ТЕРЕТЊАК "ВЛАДА" СУЕЦКИМ КАНАЛОМ: Џиновско пловило препречило се у уском морском путу између Европе и Азије
ЏИНОВСКИ теретњак "Евер Гивен", јапанске компаније "Шоеи Кисен", који се још у уторак препречио у Суецком каналу и даље блокира овај уски водени пут између Европе и Азије.
Управа канала јуче је, као и претходних дана, покушавала да га ослободи и поново отвори саобраћај на кључном пловном путу за бродски промет између истока и запада. Узрок инцидента није познат, али се претпоставља да је јак ветар један од "криваца".
Брод дуг 400 и широк само 59 метара, накрцан контејнерима, у вештачки створеном пловном путу, широком овде тек 300 метара, који раздваја континенталну Африку од Синајског полуострва, заглавио се тако што прамцем удара у источни зид канала, док му је крма прислоњена уз западни.
Случај је без преседана у 150 година дугој историји Суеца, прокопаног између Средоземног и Црвеног мора. До невероватног поморског инцидента дошло је на око шест километара северно од јужног улаза у канал у близини града Суеца, где је саобраћај једносмеран. На "чекању" су десетине других пловила у Средоземном и Црвеном мору, најмање њих 250.
ТУРСКА НУДИ ПОМОЋ
АНКАРА би могла да пошаље свој брод "Нене Хатун" да помогне у решавању блокаде у Суецком каналу, изјавио је јуче турски министар саобраћаја Адил Караисмаилоглу.
- Изнели смо понуду за помоћ нашој браћи Египћанима, јер је наш брод "Нене Хатун" је међу реткима на свету који могу да обаве посао овакве природе - изјавио је он.
Управа канала, поставила је током четвртка неколико реморкера у покушају да ослободи масивно пловило, на коме се вијори застава Панаме. У акцију је био укључен и специјализовани пловећи багер који може да премешта 2.000 кубних метара материјала на сат, да би се што пре очистио муљ око масивног брода. Реморкери су га гурали попреко, покушавајући да га покрену.
У истој позицији, теретњак је освануо и јуче ујутру, па су се реморкери и багери поново бацили на посао. "Евергрин", велика тајванска компанија која управља бродом, саопштила је да је "Евер Гивен" савладао јак бочни ветар док је улазио у канал из Црвеног мора, али да ниједан од његових контејнера није потонуо. На овом броду могуће је напаковати чак 2.000 контејнера.
Сваке године том морском пречицом, дугом око 200 километара, прође 19.000 пловила, што је око 50 дневно. Блокада је проузроковала проблеме глобалној трговини, страхује се да ће се губици изражавати милијардама долара. Кроз канал пролази око 15 одсто светске трговине, а од посебног је значаја за транспорт нафте. Затварање би зато могло да утиче на испоруке нафте и гаса са Блиског истока у Европу.
Препоручујемо
АМЕРИЧКА МОРНАРИЦА ШАЉЕ ТИМ У СУЕЦ: Помоћ за ослобађање насуканог брода
26. 03. 2021. у 22:41
БЛОКАДА СУЕЦКОГ КАНАЛА: Контејнерима накрцан брод дугачак 400 м лежи насукан
25. 03. 2021. у 20:50
СРАМНЕ РЕЧИ АНГЕЛЕ МЕРКЕЛ У МЕМОАРИМА: Ево шта је написала о бомбардовању Србије, ратовима и Западном Балкану
СА МНОГО помпе, у књижаре су стигли мемоари бивше немачке канцеларке Ангеле Меркел под насловом „Слобода“. У њима се на неколико места спомињу Србија и Западни Балкан.
26. 11. 2024. у 17:09
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
ПУТИНОВ НОВИ САВЕЗНИК? Ко је потенцијални румунски председник - НАТО ракетни штит назива СРАМОТОМ, диви се Мађарској
НЕЗАВИСНИ ултрадесничарски кандидат на председничким изборима у Румунији Калин Ђорђеску освојио је највише гласова у првом кругу и највећи је фаворит за победу у другом кругу, у који ће највероватније ићи са Еленом Ласчони испред партије "Save Romania Union" (УСР).
25. 11. 2024. у 15:22
Коментари (2)