ИНДИЈА НЕЋЕ АМЕРИЧКИ Ф-35: ИАФ тражи друге летелице како би се супротставио Ј-31 који траба да добије Пакистан
КИНЕСКИ борбени авион Ј-31 је недавно био у вестима. Најновије слике авиона који тек треба да буду у функцији лебде около.
„СТЕЛТ“ ЛОВАЦ Ј-31
Пре него што разговарамо о платформи Ј-31 која тек треба да се користи, увид у развој Ј-20 и оперативно запошљавање заслужује разматрање.
Иако су изнете велике тврдње о Ј-20, са сателитском фотографијом која приказује око 10 Ј-20 паркираних на писти у једној од база ПЛААФ-а на Тибету, још увек нема извештаја о континуираним операцијама Ј-20 са аеродрома на великој надморској висини у Тибетском аутономном региону (ТАР).
Два претходна покушаја распоређивања Ј-20 у ТАР-у током последњих неколико година пропала су скоро у потпуности због неповољних временских појава, као што су јаки површински ветрови, ледено хладне температуре, накупљање леда на писти итд.
Помињање могућности распорешивања Ј-20 је од суштинског значаја јер експеримент ЈФ-17 са ПАФ-ом није био успешан. Можда није наодмет споменути да ЈФ-17 нису испунили захтеве ПАФ-а и да је њихова индукција била скоро неуспешна.
Међутим, Кина никада није понудила Ј-20 пакистанским ваздухопловним снагама (ПАФ). Или је ПАФ опрезан према кинеским платформама? Чини се да је кинеска „понуда“ Ј-31, која је у фази развоја, више понуда за смирење, а не од било какве значајне оперативне вредности.
Нема техничких детаља о Ј-31, али не би било тешко претпоставити да ће бити опремљен АЕСА радаром, разним типовима ААМ-а (ракете ваздух-ваздух), АЛЦМ (крстареће ракете са ваздушним лансирањем) и вероватно хиперсонична против-бродска ракета о којој се много прича.
рилици, око девет подвесних тачака, четири испод сваког крила и једну испод трупа, ААР објекат (за одржавање) и борбени радијус дејства од најмање 750 км са максималним оптерећењем.
Још важнији од оперативних параметара био би временски оквир за увођење Ј-31 у ПЛААФ (Кинеско ваздухопловство) и ПАФ.
Као референтну тачку, било би умесно напоменути да је УСАФ-у требало 20 година да пређе од замрзавања QR-ова (квалитативних захтева) до ИОЦ-а (почетно оперативно одобрење) у случају Ф-35. Чак и ако Кина успе да скрати временски оквир за 10 година, Ј-31 ће вероватно бити ангажовани у оперативној улози (ако уопште буду) у ПЛААФ-у не пре 2035.
Ф-35 ЗА ИНДИЈСКО ВАЗДУХОПЛОВСТВО (ИАФ)?
Окосницу ИАФ-а тренутно чини Су-30 МКИ, подржан од најновијих Рафала и полако али сигурно све мање флоте МиГ-ова 29, Мираж-2000 и Јагуара. Две ескадриле ЛЦА су такође спремне, а следи их још скоро 100.
Временска линија индукције се не може фиксирати због померања рокова од стране ХАЛ-а. АМЦА и ТЕДБФ нису ни у фази прототипа. Дакле, ИАФ-у је потребна приоритетна платформа.
ХАЛ не може да испуни захтев. Покушај за пријем 126 ловаца траје већ дуже време. Зашто није уродила плодом, не заслужује никакву дискусију. Платформе које би могле бити доступне у великом броју су Ф-21 и Рафал. Ф-15ЕКС и Ф-35 вероватно неће бити одмах доступни.
Увођење Ф-35 у УСАФ и друге земље ЕУ није била прича о успеху. До данас, Ф-35 имају неколико веома озбиљних проблема у вези са операцијама које треба решити. У 2023. години, УСАФ је изгубио шест Ф-35 због пада.
Проблем са развојем Ф-35 је његова преамбициозна природа. До данас постоји 14 варијанти Ф-35, што изазива огромну конфузију у одржавању. „Огромне“ разлике у варијантама компликују одржавање и одрживост, доприносећи слабој спремности програма, наводи се у извештају Владине службе за одговорност.
УСАФ је био у журби и у ствари, пре него што је дизајн замрзнут (решен), производња прототипа је већ почела. Како је развој напредовао, то је изазвало бројне проблеме у вези са новим захтевима, надоградњом итд.
Испорука од стране Лоцкида је била у серијама које имају скоро сличне конфигурације. Хоће ли или би требало да ИАФ прихвати такав начин испоруке ако одлучи да купи платформу?
Распоред одржавања Ф-35 се сусрео са бројним препрекама на путу због различитих кварова опреме у насумичним интервалима. ИАФ-у је потребна стабилна платформа која може да ради на температурама од близу 50 степени у Раџастану и екстремно влажним условима североисточне и источне Индије. Ф-35 вероватно неће испунити тај захтев.
До данас је произведено скоро 1.000 Ф-35, али су оператери назвали платформу неразвијеном. Према владином извештају, програм има 845 отворених недостатака, укључујући шест недостатака категорије 1. ИАФ-у није потребна таква платформа.
ФУТУРИСТИЧКЕ ПЛАТФОРМЕ
Футуристичке платформе као што су ФЦАС из Европе и НГАД САД су само у фази концепта. Чак и ако ове платформе буду плодне, временски оквир ће бити 2045. и даље. За евиденцију, временска линија УСАФ ловаца од концепта до МОК-а је била следећа;
*Ф-4 и Ф-104 – 10 година
*Ф-15 – 15 година
*Ф-22 – 20 година
*Ф-35 – 20 година
ИАФ-у је потребна доказана, поуздана и лака за одржавање платформа. Ф-35 не испуњава ниједан од ових захтева, а питање трошкова није намерно разматрано.
eurasiantimes.com/IAF Gp Capt (Retd.) TP Srivastava
БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора
Препоручујемо
СТРУЧЊАЦИ СА ЗАПАДА УПОЗОРАВАЈУ: Нова трка у наоружању биће знатно комплекснија
21. 07. 2024. у 17:30
АМЕРИЧКИ ЕКСПЕРТ: Кина и Русија напредују у новој муницији, САД заостају
03. 07. 2024. у 19:12
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
ДА ЧОВЕК НЕ ПОВЕРУЈЕ: Погребни бизнис - ево чиме се Легија бави у затвору
ТАЈ посао му је плаћен.
18. 11. 2024. у 15:42
Коментари (0)