АМЕРИЧКИ ТЕНКОВИ ИМАЈУ ПРОБЛЕМ, А НИЈЕ РУСКИ КОРНЕТ: Генерали су свесни рањивости Абрамса (ВИДЕО)

П. З. С./Forbes.com

02. 12. 2023. у 09:19

НАЈВЕЋИ проблем са новом украјинском флотом од 31 тенка М-1 Абрамс америчке производње нису турбински мотори тенкова од 1.500 коњских снага. Не баш.

АМЕРИЧКИ ТЕНКОВИ ИМАЈУ ПРОБЛЕМ, А НИЈЕ РУСКИ КОРНЕТ: Генерали су свесни рањивости Абрамса (ВИДЕО)

Фото ЕПА/Профимедиа

Не, то су филтери у усисницима мотора. Филтери спречавају прљавштину и крхотине да запрљају и разбију деликатан, али моћан мотор М-1. Захтевају стално чишћење.

Ако Абрамсова четворочлана посада занемари да очисти филтере свог тенка сваких 12 сати или тако нешто, то би могло толико оштетити мотор да посада нема другог избора него да уклони мотор, а потенцијално и мењач, и отпреми га на дуготрајан ремонт.

То би уклонило један од неколико украјинских М-1 са бојног поља сигурно као што то може учинити руска мина или пројектил. Дубоко одржавање украјинског Абрамса се одвија у Пољској.

М-1А1СА од 68 тона којима Украјина управља су “жедне” машине. У недељама пре него што је администрација америчког председника Џоа Бајдена обећала М-1 Украјини, почетком ове године, многи стручњаци, па чак и неки званичници, били су наглас забринути због потреба за горивом у резервоару.

Фото Танјуг/АП

Лаура Купер, заменица америчког секретара за одбрану, назвала је Абрамсове тенкове „гутачем горива“.

Истина је да М-1 обично путује само 0,6 миља по галону горива. Али њена турбина је флексибилна, ако не и страшно ефикасна. Америчка војска храни своје М-1с авионским горивом, али друге војске точе јефтинији дизел у своје Абрамс. Аустралијска војска, на пример.

Нема индикација да замена млазног горива за дизел значајно утиче на перформансе М-1. Дакле, постоји сваки разлог да се верује да ће украјинска војска ствари учинити једноставним и пунити своје Абрамс тенкове истим дизелом који сагоревају други типови тенкова.

Али, ту су Абрамсови филтери који би се могли показати као највећа главобоља за украјинске трупе. Два пута дневно, посада М-1 мора да окреће мотор свог тенка до високих обртаја у минути како би покренула систем пулсирања који избацује ваздух из резервоара, а не у њега, избацујући прашину и крхотине са задње решетке.

Фото: ЕПА

То одржава филтере чистим током дуготрајних примењивања. Пре него што су Американци додали пулсно-млазни систем на М-1, почетком 2000-их, посаде тенкова - посебно оне које се боре у пустињи - отворено су се жалиле на поузданост својих возила.

-Војни званичници су свесни проблема са великом потрошњом горива, непоузданим пумпама за гориво и гутањем песка, известила је 1992. године Канцеларија за одговорност америчке владе. „Раде на решењима.“

Решење за проблем гутања песка био је процес пулсног чишћења два пута дневно. Ради сасвим добро, све док се посаде ригорозно придржавају његовог распореда. Чак и када се на њих пуца.

-Све те ствари посаде могу да се науче, али ако икада погреше – а они ће погрешити – уништити мотор вредан милион долара који се не може поправити на терену, Марк Хертлинг, пензионисани генерал америчке војске, рекао је за Киjeв Индепендент.

(David Axe,Forbes)

БОНУС ВИДЕО - РУСКА ПАЦИФИЧКА ФЛОТА: Извођење вежбе одбране Северног морског пута

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Коментари (0)

ПОСТАВЉАМО НОВЕ СТАНДАРДЕ! Лажна држава Косово запањила свет! Ово је њена жалба на казну УЕФА за бежање с терена у Румунији