ШОК ЗА АМЕРИЧКЕ МАРИНЦЕ: Ф-35Ц пао на нос, нико не зна разлог (ФОТО)

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

16. 02. 2024. у 12:00

Ф-35Ц Лајтинг 2 морнаричког корпуса из ескадриле маринаца [ВМФА] 311, са седиштем у ваздухопловној бази маринаца Мирамар у Калифорнији, доживео је неочекивану имплозију носног стајног трапа.

ШОК ЗА АМЕРИЧКЕ МАРИНЦЕ: Ф-35Ц пао на нос, нико не зна разлог (ФОТО)

Фото УСАФ/Војска САД


Овај инцидент се догодио убрзо након вежбе, што су пренеле слике које су анонимно послате The Aviationist-у.

Центар ове појаве је усредсређен на морнаричку ваздушну базу Фалон у Невади, према анонимном извору. Пажљиво су процењене слике; не показују знаке дигиталне манипулације. Детаљи које смо успели да прикупимо сугеришу да је оштећен модел CF-89/170109, који носи шифру „WL-04“.

Борбени авион је био паркиран испод надстрешнице како би се заштитио од сунца након успешног тренажног лета 26. јануара 2024. Према анонимном извештају који је амерички чассопис добио, пилот је управо искључио авион без икаквих проблема. Међутим, како је почео да се спушта низ мердевине, носни стајни трап је почео мистериозно да се увлачи.
Док је пилот био на пола пута низ мердевине, носни стајни трап се потпуно срушио. Фотографије које смо добили показују летелицу како лежи на стакленом поклопцу свог система за електро-оптичко циљање, који изгледа да је неоштећен. Колико разумемо, ово је први инцидент потпуног колапса носног стајног трапа авиона Ф-35Ц. Ранији инциденти сличне природе пријављени су само у А и Б варијанти млазњака.

Фото Икс (Твитер)@dana916


О Ф-35Ц

Ф-35Ц је варијанта Ф-35 Лајтинг 2, породице вишенаменских ловаца са једним седиштем, са једним мотором за све временске услове. Конкретно, Ф-35Ц је варијанта намењена за операције са носача авиона. Ово га издваја од друге две варијанте: Ф-35А [конвенционално полетање и слетање] и Ф-35Б [кратко полетање и вертикално слетање].
Одликују га већа крила и чвршћи стајни трап – оба неопходна за лансирање катапулта и слетање са куком за заустављање на носачима авиона – Ф-35Ц се такође може похвалити склопивим деловима крила како би се сачувао простор на палуби носача. Поређења ради, Ф-35Ц има распон крила од 43 стопе, док и Ф-35А и Ф-35Б имају крила која се протежу само 35 стопа.

Ф-35Ц долази опремљен широким спектром наоружања. Може да се похвали унутрашњим одељком за оружје како би сачувао своје стелт карактеристике, али такође може да носи додатно оружје на спољним носачима у нестелт конфигурацијама. Овај свестрани авион може бити наоружан разним пројектилима ваздух-ваздух, ракетама ваздух-земља и прецизно навођеним бомбама као што су AIM-120 AMRAAM, AIM-9X Sidewinder и Paveway серија ласерски вођених бомби.

Када је реч о оперативним способностима, Ф-35Ц се истиче у улозима ваздух-ваздух и ваздух-земља. Дизајниран да инфилтрира у непријатељске одбрамбене линије и изводи прецизне ударе на циљеве, такође може ефикасно да се брани од непријатељских авиона. Кроз своје напредне сензорске пакете и авионику, укључујући АН/АПГ-81 АЕСА радар и електро-оптички систем циљања [ЕОТС], Ф-35Ц пружа пилоту супериорну предност у свести о ситуацији.

Посебно, Ф-35Ц се неприметно интегрише са Аутономним логистичким информационим системом [АЛИС]. Овај систем помаже у операцијама, планирању мисије, управљању ланцем снабдевања, одржавању и другим битним процесима. Стога, поред моћне борбене летелице, Ф-35Ц представља изузетно ефикасно и управљиво средство за војне операције.

ИНЦИДЕНТИ У ПРОШЛОСТИ

Ф-35 Лајтинг 2 је познат по својој напредној технологији и могућностима. Међутим, као и свака друга сложена машина, имала је свој део техничких потешкоћа и незгода. Један такав инцидент укључивао је носни стајни трап у августу 2014. у ваздухопловној бази Еглин на Флориди. Ф-35А се спремао за стандардну мисију обуке када се срушио носни стајни трап, због чега се авион наслонио на радну плочу. Иако пилот није повређен, инцидент је покренуо истрагу, што је резултирало накнадним побољшањима дизајна авиона.

Foto: Printskrin/Twitter/ Babak Taghvaee

У другом случају у септембру 2018. године, Ф-35Б америчког маринског корпуса доживео је квар носног стајног трапа током вертикалног слетања на УСС Есекс. На срећу, пилот је успео безбедно да слети без извештаја о повређенима. Овај инцидент је повезан са познатим проблемом са вратима стајног трапа авиона који је касније отклонио произвођач, Локид Мартин.

Штавише, у фебруару 2020., Ф-35А у бази ваздухопловних снага Хил у Јути имао је квар на носном стајном трапу током стандардног слетања. На срећу, пилот је успео безбедно да изађе из авиона. Ова појава је довела до истраге како би се утврдио узрок квара. Иако је ових инцидената прилично мало, они истичу значајну улогу континуираног тестирања и усавршавања у развоју напредних борбених авиона као што је Ф-35. Било је и других инцидената али они нису повезани са стајним трапом.

bulgarianmilitary.com

БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

АЛБАНЦИ У ПАНИЦИ: Нестају им људи на Косову и Метохији, подаци су драстични - у лажној држави и сами признају: Општи очај живота!