МАКСУ СЕ СМЕШИ ПОКЕР ТИТУЛА: Почиње нова 75. сезона Формуле 1

Стефан Рајић

29. 02. 2024. у 12:49

ОЧЕКУЈТЕ неочекивано, али се немојте изненадити ако се понови доминиција Макса Ферштапена и Ред Була. Тако би укратко могла да се представи нова 75. сезона формуле 1, која почиње данас слободним тренинзима за ВН Бахреина. Прва главна трка од рекордне 24 у овогодишњем календару "најбржег циркуса на свету", кроз никад дужих десет месеци, одступиће од уобичајеног термина и биће одржана у суботу (16.00) под светлима рефлектора у пустињи.

МАКСУ СЕ СМЕШИ ПОКЕР ТИТУЛА: Почиње нова 75. сезона Формуле 1

Foto AP

Са три узастопне титуле у џепу, као и 19 тријумфа од 22 могућа лане, 26-годишњи Холанђанин Ферштапен у рукама има најјаче адуте за "покер". Међутим, главни изазивачи попут Ферарија и Мерцедеса покушаће да спрече Макса да још једном пише историју, јер четири шампионска пехара у низу имају још само три човека (Фанђо 1954-1957, Фетел 2010-2013 и Хамилтон 2017-2021).

У перспективи, сезона би могла да буде динамична и експлозивна. За то су заслужне многобројне приче, којих је било у међусезони. Свакако највећа јесте прелазак Луиса Хамилтона из Мерцедеса у Ферари, додуше, тек наредне године. Британац је, тако, једним потезом, дестабилизовао атмосферу у два тима. Седмоструки првак сигурно ће добити достојан опроштај од "сребрних стрела" са којима је стигао до шест круна, али је исто тако хемија у екипи поремећена. Очигледно да су сви били нестрпљиви да се трансфер озваничи, пошто се ретко дешава да се најави целу годину раније. Исто тако, Карлос Саинц на чије место стиже 39-годишњи ветеран, сада ће имати мање интереса да помаже Шарлу Леклеру у евентуалном свргавању са трона Ферштапена. Шпанац је један од 12 возача (има их укупно 20 у шампионату), који немају осгурано седиште у некој екипи 2025, те ће средином године популарне "музичке столице" бити интригантније него икада пре.

Да ни у редовима првака Ред Була није све бајно, крива је прича која је угледала светлост дана, да се шеф тима Кристијан Хорнер наводно "недолично понашао" према једној колегиници, а чак неки извори кажу да јој је слао експлицитне фотографије и поруке. Стога, тренутно се у канцеларијама аустријске компаније на највишем нивоу менаџмента води истрага, али и битка табора који су спремни да задрже, али исто тако и отпусте важног члана шампионске машинерије, који је са екипом од њених почетака 2005.

Осим овог скандала, "бикови" су у фокус пажње доспели када су представили нову машину. Генијални инжењер Едријан Њуји заголицао је машту. Неочекивано је згужвао све нацрте и папире са доминантног болида лане и решио да примени ствари које у дело није спровео Мерцедес од почетка примене нових правила 2022. Цела прича се окренула наопачке, јер је већина технолошких стручњака одлучила да копира "бика", који је изгубио тек једну трку прошле године.

- Знали смо да ће многи тимови да украду наш коцепт. Исто тако, увидели смо да нема пуно простора за напредак ако задржимо постојећи дизајн болида. Свесни смо да ће нам се ривали приближити и нема смисла да наставимо развијање машине у истом смеру, то не би било довољно да задржимо прво место - размишљања су Њујија.

Међутим, без обзира на ризичан потез, недавна тестирања су показала да су и поред тога тим који неће бити лако достићи у намери да им се преотме круна. Ферари и Мерцедес делују као екипе који би могле да им задају много више мука него 2023. У тренутној подели карата, Мекларен и Астон Мартин, који нису имали турбулентну зиму, изгледају као потенцијална изненађења у овој сезони.

Оно што је мини "припремни период" показао је да су тимови у трећој сезони са новим правилима успели да овладају поузданошћу, што ће бити битно, јер ће сада пре казне померања позиција уназад, моћи да искористе само три мотора уместо четири.

Исто тако, болиди, али и комплетно особље и возачи биће изложени невероватном напору због исцрпљујућег календара. Најинтересантнији је повратак ВН Кине после пет година и први пут откако је избила пандемија вируса корона. Такође, како би се смањила дистанца, скратила путовања и оптимизовала енергија направљена је рокада између ВН Јапана и Азербејџана. Трка у Азији, такође је била неподобна у октобру због честих тајфуна у то доба године, те ће сада бити у априлу у време цветања трешања. Акција "најбржег циркуса на свету" званично почиње 29. Фебуара, а последња карирана заставица пада 8. децембра, што је тек седми пут у богатој историји Ф1 да се сезона завршава последњег месеца у години.

Измењен формат спринт викенда

СПРИНТ трке у Ф1 више нису новина, јер ће ово бити четврта година отакако су уведене, али јесте формат током тркачих викенда у којима ће се одржати, а биће их шест током сезоне. Сада је предвиђено да квалфикације за спринт буду у петак. Субота је резервисана за спринт трку, а потом и одређивање поретка за главну трку, која је у недељу.

СПЕЦ. ВН

ДРУГИ пут у 74 године дугој историји Ф1, у предстојећој сезони неће бити новајлија у тимовима, пре тога "рукија" није било 1969.

БОНУС САДРЖАЈ

Књига о нашем асу која је изазвала велику пажњу носи назив "Новак, париске приче". Прођите уз Новака све његове емотивне тренутке у упознајте га у једном потпуно другом светлу. На 320 страница, илустрованих до сада невиђеним фотографијама, представљен је живот славног тенисера.

Кликните ОВДЕ и поручите још данас ово ремек-дело које ће вас одвести на најславније тениске терене.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

МИ НИСМО КРАЉЕВСКА ПОРОДИЦА: Син краљице Камиле проговорио о краљу Чарлсу и породичним односима у палати