ПУТНИЦИ ИМАЛИ МАЛЕ ШАНСЕ ДА ПРЕЖИВЕ? Успешност подморнице "Титан" износила свега 14 одсто

Novosti online

10. 07. 2023. у 19:42

"ЕКСПЕРИМЕНТАЛНА" мини подморница Титан, која је имплодирала у Атлантику, односећи животе петоро путника, имала је само 14 одсто успеха на претходним експедицијама у дубоком мору, тачније од 90 зарона, подморница се успешно спустила до Титаника само 13 пута, наведено је у саопштењу компаније "Оушнгејт".

ПУТНИЦИ ИМАЛИ МАЛЕ ШАНСЕ ДА ПРЕЖИВЕ? Успешност подморнице Титан износила свега 14 одсто

Foto: Profimedia

Наиме, путници који су могли да приуште импозантну цифру од 250.000 долара за путовање до олупина Титаника, потписивали су одрицање од одговорности - документ којим је наглашена свака евентуална опасност, па чак и она од "смрти", термин који се трипут спомиње само на првој страници.

Компанија, иначе у власништву трагично преминулог путника последње експедиције, Стоктона Раша, наглашавала је у документу да је подморница имала "више од 14 успешних експедиција" и чак 200 зарона у Пацифику, Атлантику и Мексичком заливу, али су подразумевали да путници преузму и пуну одговорност у случају смрти - чак и ако је настала услед грешке компаније.

FOTO: Tanjug/AP

- Овај експериментални брод није одобрен или сертификован од стране било ког регулаторног тела и као такав, могао би да доведе до физичких повреда, емотивних траума или смрти. Овим преузимам пуну одговорност за ризик од свих наведених повреда, инвалидитета, материјалне штете или смрти због немара било које стране која је укључена у операцију - наведено је у документу.

Није познато да ли су путници добијали своје паре назад у осталих 86 одсто неуспелих експедиција.

"Оушнгејт" обуставио рад до даљњег

Компанија "Оушнгејт" је током викенда обуставила сва истраживања и комерцијалне зароне након прошломесечне трагедије у којој су пет путника, укључујући Раша, погинули у "катастрофалној имплозији". Поред њега, страдали су британски авантуриста Хамиш Хардинг (58), француски ветеран Пол-Анри Нарголе (77), британско-пакистански бизнисмен Шахзада Давуд (48) и његов 19-годишњи син Сулејман.

FOTO: Tanjug/AP

Чланови посаде који су смртно страдали

Обавештење о обустави рада наведено је малим црвеним словима на веб-страници компаније и није познато да ли и када планирају наставак рада.

"Мислио сам да се шали"

Редитељ Џејден Пан, некадашњи путник Титана, присетио се како је изгледао његов покушај да се спусти до олупина Титаника, при чему је подморница налетеле на проблеме. Вођа пута, који је и тада био Раш, наводно рекао је путницима да морају да се врате на површину или имају могућност да преспавају на дну океана.

- У почетку сам мислио да се шали јер смо били више од два сата од наше експедиције и тако близу дна. Али онда је објаснио да се једна од батерија испразнила и да смо имали проблема да користимо електронске капи за тегове, па би нам било тешко да се вратимо на површину - рекао је Пан за "Би-Би-Си".

Срећом за путнике, Раш је успео да употреби хидраулику да спусти тежину брода, пре него што је безбедно испливао на површину.

"Можемо брже и боље али по нашим правилима"

Правни експерти кажу да је до имплозије дошло у "у основи на законски ничијој земљи" и да ће бити тешко утврдити надлежност и за породице и за истраге које су у току.

Сви спорови око документа који су путници потписивали пре зароњавања вероватно би били регулисани законима Бахама, где је компанија одговорна за "коришћење јефтинијих и приступачнијих материјала" регистрована, али породице жртава имају могућност да покрену тужбе и у САД или у својим матичним земљама.

Ослобађање од одговорности (које се понекад назива и обрасци за ослобађање) потписују се углавном пре обављања неких рекреативних активности које носе неки одређени ризик, попут скакања из падобрана или роњења.

Потписивање овог документа, путници прихватају ризик и опасности везане за активност, и уколико дође до евентуалних повреда, компаније се ослобађају одговорности.

Подсетимо, подморница Титан са петорицом путника и чланова посаде кренула је у експедицију у недељу 18. јуна, у 8 сати ујутру, око 1.100 километара југоисточно од Сент Џонса на Њуфаундленду. У 9.45 ујутро, сат и 45 минута после зарањања ка олупини чувеног Титаника, Титан је изгубио контакт са својим матичним бродом.

Петоро чланова посаде подморнице "Титан", која је имплодирала у Атлантику док се спуштала до олупине "Титаника", провело је своје последње тренутке слушајући музику у потпуном мраку и посматрајући биолуминисцентна створења у дубини, открила је жена једне жртве.

(Дејли мејл)

БОНУС ВИДЕО: ПОПЛАВЕ У ЊУЈОРКУ: Државне службе издале упозорења

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ УПУТИО НАЈХРАБРИЈЕ ПИТАЊЕ ЛИДЕРИМА 46 ЗЕМАЉА: Да ли вам је увек био важнији формални бирократски приступ или суштина?!

ВУЧИЋ УПУТИО НАЈХРАБРИЈЕ ПИТАЊЕ ЛИДЕРИМА 46 ЗЕМАЉА: Да ли вам је увек био важнији формални бирократски приступ или суштина?!

ПРЕДСЕДНИК Вучић у свом говору на самиту Европске политичке заједнице у Будимпешти поставио је храбро питање пред 46 европских лидера.

07. 11. 2024. у 16:03

НАЈЈАЧА СИЛА ЕВРОПЕ НА УДАРУ: Трамп већ запретио - Платићете високу цену!

НАЈЈАЧА СИЛА ЕВРОПЕ НА УДАРУ: Трамп већ запретио - "Платићете високу цену!"

ДОНАЛД Трамп изјавио је прошле недеље како ће Европска унија морати да плати "високу цену" јер није куповала довољно америчких извозних производа. Део европских економиста и банкара упозорава како би победа Доналда Трампа могла изазвати трговински рат који би затим "гурнуо економију еврозоне из спорог раста у потпуну рецесију".

06. 11. 2024. у 20:03 >> 20:04

НА ВЕНЧАЊУ САМ БИЛА НАЈТУЖНИЈА ЖЕНА: Ивана је открила невероватне тајне породице Трамп

НА ВЕНЧАЊУ САМ БИЛА НАЈТУЖНИЈА ЖЕНА: Ивана је открила невероватне тајне породице Трамп

У СВОЈОЈ књизи "Raising Trump", Ивана Трамп, прва супруга Доналда Трампа, поделила је фасцинантне приче о породици Трамп које ће вас засигурно изненадити – јер када Ивана одлучи да исприча све, она заиста исприча све.

07. 11. 2024. у 13:21

Коментари (0)

СИНЕР И АЛКАРАЗ СЛАВЕ: Прво чули да се Новак Ђоковић повредио, а сад и ово!