ЗАШТО ЈЕ СУ-57 БОЉИ ОД СВИХ ТАКМАЦА: Има шест радара и још шест изузетних особина

П. З. С. / bulgarianmilitary.com

04. 06. 2023. у 20:11

РУСКИ стелт ловац пете генерације Су-57 још није ушао у службу на нивоу ескадриле, али се очекују три пуне ескадриле до краја тренутног државног плана наоружања, 2027.

ЗАШТО ЈЕ СУ-57 БОЉИ ОД СВИХ ТАКМАЦА: Има шест радара и још шест изузетних особина

Фото: Принтсцреен/Јутјуб/KHMedia

Тешки стелт авиони Су-57 ће чинити окосницу руске морнарице и можда кључних руских одбрамбених партнера. Очекује се да систем руских сензора и модула пружи значајну предност у односу на постојеће конкуренте, кинески Ченгду Ј-20 и амерички Локид Мартин Ф-35 Лајтинг 2.

Авион је један од три ловца пете генерације произведених у свету. Страни развој је углавном фокусиран на мисије ваздух-ваздух или ваздух-земља, у поређењу са њима Су-57 изгледа уравнотеженије и без очигледне специјализације. Ловац се издваја међу ловцима пете генерације и комбинује технологије које немају његови страни конкуренти, што га чини потпуно другачијим типом авиона.

По мом мишљењу, кашњење у програму усвајања значи да он мора бити у стању да се супротстави не само Ф-35, већ и да делује тамо где ће амерички и кинески ловци шесте генерације доминирати у будућности.

Фото: Объединённая авиастроительная корпорация

Руски инжењери су започели тестове за интеграцију технологија следеће генерације у оквир авиона Су-57. Иако све ово тек треба да се оствари, многе постојеће карактеристике ловца су већ изванредне и без премца. Ово је седам најистакнутијих:


ШЕСТ РАДАРА

Док се већина ловаца, укључујући све конкурентске моделе пете генерације, ослања на само један радар, чак шест је интегрисано у оквир авиона Су-57. Ово би потенцијално могло да пружи значајну предност у свести о ситуацији на бојном пољу.
На пример, неколико се већ налази на ловцу Су-35, пасивни електронски радар за скенирање Ирбис-Е, а још два активна радара са фазном решетком [АФАР] који раде у Л-опсегу су монтирана у носу возила.

Фото: ЕПА

Шест радара ће омогућити не само праћење 60 циљева истовремено, већ и рад у различитим опсезима таласних дужина. Ово га оптимизује за електронско ратовање и омогућиће вам да откријете мале мете на великим удаљеностима. Радари су распоређени по целом трупу, омогућавајући детекцију од 360 степени.


НАВОЂЕНА РАКЕТА К-77М

К-77М је оптимизован за гађање малих и маневарских циљева са АФАР системом за навођење на носу. Са повећаним дометом од 200 км, ракета са перајем је смештена у унутрашње одељке за оружје.

Руски медији описују рад АФАР-а на К-77М на следећи начин: „Активна фазна антена се састоји од великог броја ћелија у облику конуса постављених испод поклопца који је провидан за радио таласе на носу ракете. Свака ћелија прима само део сигнала, али након дигиталне обраде информације из свих ћелија се сумирају и омогућавају ракети К-77М да одмах реагује на оштре окрете циљева, чинећи пресретање готово неизбежним.


ЕКСТРЕМНИ ДОМЕТ

Као и његови претходници Су-27 и МиГ-31, нови Су-57 има много већи домет (преко 1.500 км) и брзину (преко 2 Маха) од било ког конкурента. Након завршетка Хладног рата, када је величина руског ваздухопловства драстично смањена, велика пажња је посвећена високој издржљивости. Ово ће омогућити преосталим јединицама да покрију огроман ваздушни простор земље.

Фото принтскрин youtube military update

Велики домет Су-57 омогућава ловцима да погађају циљеве не само широм Европе већ и далеко у Атлантском океану. Такође би покривао већину пацифичког бојишта операција. Земље попут Јапана, Тајвана и Кореје су на дохват руке. Недостатак носача авиона у Русији учинио је овај потенцијал вреднијим.


ЛАСЕРСКА ЗАШТИТА

Једна нова карактеристика која је добила релативно мало пажње је “иљани инфрацрвени систем противмера”, који заслепљује долазеће ракете када их открију портови детектора лансирања ракета ловца. Опрема је монтирана иза и испод кокпита, јединствена је какву нема ниједан ловац на свету.

Русија је већ уградила овај систем на велике хеликоптере, иако је био мање компактан од оних уграђених на Су-57. Ласерски зраци су посебно корисни против инфрацрвених вођених пројектила као што су амерички АИМ-9Кс или британски АИМ-132.

Пошто МАНПАДС такође користи инфрацрвено циљање, ласерска заштита би могла да омогући Су-57 да пружи ефикаснију ваздушну подршку. Поред тога, употпуниће ловац стелт могућностима, и смањити радарски пресек и инфрацрвену видљивост.


ИЗУЗЕТНА МАНЕВАРСКА СПОСОБНОСТ

Од 1982. године совјетски и руски авиони предњаче у погледу маневарске способности, и то са значајном разликом, од када је у службу ушао МиГ-29, а три године касније и Су-27.
Њихов успех су додатно развили Су-27М и Су-37 развијени 1990-их, који су имали изузетан ниво маневарске способности. Ове карактеристике авион дугује моторима са променљивим вектором потиска. Нажалост, ниједан од њих није пуштен у масовну производњу.

Развијен за Индију и ушао у употребу 2002. године, Су-30МКИ је постао први серијски ловац опремљен моторима са варијабилном расподелом векторског потиска. Уследио је 12 година касније Су-35, који је имао још већи потисак који су обезбедиле електране АЛ-41 и тродимензионално управљање вектором потиска.

Ловац Су-57 се надовезује на ова достигнућа не само са много бољим односом потиска и тежине, већ и са изузетном снагом мотора Сатурн и конструкцијом авиона дизајнираном за већу маневарску способност. Све ово ће омогућити авиону да избегне ракетне нападе великом брзином и да се боље позиционира у ваздушној борби при малој брзини.
 


КРАТКА ПИСТА

Од 1980-их година у СССР-у се велика пажња поклањала способностима авиона да раде уз минимално одржавање и да слећу и полете са привремених, несталних писта. Ово је оличено у ловцима МиГ-29 и Јак-41, који су могли да користе кратке писте у поређењу са другим ловцима, посебно западним.

Су-57 је значајно побољшао перформансе полетања и слетања и способан је да полети са веома кратких удаљености, што га потенцијално чини погодним за употребу на носачима авиона са минималном адаптацијом. Авион је опремљен стајним трапом за тешке услове рада и великим гумама, што му омогућава да полеће са импровизованих аеродрома.
 

ХИПЕРСОНИЧНЕ БАЛИСТИЧКЕ РАКЕТЕ

Након што је балистичка ракета 9-А-7660 Кинжал ушла у службу крајем 2017. године, објављени су планови за развој минијатуризоване верзије за њену интеграцију у Су-57. То би га учинило јединим борбеним авионом на свету који је способан да удара хиперсоничним балистичким пројектилима.

Ракета се сматра идеалном за противбродске и прецизне ударе на командне центре, логистичке центре, аеродроме и друге важне циљеве дубоко иза непријатељских линија. Она ће моћи да неутралише већину ратних бродова једним прецизним ударцем због своје кинетичке енергије при удару.

Висока маневарска способност и прецизност у комбинацији са брзином чинили су ракету изузетно тешком за пресретање. Остаје нејасно да ли ће минијатурна верзија задржати првобитни домет од 2.000 км и да ли ће моћи да носи и нуклеарне бојеве главе.
Велика издржљивост и прикривеност Су-57, у комбинацији са таквим оружјем, учиниће га платформом за напад која нема ривала. Постављање хиперсоничне ракете на борбени авион представља покушај да се капитализује кључна област руског технолошког вођства – хиперсонично оружје.

Чињеница да је Су-57 борбени борбени авион дизајниран за веома широку употребу очекује се да ће до краја 2030. године бити преко 200. Могућност удара балистичким пројектилима чини га посебно опасним, уз штету коју ескадрила може да изазове, веома значајно.

БОНУС ВИДЕО - ЗАШТИТА ОД ДРОНОВА: Руски специјалци чувају небо изнад Санкт Петерсбурга

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (6)

Певачица усвојила сина, па сазнала ШОК ВЕСТ: Мало је рећи да сам у шоку, искрено!