ДА У ВРШАЦ СЛЕЋУ И ПУТНИЧКИ АВИОНИ: Вршачки ваздушна лука већ 15 година једина у Војводини има међународни статус
АЕРОДРОМ у Вршцу, који се налази у склопу тренинг-центра државне Ваздухопловне академије, већ 15 година има статус једине међународне ваздушне луке у Војводини, али тај потенцијал још није у потпуности искоришћен.
Тренутно ту могу да слећу само мали авиони до 5,7 тона тежине, јер је толика носивост главне писте. Тек када она буде повећана, што ће, како је најављено бити урађено до краја 2023, ту ће моћи да слећу и мањи путнички авиони до 70 седишта. То ће имати вишеструке бенефите и за град и за академију.
Напори да се овај аеродром оспособи за комерцијалне међународне летове трају више од деценију. Најпре је око комплекса уређена каналска мрежа и урађена дренажа све три писте, јер се налазе на подводном тлу. Потом је постављено око 10 километара ограде, као и навигација за ноћно летење. Модернизован је и контролни торањ, а као најважнији посао остала је обнова главне писте да би се повећала њена носивост.
- Када писту будемо продужили до 1.500, проширили до 30 метара и ставили још два слоја асфалта, аеродром ће добити 3Ц категорију и моћи ће да нам долазе турбо-елисни авиони типа АТР 72. Веома нам је важно да омогућимо долазак бизнис авијације, јер то отвара и капацитете за рад нашег авио-сервиса, као и за хангарисање тих летелица - каже, за "Новости", директор Ваздухопловне академије Горан Цвијовић.
Засад се међународни летови реализују тек два до три пута месечно. То су углавном авиони из околних земаља који долазе на сервисирање баш у Вршац, с обзиром на то да искусни тим механичара са академије већ одавно има европску лиценцу за одржавање ваздухоплова. Комерцијалних летова буде тек три-четири годишње.
- Имајући у виду да се налазимо у близини два велика међународна аеродрома у Београду и Темишвару, наш примарни циљ нису комерцијални летови, мада их свакако прижељкујемо.
Више тежимо ка томе да авиони бизнис авијације долазе код нас на сервисирање и да тако проширимо своју делатност на одржавање млазних авиона и из иностранства и из Србије - истиче Милош Ђокић, руководилац тренинг-центра у Вршцу.
Да би слетели на вршачки аеродром, пилоти авиона претходно морају да најаве свој долазак. По потреби, тада долазе и погранична полиција и царина, како би процедура уласка у земљу била испоштована. Исто је и са полетањем ка другим државама.
МИНИ-ИНДУСТРИЈСКА ЗОНА
ПРОДУЖАВАЊЕМ и проширењем писте створиће се услови и да се у комплексу аеродрома направи мини-индустријска зона, у којој би радиле стране компаније за одржавање авиона.
За то су већ заинтересовани Словенци и Чеси, који планирају да сами саграде своје хангаре, а да за рад ангажују механичаре који се школују на Ваздухопловној академији.
Због тога ће са доње стране аеродрома бити изграђен и нови приступни пут, како би инвеститори и сви будући комерцијални корисници били директно повезани са међународним путем за Румунију.
"ЗАУСТАВИЋУ РАТОВЕ" Трамп се враћа у Белу кућу, Александар Вучић први европски лидер који му је честитао победу
ОЧИ целог света упрте су у Америку, где је изабран нови председник, али и чланови Конгреса. Доналд Трамп ће бити поново председник Сједињених Америчких Држава и утицати на политику целог света...
05. 11. 2024. у 08:19 >> 12:57
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
РУС КОМЕ СЕ КЛАЊА ЦЕЛА СЕВЕРНА КОРЕЈА: Да није било њега Ким не би владао - дао руку за Великог вођу (ФОТО)
СКРОМНИ руски сељак из Сибира променио је историју Северне Кореје. Династија Ким Јакову Новиченку највише дугује што је данас на власти.
05. 11. 2024. у 09:14
Коментари (0)