"НАОПАКЕ" СЛИКЕ СА СЕДЕФАСТИМ ОДСЈАЈЕМ: Необични уметник Михајло Крстић из Јагодине изложио своје радове у делу породичне куће (ФОТО)

З. ГЛИГОРИЈЕВИЋ

07. 07. 2024. у 18:00

МИХАЈЛО Крстић, познатији као Крле Вештица (62), из Јагодине решио је да његове слике после угледају "светлост дана" после четири деценије и изложио их у делу породичне куће који се налази до улице.

НАОПАКЕ СЛИКЕ СА СЕДЕФАСТИМ ОДСЈАЈЕМ: Необични уметник Михајло Крстић из Јагодине изложио своје радове у делу породичне куће  (ФОТО)

Фото:З.Глигоријевић

Јагодинци који знају за његова дела кажу да је одавно требало да их покаже јавности, а они који знају да се бавио израдом мурала, осликавањем аутомобила и мотора, фасцинирани су његовим сликама. Најзанимљивије слике почео је да ради пре шест-седам година уљаним и акрилним бојама и седефастим лаковима на стаклу да би добио специјалне ефекте. Реч је о бојама које се не подносе и које око посматрача не може да види истовремено. Из сваког угла види се другачији део слике. Поред тога, слике је радио "наопако", односно лице дела је заправо с друге стране слике, а не са оне на којој је сликао.

- Деценијама сам сликао на стаклу, па сам пожелео да истакнем неке делове, као што су усне, очи, сунце, дрвеће... Кад ми се "роди" идеја, почињем од најситнијих детаља и радим "наопако" четкицама, иглицама и сунђерима. Једно дело радим 36 сати само с паузама за јело и тоалет, јер ако се лакови осуше, неће да приме следећу боју. Сушење лакова успорим ацетоном, али су испарења велика. Слика ме понесе да и не приметим да сам толико радио - каже Крстић за "Новости" и додаје да, колико му је познато, нико у Србији не ради слике са седефастим ефектима.

Најинтересантније су "бајке", попут слике "Град рода". Дворац и шума су рађени седефасто, а роде нису, јер су стварна бића. Из једног угла Сунце је црно, а из другог угла изгледа као да свиће и тек тада се виде и мање роде.

Овај самоуки веома креативан сликар користио је и ербраш технику, али је радио и дела на картону, а за боје је користио веома необичне материјале.

- Када сам сликао виле и вилењаке, да бих дочарао црну боју, користио сам гар од шпорета, цвеклу за црвену боју, куркуму за жуту, а цедио сам и разне биљке. Онда згужвам картон, потом га отворим и целу слику накапам свећом. Потом је прекријем новином преко које прелазим пеглом све док се не извуче сав восак. Тиме добијам нежну храпавост кроз коју вире вилењаци - открива Крстић за наш лист.

Радио и мурале

КРСТИЋ је урадио четрдесетак мурала за познате установе и личности, али је потписао уговор да не сме да открива њихов идентитет. Слике је радио за своју душу и то у серијама од 30 до 70 комада. Нека дела је потписивао, а на некима је цртао свој знак - вештицу на метли.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Коментари (0)

ШТА СЕ ОВО ДОГОДИЛО: Незапамћени хаос у свлачионици Денвера након победе над Лејкерсима