ЗАГРЕБ ЈЕ ЗАПУШТЕНИ ГРАД: Грађани незадовољни ситуацијом у главном граду Хрватске, упозоравају на немар власти

ТРИ године откако Загреб воде активисти из странке Можемо, а главни град Хрватске је запуштен више него икада, саобраћај не функционише, фасаде су ругло. Од једног до другог краја града возачима понекад треба и два сата, иако удаљености нису као у великим светским метрополама, а бициклисти у самом центру града угрожавају пешаке.

ЗАГРЕБ ЈЕ ЗАПУШТЕНИ ГРАД: Грађани незадовољни ситуацијом у главном граду Хрватске, упозоравају на немар власти

Фото: АП

Градоначелник Загреба Томислав Томашевић, сигурно најнеуспешнији у историји тог града, обећава бројне пројекте који су засад само на папиру.

Ниједан од главних пројеката нове градске власти да се реши одлагање смећа није успео, јер овим темпом како се раде подземна и надземна спремишта Загрепчани би требали да чекају више деценија да пројекат заживи у потпуности. Све је више нервозе и огорчења грађана, разочараних да нова власт није урадила готово ништа и да за све проблеме оптужује бившег градоначелника Милана Бандића, који је за разлику од њих реализовао бројне градске пројекте. Загреб, као и све друге хрватске градове чекају у мају следеће године локални избори, а већ сада се јављају кандидати који поручују да ће град водити много ефикасније од садашњих бивших активиста.

Загреб је тренутно најзапуштенији европски град у којем су ишаране фасаде, затворени пословни простори, а строги центар изгледа као после апокалипсе. Делови града су раскопани, радови на обнови путева трају много дуже него што је било предвиђено, а стално се стварају дугачке колоне аутомобила.

Блокада

УЧИТЕЉИ из Загреба послали су писмо министру образовања Радовану Фухсу тражећи да се реши проблем са проблематичним учеником, који се вуче месецима. "Ако то не решите, суочићете се са масовним блокадама наставе", поручили су они.

- Тешко је све то гледати. Грађевински отпад се котрља неопраним улицама. Загреб изгледа као запуштена провинцијска селендра која се распада по шавовима - изјавила је архитекта Зринка Паладино.

Истовремено, руше се историјски важне зграде због приватних интереса. Нема праве визије како би град требало да изгледа у будућности, а нема ни инвеститора који би покренули велике пројекте, као град на Сави. За разлику од Београда који снажно напредује и данас је светски велеград, у Загребу нема ни нових хотела, ни луксузних продавница великих брендова. И култура, по којој је Загреб био познат, данас је сведена у скромне габарите. Колико је све девастирано показује и трагичан крај др Анте Ћорушића, директора највећег хрватског клиничко-болничког центра на Ребру, који је смртно страдао када је пао са степеница у властитој болници.

- Загреб данас има у каси највише новца него икад, а грађани немају од тога никакве користи - упозорава Ивица Ловрић, председник "Плавог града", који намерава да се кандидује на следећим изборима за градоначелника Загреба.

Стадион Динама изазива подсмех свих који га виде, а упркос бројним договорима и најавама о градњи националног стадиона засада се ништа не догађа. Загреб је купио трамваје у Немачкој, а живот у граду је скупљи него икада. Стан се не може изнајмити без минимум 500 евра, цифре иду и до неколико хиљада за ренту, док су цене квадрата нових станова отишле у небо. Тако квадрат новоградње у самом центру износи 10.000 евра, више него у европским метрополама, док су плате Загрепчана много скромније од оних у Бечу, Милану или Паризу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ШТА НИЈЕ У РЕДУ СА ТИМ?: Чувени тенисер открио када би Новак Ђоковић могао да заврши каријеру