ГРАЂАНИ СРПСКЕ СВЕ ЧЕШЋЕ КУПУЈУ ИЗ ФОТЕЉЕ: Помама за шопингом „на клик“
ГРАЂАНИ Српске све чешће посежу за онлајн куповином, а томе сведочи и податак Управе за индиректно опорезивање (УиО) БиХ да је стигло чак 61.389. пошиљки на царинску испоставу Требиње, док је у Бањалуку стигло 51.396 пакета са популарне онлајн апликације за наручивање.
Председник Удружења потрошача "Топер" из Добоја Снежана Шешлија истиче да су се навике потрошача последњих година промениле.
- Онлајн трговина преузима примат и то због конформизма, удобности и уштеде времена - нема изласка из куће, све купујемо из фотеље уз омиљене серије или друге садржаје. А омогућена је куповина и са радног места и све нам се доставља "на врата". Имамо далеко већи избор производа него што имамо у тржном центру, као и поређење цена. Честе су и промоције, обавештења купаца о снижењима, а повремено их награђују специјалним попустима - каже Шешлија.
Додаје да је понекад јефтинија онлајн понуда гардеробе, него што је то у бутицима, али и ако није, грађани опет посежу за таквом врстом куповине.
- Куповина гардеробе у бутицима је ствар престижа, стварање навике да је нешто што је бренд довољан квалитет да нас издваја у друштву - истиче Снежана.
Скок током пандемије
ТОКОМ пандемије короне нагло је дошло до повећања онлајн трговине. Према статистичким подацима, у Добоју је порастао број грађана који су се одлучивали за онлајн куповину за око 40 одсто, а тај се тренд задржао до данас. Удружења потрошача почињу озбиљније да се баве проблемом сигурности ове врсте трговине тек после пандемије, када се повећава и број приговора од стране потрошача, истакла је Снежана Шешлија.
Потрошачи путем интернета, уз храну, најчешће купују одевне предмете, кућне апарате...
- Према нашим сазнањима одећа и обућа чине око 30 одсто укупних онлајн трговина. Затим следи електроника и технички уређаји који чине око 20 одсто промета, а за храну и пиће немамо податке, сем чињенице да су врло популарне онлајн доставе на дневној основи из угоститељских објеката и трговина - изјавила је Шешлија.
Психолог Неда Стевановић истиче да је једна од најважнијих предности онлајн куповине економичност, посебно у погледу уштеде времена, али у њему лежи и "замка".
- У позадини психолошког феномена све чешћег посезања за онлајн куповином, посебно се помињу осећај веће контроле над целокупним чином процеса куповине због лакше доступности, бржег прегледа артикала и упређивања цена. Гледано из угла емоционалне природе човека, онлајн куповина нам пружа "инстант", тренутни осећај задовољства које нам причињава куповина "на један клик", а чија неконтролисаност може отићи и до зависности која је све чешћа - каже Неда и додаје да она ипак доноси одређене предности, али само уколико је избалансирана са стварним потребама.
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)
МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.
14. 11. 2024. у 17:17
"ГЛАВНА ТЕМА ЈЕ ДА ЛИ ЋЕ МОСКВА БИТИ ГАЂАНА" Велико упозорење Вучића: Свет се креће по ивици амбиса!
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се јавности после говора на Самиту КОП29 у Азербејџану.
12. 11. 2024. у 12:33
ЧИТУЉА КОСТИЋУ ОД ДЕЦЕ: "Живиш кроз нас - настављамо с поносом"
МИОДРАГ Костић, оснивач и председник МК Групе, преминуо је у среду ујутру.
14. 11. 2024. у 12:46
Коментари (0)