РУСКИ СУ-57 ИЗБЕГАО "СМРТОНОСНИ МЕТАК": Ловац ВКС 5. генерације имаће дужи век од америчких Ф-22 и Ф-35 (ВИДЕО)

П. З. С. / bulgarianmilitary.com

26. 06. 2023. у 21:33 >> 22:15

СА историјом испрекиданом бројним неуспесима, руски Су-57 Фелон, борбени авион пете генерације, имао је свој део турбуленција.

РУСКИ СУ-57 ИЗБЕГАО СМРТОНОСНИ МЕТАК: Ловац ВКС 5. генерације имаће дужи век од америчких Ф-22 и Ф-35 (ВИДЕО)

Фото принтскрин youtube military update

Првобитни план је био да се прва ескадрила покрене 2015. године, са амбициозним циљем да 200 ових високотехнолошких “птица” лети руским небом до 2025, а додатних 100 спремних за извоз. Ипак, поглед на данашњу стварност даје другачију слику: само десет је у употреби, са надом да ће их 76 бити у функцији до далеке 2028.

Упркос касном уласку, ловац Су-57 би требало да обори производне рекорде међу руским класама ловаца. И то није само за представу. Руско ваздухопловство се на својим границама суочава са све већим бројем НАТО ловаца пете генерације, а њихов одговор је Су-57.

Али не заборавимо на Алжир и Индију. Ове земље су показале озбиљан интерес за набавку сопствених флота Су-57, обећавајући да ће још више повећати производњу летелица.


СУ-57 ЈЕ СПРЕМАН

Фелон, најновији руски ловац тешке категорије, чији је задатак очување надмоћи у ваздуху, наследио је истакнути совјетски Су-27 Фланкер, први пут лансиран 1984. Фланкер користи 19 земаља, од којих га је 16 увезло директно из Русије.

Су-57 је сада спреман да попуни ову успостављену позицију, са глобалном платформом потенцијалних купаца. Посебно, земље Блиског Истока и Југоисточне Азије изражавају интересовање. Су-57 је спреман за акцију.

Упркос малом заостатку у стелт могућностима у поређењу са америчким и кинеским ривалима, Су-57 више него надокнађује мноштвом предности у перформансама. Његова импресивна издржљивост и окретна управљивост само су врх леденог брега.


ДОМЕТ И АРСЕНАЛ

Су-57 се може похвалити великим дометом дејства и арсеналом сензора – опремљен са шест радара и инфрацрвеним системом за претрагу и праћење [ИРСТ]. Ова импресивна поставка обезбеђује врхунску свест о ситуацији (на бојишту) и огроман капацитет за електронско ратовање.

И не заборавимо на његове Л-банд Active Electronically Scanned Array [АЕСА] радаре – обећавајући потенцијал против стелт циљева. Заиста, ово је борбени авион који одбија да буде надмашен.

Занимљиво је да је борбени авион Су-57 усамљен у својој генерацији, јер је гурнут у борбу високог интензитета против једне државе. Његово ватрено крштење догодило се у Украјини, укључујући не само ударе ваздух-земља, већ и замршене операције као што је сузбијање украјинске противваздушне одбране и наводно укључивање у борбу ваздух-ваздух изван визуелног домета.


ВРЕДНА САЗНАЊА

Како Су-57 наставља да развија своје мишиће против украјинских снага, опремљених све већом количином хардвера који је испоручио НАТО, очекује се да ће остати на фронту у догледној будућности. Ово стално борбено искуство је спремно да пружи драгоцене увиде за даље усавршавање дизајна. То би потенцијално могло да појача привлачност млазњака на глобалним тржиштима, чинећи га траженим авионом.

Прича се о могућности да Украјина добије ловце Ф-16 од чланица НАТО-а. Ако се то догоди, спекулише се да би руско ваздухопловство могло да покаже снагу свог Су-57 тако што ће срушити ове Ф-16. Овај потез не само да би демонстрирао супериорне способности Су-57, већ би и побољшао његову репутацију, јер може безбедно да гађа Ф-16 са удаљености изван њиховог домета одмазде.

Су-57 долази са мноштвом јединствених карактеристика које га издвајају од његових савременика. Међутим, права промена у игри је његови трошкови одржавања током опративног века. Оглашава се као најјефтинији ловац пете генерације који се може набавити. Цена летења се процењује на отприлике половину од његовог амбициознијег совјетског претходника, МиГ 1.42, и мање од половине његовог лакшег, једномоторног америчког пандана, Ф-35. Ова исплативост могла би бити најјача продајна тачка Су-57.


ОКО 35 МИЛИОНА ДОЛАРА

Замислите борбени авион, који кошта само око 35 милиона долара по авиону (у зависности од курса рубље), што га чини финансијски одрживом опцијом за велике набавке. Али сачекајте, ова цена не обухвата гориво, обуку, оружје, резервне делове и инфраструктуру за одржавање. Ипак, оно што се заиста истиче је да “животни трошкови” Су-57 наводно одражавају трошкове Фланкера, што потенцијално чини изводљивом опцијом прелазак са ловаца четврте на пету генерацију.

Фото: Объединённая авиастроительная корпорация

Шта ово чини могућим? За почетак интеграција нових Сатурн 30 мотора. Ова високотехнолошка чуда захтевају мање трошкове одржавања и рада од својих претходника, АЛ-31 и АЛ-41, који су покретали Фланкер. Поред тога, иновативна употреба стаклопластике која апсорбује радар негира потребу за посебним премазима попут оних који се користе на америчким ловцима, додатно смањујући трошкове.

Прелазак са поузданог Фланкера на најсавременији Су-57 није само џепна промена, већ се показало као финансијски паметан потез за Русију. За разлику од америчких Ф-22 и Ф-35, за које се процењује да коштају 60-100 одсто више за рад по сату од њихових претходника четврте генерације, Ф-15 и Ф-16, овај прелазак на технологију пете генерације није довело до смањења флоте или драстичног пораста финансирања.


Ф-22 И Ф-35

Ово су неки бројеви који треба да илуструју поенту. Ф-22, на пример, има доживотне оперативне трошкове који су запањујући, достижући преко 800 милиона долара, не рачунајући надоградње. Стварни трошкови летења? Они чине само оскудних 140 милиона долара од тог укупног износа. Високе потребе за одржавањем ових авиона одиграле су значајну улогу у одлуци америчког ратног ваздухопловства да заустави већину производње и повуче авион много пре истека ресурса.

Управљање старијим авионима Фланкер као што су Су-27 је скупо. Су-57 је исплатива алтернатива. То је посебно корисно за алжирско ваздухопловство, јер замењује скупе МиГ-25.

Већи оперативни трошкови често резултирају нижим стопама расположивости, као што се види у програмима Ф-22 и Ф-35. Међутим, Су-57 би требало да има високе стопе доступности, слично Ф-16, због свог јефтиног одржавања.

Фланкер никада није био јефтина звер за вожњу, с обзиром на његов статус једног од највећих и најтежих борбених авиона на свету. Ипак, програм Су-57 је успео да избегне ескалацију оперативних трошкова и трошкова одржавања. Постигнуће које је измакло сличним програмима широм света. Ово је сведочанство генијалности иза новог руског ловца Су-57.

БОНУС ВИДЕО - ОБУКА НА "ТЕРМИНАТОРИМА": Вежба мобилисаних резервиста и добровољаца у Доњецку

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.

15. 12. 2024. у 12:00

Коментари (2)

МВП Моззарт спорт: Нека ово постане традиција!