ИЗБИЛЕ ТАЈНЕ ГРЧКЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ: После трагичног судара возова код Тембија из дана у дан се откривају пропусти
КАТАСТРОФАЛНА железничка несрећа код Тембија, која је однела 57 живота, из дана у дан отвара нова поглавља која сведоче о невероватним пропустима, скандалозној корупцији и несхватљивом немару власти.
Најтиражнији грчки медији детаљно извештавају о мучним сценама сахрана и опроштаја чланова породица од "жртава државе", како се све чешће пише о погинулима у "возу смрти" на линији Атина-Солун.
На другој страни, премијер Киријакос Мицотакис улаже све напоре да ублажи бол породица и "најбрже могуће" приведе лицу правде кривце за трагедију. Упутио је још једно извињење породицама, изјавио саучешће и најавио оштру реакцију државе.
Истовремено, вероватно свестан да се расположење јавности неће тако брзо променити, најављује померање датума избора, на којима је већ био "виђен" као победник. Наиме, некадашња комфорна предност од 15 процената у односу на Алексиса Ципраса и његову Сиризу, истопила са на 6,5 непосредно пре "катастрофе у Тембију", па се може претпоставити да је сада расположење бирачког тела крајње неизвесно.
Али, Мицотакис је показао да је предузимљив политичар и да зна да се носи са проблемима. У тесној је вези са челницима из Брисела и већ током ове недеље стићи ће експертска комисија из ЕУ која ће се укључити у истрагу. Грци, добро упознати са "европским експертима", иронично коментаришу да је боље да ти експерти преко "Вибера" шаљу сугестије и решења.
Премијер се не устеже да ствари назове правим именом и није изненађење да је у једној изјави упутио извињење у име своје, али и свих претходних влада. Логично!
Требало је да се деси једна оваква несрећа па да изађе дух из боце и да се коначно сазна шта се све догађало са Грчком железницом у протеклом веку, а посебно је интересантна епоха у последњих педесетак година од када је земља у ЕУ.
Од 1980. године уговори за сигнализацију железнице плаћени су око 460 милиона евра.
Никада нису радили у пуном капацитету.Апропријација земљишта за изградњу пруге на Пелопонезу плаћана је 80 одсто више него за исту сврху приликом изградње ауто- путева.
Дугови Грчке железнице у првој деценији овог века износили су 10 милијарди евра, или пет пута више него за "Олимпик ервејз", који је у међувремену приватизован.
Примера има унедоглед и поставља се питање колико ће "важних партијских барона" морати да одговара у бројним истрагама. Прича се да специјални судија већ има листу кандидата за "суђење века".
Иначе, ухапшени шеф станице у Лариси, чија одисеја до кобног места шефа у Лариси, заслужује посебну причу, затражио је преко адвоката додатно изјашњавање. Изгледа да по правилнику службе није смео да буде сам поред контролног пункта у тренутку судара.
Занимљиво је да је наложено да се испитају све околности под којима је надзорник шефа станице у Лариси хитно отворио боловање, у тренутку када је било јасно да се катастрофа већ догодила. Лично премијер је наложио опсежну истрагу.
ОДШТЕТА
Према европским прописима уколико је путник повређен или је страдао у железничкој несрећи компаније је 15 дана по утврђивању идентитета дужна да породици исплати најпре аванс, а потом и пуну компензацију. Процене говоре да ће за сваку жртву најмање 20.000 евра бити уплаћено породицама.
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ТРАГЕДИЈА, ПОЧИВАЈ У МИРУ" Анђушића погодила вест - нашли га мртвог: "Никад не знате кроз шта људи пролазе"
"ТРАГЕДИЈА, почивај у миру..."
17. 12. 2024. у 18:26
Коментари (0)