МАЛИ ОДГОВОРИО НИКЕЗИЋУ: Прескупим задуживањем довели земљу до ивице финансијске провалије
МИНИСТАР финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали данас је реаговао на саопштење Душана Никезића из Странке слободе и правде и нагласио да девиза „после нас потоп“ може једино да важи за њега и његовог послодавца Драгана Ђиласа, јер су прескупим задуживањем и недомаћинском економском политиком успели да доведу земљу до ивице финансијске провалије.
- Њихова клептократија сасвим сигурно је водила земљу до банкрота. И Никезић и други сателити које ангажује Драган Ђилас, задуживали су земљу по енормним каматним стопама, не како би градили и улагали у боље сутра, већ у своје џепове, да би успели да исплате плате и пензије, и да их повећају пред изборе. Ми, за разлику од њих, имамо међународни кредибилитет, што подразумева и ниске каматне стопе, а новац од планираног задужења употребиће се за путну и железничку инфраструктуру, за улагања у заштиту животне средине, као и за увођење интернета у српска села - рекао је Мали.
Како је рекао, Србија без њих на власти, између осталог, успела је да врати и део њихове штеточинске заоставштине, попут прескупог кредита, пошто су успели да земљу задуже 2011. године по зеленашкој каматној стопи од 7,25 одсто на десет година.
- Ми смо далеко одмакли од некадашњег загрљаја пропасти, из којег смо се истргли захваљујући тешким мерама фискалне консолидације. Србија не срља у кризу јавног дуга, како то покушавају да представе Никезић и његов послодавац. У овом тренутку, стопа јавног дуга износи 52,9 одсто БДП-а, што је далеко од нивоа од 60 процената, колико прописује Мастрихт. Тако ће и остати, јер ми, водимо рачуна о нашим јавним финансијама и нема бојазни да ће јавни дуг бити угрожен као у њихово време. Србија је данас јака и стабилна, о чему говори и фантастичан резултат када је у питању стопа раста БДП-а. Прошле године она је била 7,5 процената, а 2020. године минус 0,9 одсто. Кумулативно смо остварили највећи раст у Европи, одмах после Ирске, и то у доба кризе и поред издвајања за помоћ привреди и грађанима у износу од 8,7 милијарди евра, односно око 18 одсто БДП-а - објаснио је Мали.
Напоменуо је да „експерту“ Никезићу очигледно још увек није јасно да се кредити повлаче према реализацији пројеката, а да се отплаћују онако како доспевају.
- То значи да кредити који се оправдано узимају, улазе у јавни дуг тек датумом повлачења, а не одмах. Поред тога што немамо високе каматне стопе попут њих, обавезе плаћамо у дан и у динар. За разлику од других држава, које су упале у кризу јавног дуга, ми наше финансије чврсто држимо под контролом и то се неће променити, на шта смо поносни - објаснио је он.
Мали је навео да се сада говорио о пројектном задуживању за капиталне пројекте, за разлику од њих, који су се задуживали за неодрживо повећање текуће потрошње у условима економске стагнације.
- Да будем потпуно прецизан, тренутно градимо више од 1.200 километара, односно 10 ауто-путева и брзих саобраћајница, и то упркос пандемији виурса корона. Реч је о изградњи брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума, о повезивању Кузмина са Сремском Рачом, о изградњи деонице Прељина – Пожега, радимо на Моравском коридову, путу Рума – Шабац – Лозница, гради се деоница Нови Београд – Сурчин, обилазница око Београда, брза саобраћајница Иверак – Лајковац, саобраћајница Пожаревац – Велико Градиште – Голубац, гради се ауто-пут Е-80 Ниш – Мердаре, односно деоница Ниш – Плочник. Такође, а додатно имамо и пројекат за обилазницу око Горњег Милановца, као и реконструкцију државног пута Нови Пазар – Тутин. Капитални пројекти у које улажемо новац, даље утичу на раст БДП-а и бољи животни стандард грађана. Подсетићу и да је буџетом за капиталне инвестиције издвојено 406,7 милијарди динара, односно 6,1 одсто БДП-а, док је на нивоу опште државе та бројка око 485,8 милијарди динара, односно 7,3 процената БДП-а. Такође, улагања у бољу, модерну инфраструктуру води до још више домаћих и страних инвестиција. Само прошле године остварили смо стране директне инвестиције у износу од 3,9 милијарди евра. Тај резултат говори да смо створили још боље услове, али и да смо одржали кредибилитет међу страним инвеститорима - истакао је Мали.
Он је навео да критика свега што се ради у Србији наводи једино на закључак да Никезићу и његовом газди смета изградња наша земље, односно све оно што они нису били способни, нити су желели да спроведу.
- Навешћу као пример задужење за пројекат изградње брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума, односно „Фрушкогорски коридор“. Реч је о пројекту који је од посебног значаја за развој транспортног система Србије и допринеће унапређењу ефикасности и економских користи у сектору саобраћаја, смањењу последица теретног саобрћаја и неповољних утицаја на околину. Такође, допринеће растерећењу других путних праваца, бржем протоку саобраћаја, уштедама у трошковима и времену путовања, смањењу броја саобраћајних несрећа и посебно, повећању безбедности пешака и позитивним ефектима на животну средину снижењем нивоа буке и емисије штетних гасова. Још један од примера је изградња Моравског коридора, односно деонице Појате – Прељина, што је свакако један од најважнијих инфраструктурних пројеката који у овом тренутку спроводимо у Србији. Средства од 400 милиона евра ће бити искоришћена за изградњу инфраструктурног коридора ауто-пута Е761, деонице Појате – Прељина. Подсетићу да је укупна дужина Моравског коридора, који је део плана „Србија 2025“ око 112 километара, и представља једну од најзначајнијих саобраћајница у земљи, јер повезује централне делове са Коридорима 10 и 11, односно биће спојени ауто-пут Београд – Ниш и ауто – пут Милош Велики - истакао је Мали.
Како је навео, дежурним критичарима, највероватније смета и зајам који узимамо од ЕБРД-а, у износу од 100 милиона евра, а за бржи развој широкопојасних мрежа у руралним подручјима наше земље.
- Навикли смо да им све смета, па и то што мислимо на развој целе тереторије Србије, а не само Београда и већих градова. Нама су села важна, важно је да деца имају приступ савременим технологијама, важно је да имају шансу да уче и развијају се. Тај предлог закона ће се такође наћи пред посланицима, а подразумева пројектовање и изградњу широкопојасне инфраструктуре, која ће повезивати 1.200 школа и јавних установа у руралним подручјима са постојећом широкопојасном инфраструктуром. Школе и јавне установе ће се користити као приступне тачке за сеоска домаћинства у њиховој близини, како би и она била обухваћена широкопојасном инфраструктуром, која омогућава велику брзину преноса података. Не треба ни да помињем од коликог је значаја и колико ће то утицати на побољшање квалитета људи и ефикаснијем функционисању у бројним областима живота, од комуникације, доступности јавне администрације грађанима, до савременијег процеса учења - навео је он и додао да је тужно да о економској политици и изградњи земље говоре они који су допринели пражњењу новчаника грађана и животу у беди, као и чињеници да је у њихово време, стотине хиљада људи остало без посла.
Он је закључио да је Србија данас одговорна земља, на коју грађани у сваком тренутку могу да рачунају.
БОНУС ВИДЕО - ПРОСЛАВА КИНЕСКЕ НОВЕ ГОДИНЕ: Погледајте како је изгледао ватромет у Београду на води
Препоручујемо
ВУЧИЋ ОБЈАВИО СНИМАК УСПОМЕНА КСЕНИЈЕ И ЊИХОВЕ ДЕЦЕ: Почивај у миру, и вечно хвала на свему (ВИДЕО)
31. 01. 2022. у 16:54 >> 17:54
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (3)