ВЕЛИКИ ИНФРАСТРУКТУРНИ РАДОВИ У ШАПЦУ: Нови мост на Сави олакшаће свакодневицу Мачванима
РАЗВОЈ града Шапца, кроз новију историју, пратила је изградња мостова, а овај најновији у потпуности ће променити његово лице и заувек ставити Шабац у први план – каже др Бобан Бирманчевић, републички посланик и повереник ГО СНС у Шапцу.
Бирманчевић подсећа да је први шабачки мост на Сави, пуштен је у друмски саобраћај 15. јула далеке 1932. године, а 1934. омогућен је железнички саобраћај. Дана 3. јуна, те исте 1934. прешао је први шетни воз, да би одмах потом свечано и симболично наишао и дворски воз краља Александра, који је отворио редовни саобраћај на прузи Шабац – Рума.
- Распон старог моста, који је постао и остао један од симбола Шапца, а који се и данас користи за железнички саобраћај је 680 метара, док је тежина гвоздене конструкције 6100 тона, што је и данас импресивно – каже Бирманчевић и додаје да је мост коштао преко 80 тадашњих милиона динара, док је за железнички крак издвојено 10 милиона динара.
- Подизање првог друмског моста на Сави, имало је огроман значај за економски развитак Шапца, Поцерине, Мачве, Срема и Подриња. Са индустријализацијом Југославије и Шапца показала се потреба и за другим мостом 1976. године. Познато је да је у то време цветао шабачки и југословенски гигант Хемијска индустрија „Зорка“, која је, практично, саградила бар половину Шапца какав данас познајемо.
Бирманчевић наводи да најновији мост на Сави, сада ниче као из воде захваљујући напорима председника Србије Александра Вучића и Владе Србије, а са завршетком градње Шабац ће коначно постати индустријко-привредно-културни центар. Многи Шапчани одлазе у близину градилишта, са радошћу ишчекују нове фазе радова и посматрају колоне камиона које свакодневно пролазе. А градилиште се види и са старог моста, одакле га и туристи посматрају и фотографишу.
- Слободно могу рећу да је овај мост, на који се чека пола века, једна велика и до сада незабележена прекретница у историји града на Сави. Спојиће Срем и Мачву, али и Војводину са Републиком Српском, а то су две огромне густо насељене и развијене регије. Након његовог пуштања у саобраћај Шабац ће постати не „прва варош Србије“, како су га називали представници претходне власти на челу са ЗЗС, већ први град Србије, одмах после Београда. Изградњом тог моста и четворотрачне саобраћајнице, од Новог Сада преко Руме до Шапца, Лознице и Павловића моста, више ништа и никоме неће бити далеко и са краја на крај стизаће се за 30-так минута, као у најразвијенијим европским земљама.
Препоручујемо
ДА РАТА ВИШЕ НЕ БУДЕ: Обележено 80 година како је српски народ рекао историјско НЕ
01. 07. 2021. у 20:10
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)