ОДЗВОНИЛО ЈЕ БЕНЗИНЦИМА И ДИЗЕЛАШИМА? Директива у Бриселу задаје огромну главобољу возачима
Уклапајући се у општи тренд покушаја да се смањи избацивање угљен-диоксида у атмосферу, ЕУ је својевремено донела директиву која је задала велику главобољу возачима широм Старог континента.
Пре годину и по, у јуну 2022, земље чланице су се договориле о спровођењу тзв. "пакета 55" који подразумева смањивање емитовања гасова који изазивају ефекат "стаклене баште" за 55 одсто до 2030. године у односу на тадашње норме.
То се односило и на аутомобиле и камионете који су, према статистици, кривци за 15 одсто избаченог угљен-диоксида у ваздух који дишемо. Европски савет и ЕП пронашли су заједнички језик на исту тему у октобру 2022, а мера је усвојена у марту прошле године.
Конкретно, до 2021. године лимит избацивања штетних гасова износио је 95 грама по километру за аутомобиле и 147 грама за камионете, а 2030. године биће више него преполовљен. До тада се из саобраћаја постепено избацују најстарија возила и велики загађивачи. Највећи број земаља ЕУ увео је постепено приближавање овим мерама, кроз вињете и друге ознаке, зависно од годишта аутомобила.
Занимљиво је да су у Француској власти желеле да до 1. јануара ове године, што је рок који је већ истекао, потпуно забране возила на дизел погон у 11 највећих градова, а да слична судбина задеси половне бензинце 2026. који не испуњавају најновије норме. То је протекле године довело до огромних залиха нових дизел возила која није имао ко да купи, док се на хибриде чекало и по годину дана.
Ипак, због економске кризе, власти су биле приморане да повуку ручну кочницу и с параграфима крену у рикверц. Не само да ће дизели наставити да се котрљају улицама француске престонице, већ је за годину дана, до 1. јануара 2025. године, померено искључивање дизел возила регистрованих између 2006. и 2010. године, као и бензинаца који су први пут ступили на асфалт између 1997. и 2005. Процењује се да се то односи на око 380.000 возила. Остали ће и даље моћи да циркулишу.
ЕУ је, такође, одлучила да 2035. године у потпуности укине емисију угљен-дикоскида из нових аутомобила, што значи да ће се од тог датума, теоретски, надаље, престати с производњом "термичких" возила, односно кола на дизел и бензински погон, а да ће из производних погона излазити само хибридни и електрични аутомобили. То поставља многобројна питања, од тога где ће се струјом пунити ти аутомобили, преко дилеме како ће просечан грађанин моћи да купује ова прескупа возила, до главобоље где ће се организовати "гробља" аутомобила. Имајући у виду досадашња искуства, није искључено да та мера, као и претходне, закасни. Они произведени раније, имаће право да учествују у саобраћају и после тог датума.
"СРАМ ТЕ БИЛО, ОАФЕ ШИЦЕ" Маск жестоко одговорио Шолцу због онога што је рекао у Давосу
АМЕРИЧКИ милијардер Илон Маск поручио је немачком канцелару Олафу Шолцу да треба да га буде срамота назвавши га "Оафом Шицом".
22. 01. 2025. у 08:22
"НЕМА ВИШЕ МИРА" Немачки генерал дао алармантну изјаву о рату са Русијом
ВИШЕ нема мира између Русије и Немачке, рекао је генерал Бундесвера Андре Бодеман у интервјуу за БР24, преноси РИА Новости.
20. 01. 2025. у 12:50
ЕНДИЈУ МАРИЈУ ЛИЦЕ У МОДРИЦАМА, ОГЛАСИО СЕ: "Мука ми је од свега, ја сам људско биће! Молим вас - оставите ме на миру" (ВИДЕО)
"ЈА САМ људско биће! У реду? Престаните да ме јурите! Мука ми је шта сваког дана морам да носим на раменима. Молим вас, оставите ме на миру."
22. 01. 2025. у 14:15
Коментари (0)