РУСИЈА ЗАБРАНИЛА ЗАПАДНИМ КОМПАНИЈАМА ДА КОРИСТЕ ВАЗДУШНИ ПРОСТОР: Повећана подржања летова кинеских авио превозника

Јована Шведић

28. 08. 2024. у 17:40

Русија је забранила многим европским превозницима да користе њен ваздушни простор као одговор на санкције због Украјине, што је повећало тржишни удео кинеских авио превозника.

РУСИЈА ЗАБРАНИЛА ЗАПАДНИМ КОМПАНИЈАМА ДА КОРИСТЕ ВАЗДУШНИ ПРОСТОР: Повећана подржања летова кинеских авио превозника

Фото: Unsplash

Потези неких западних авио-компанија да смање летове за Кину овог лета покренули су питања о будућности путовања у земљу.

Бритиш ервејз је недавно обуставио летове између Лондона и Пекинга након одлуке Вирџин Атлантика да повуче своју руту Лондон-Шангај и да Кантас укине летове између Сиднеја и Шангаја.

Један од највећих разлога који упућени у авијацију наводе је забрана руског ваздушног простора и додатни трошкови које она намеће авио-компанијама.

Након што су западне нације удариле Москву санкцијама након пуне инвазије на Украјину, Русија је практично свим европским и северноамеричким авио-компанијама забранила летове изнад њеног ваздушног простора.

Кинеске авио-компаније нису погођене забраном, која им је помогла да преузму тржишни удео од западних конкурената у ери када већ настоје да се прошире на међународном нивоу.

Међутим, спори економски раст у Кини након пандемије и даље компликује опоравак ваздушног саобраћаја којем се надају, док су геополитичке тензије између Кине и Сједињених Држава такође довеле до рекалибрације неких авио-компанија.

Џон Грант, главни аналитичар компаније за податке о ваздухопловству ОАГ, рекао је да се за многе западне авио-компаније путовање у Кину сматра "слатким местом за авијацију" јер је било могуће стићи тамо и назад у року од 24 сата.

- Услуге за Пекинг и Шангај су некада биле савршено коришћење авиона. Забрана је додала око пет и по сати повратног путовања негде као што је Пекинг, и то је прави изазов. Ти додатни сати у ваздуху значе значајне додатне трошкове горива и особља, као и потенцијално скупо жонглирање са слотовима на прометним аеродромима.- рекао је он за ДВ.

Међутим, руска забрана ваздушног простора није утицала на аустралијску авио-компанију Кантас, која је у јулу објавила да је прекинула везу између Сиднеја и Шангаја.

Ји Гао, ванредни професор на Факултету за ваздухопловну и транспортну технологију Универзитета Пурду, истиче да је Кантас одувек имао „ограничене“ операције у континенталној Кини и рекао да је нетачно сматрати недавно смањење летова западних авио-компанија за Кину као „широко распрострањен“.

Међутим, он је рекао да повећана конкуренција домаћих кинеских превозника постаје растући фактор у одлукама западних авиопревозника.

- Конкуренција кинеских превозника игра кључну улогу. Кинеске авио-компаније имају користи од предности у погледу трошкова, омогућавајући им да понуде конкурентније авио карте на линијама до и из кинеских градова.- рекао је.

Брендан Собие, аналитичар за ваздухопловство са седиштем у Сингапуру, рекао је да је повећана конкуренција вероватно утицала на одлуку Квантаса.

Он верује да се тренд пре пандемије који је довео до брзог ширења кинеских превозника поново запаљује како се потражња за путовањима постепено опоравља у континенталној Кини након година ограничења KОВИД-19.

- Већ сте видели помак јер су кинески превозници тежили стратешкој експанзији на међународном тржишту у неколико година пре пандемије. После пандемије видимо да се иста ствар враћа. Многи људи би хтели да окриве руски проблем ваздушног простора, који је свакако фактор за стране авиокомпаније. Али мислим да је то тренд који би се без обзира на то десио.- изјавио је Собие.

Кинески превозници су заправо повећали обим летова за европске градове као што су Лондон, Будимпешта, Истанбул, Милано и Мадрид од 2019.

Собие је рекао да се, осим тржишта Северне Америке и Индије, међународни капацитет кинеских превозника сада вратио на ниво из 2019.

- Циљ је био да се створи чвориште у Пекингу, а затим поново у Шангају, где бисте могли да имате међународне путнике који се повезују са домаћим путницима или чак међународним путницима - рекао је Џон Грант.

Путници из Кине годинама су највећи светски потрошачи у међународном туризму и авио-компанијама. Међутим, строга ограничења пандемије у земљи увелико су ограничила путовања у, из и унутар земље до 2023. године.

Грант верује да ће глобални превозници као што су Луфтханза, Ер Франс или Бритиш ервејз "морати да имају Пекинг на мрежи" дугорочно.

- Временом би сви они желели да се врате на то тржиште. Једноставно неће бити оно што су сви очекивали. - додао је Грант.

(ДВ)

БОНУС ВИДЕО:
МОДЕРНИЗОВАНИ ОРАО: Погледајте кадрове са Пасуљанских ливада

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЦУРЕ ДЕТАЉИ ТРАМПОВОГ МИРОВНОГ ПЛАНА: Украјина задржава суверенитет, формира се демилитаризована зона?

ЦУРЕ ДЕТАЉИ ТРАМПОВОГ МИРОВНОГ ПЛАНА: Украјина задржава суверенитет, формира се демилитаризована зона?

КАНДИДАТ републиканаца за потпредседника Џеј Ди Венс рекао је у интервјуу Шону Рајану 12. септембра да би мировни план Доналда Трампа за окончање рата у Украјини, могао да укључује, поред осталих аранжмана, успостављање специјалне демилитаризоване зоне између Украјине и Русије, преноси Кијев пост.

12. 09. 2024. у 21:39

БИЋЕМО ПРИНУЂЕНИ Путин: НАТО одлучује да ли ће директно ући у сукоб у Украјини!

"БИЋЕМО ПРИНУЂЕНИ" Путин: НАТО одлучује да ли ће директно ући у сукоб у Украјини!

ЗЕМЉЕ НАТО-а сада не разговарају само о могућој употреби западног оружја дугог домета, већ одлучују да ли ће се директно укључити у украјински сукоб, рекао је руски председник Владимир Путин у разговору са новинарима, преноси РИА Новости.

12. 09. 2024. у 18:55

Коментари (0)

НЕ ЖЕЛИМ ДА ПОВЕРУЈЕМ ДА СЕ ТО ДЕСИЛО: Аврамовић у шоку због Светислава Пешића, нада се филмском расплету