КОМПАНИЈЕ О ОВОМЕ НЕ ПРИЧАЈУ: Аутономна возила ипак нису сасвим самостална
ИАКО роботаксији већ превозе путнике у неким америчким градовима, постоји једна ствар коју компаније које управљају таксијима не спомињу често.
Прошле недеље у медијима је објављен чланак о једној софтверској инжењерки која је добила промо код за вожњу с роботаксијем па се шест и по сати возила по Сан Франциску, све док батерија на возилу није пала на црвено. Међу занимљивостима које је навела у својој вишесатној вожњи споменула је нешто о чему се не говори превише када су у питању роботаксији - удаљену асистенцију запослених у компанији Wayma.
Наиме, када дође до неких проблема и ситуација које рачунар у аутомобилу не може да реши, попут нпр. препрека на путу или неке потпуно нове ситуације, оно контактира са удаљеним асистентима који онда узимају ствари у своје руке и помажу аутомобилу да савлада те препреке. Иако такав облик асистенције постоји од кад је и роботаксија, о њему се не прича толико, те многи и не знају да проблеме које не може да реши аутономна технологија, на крају решавају - људи.
Како су у једном недавном чланку открили новинари Њујорк тајмса, компаније које развијају аутономну технологију и роботаксије имају “војску инжењера” која аутомобилима помаже сваки пут када запну у вожњи.
Треба нагласити како та “војска инжењера” не седи испред рачунара и константно прати шта се догађа на екранима и шта раде роботаксији на путу, већ су они у приправности у случају да им роботакси упути позив. Када до тога дође, на екрану се појави видео из аутомобила, заједно са свим информацијама сензора из тог возила и његове околине и на темељу свих тих података запослени треба да пронађу решење - нпр. нову руту којом возило треба да се креће да се извуче из гужве, односно како да заобиђе препреке и слично.
Ми немамо потпуну контролу над возилом. Ми пружамо смернице, објаснио је новинарима један од техничара Амазон Zoox-a, компаније која такође развија своја аутономна возила, преноси портал Зимо.
С обзиром на то да се о удаљеној асистенцији скоро па уопште не говори, створила се илузија потпуне аутономије аутомобила, а све како би се привукла пажња на технологију, али и како би се утицало на фондове ризичног капитала на инвестирање милијарди долара потребних за развој и градњу аутономних возила, објаснио је за медије Гари Маркус, предузетник и професор на Универзитету Њујорк, који је специјализован управо за АИ и аутономна возила.
(sputnikportal.rs)
БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА ЛАНСИРАЛА РАКЕТУ: Погледајте тренутак лансирања
Препоручујемо
РОБОТИ У ПОШТАМА У СРБИЈИ ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Шта ће бити с пакетима, а шта с писмима
17. 10. 2024. у 01:20
ТАЈНА ЈЕ У ПАТИКАМА: Представљен најбржи на свету хуманоидни робот (ВИДЕО)
20. 10. 2024. у 23:23
И МУЗИЧАРИ ПРОТИВ ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЕ: Протест због злоупотреба АИ
23. 10. 2024. у 22:00
(МАПА) РУСИ СИЛОВИТО НАДИРУ: Нису оволико напредовали од првих дана рата - заузели територију величине Сингапура
РУСКА војска је у новембру остварила напредак од 725 квадратних километара, што је највећи напредак у једном месецу још од марта 2022. и првих недеља рата, према анализи агенције АФП заснованој на подацима америчког Института за проучавање рата (ISW).
02. 12. 2024. у 16:10
ШОЛЦ САМ ВУКАО ТАЈАНСТВЕНИ ПРТЉАГ: Више од доласка у Кијев јавност занима - Шта то има у коферу? (ФОТО/ВИДЕО)
ОД САМОГ доласка Олафа Шолца у Кијев, јавност је више заинтригирало то што је немачки канцелар из воза у главном граду Украјине изашао тако што је сам "вукљао" лични пртљаг.
02. 12. 2024. у 15:51
КРАЈ КАРИЈЕРЕ ЈЕЛЕНЕ КАРЛЕУШЕ: Прелазак у политику и висока функција
ЈЕЛЕНА Карлеуша се последњих неколико година веома активирала политички, а иако званично није члан ниједне странке, она се труди да искаже своје мишљење и став кад год је то потребно.
02. 12. 2024. у 13:23
Коментари (0)