КИНЕСКИ НАУЧНИЦИ ПРОНАШЛИ ВОДУ И АМУНИУМ НА МЕСЕЦУ: Пристигли са Чанг'е-5 узорци прикупњени на Месецу

23. 07. 2024. у 15:53

КИНЕСКИ научници открили су присуство воде и амонијума у ​​узорцима које је донела мисија Чанг'е-5 на Месецу.

КИНЕСКИ НАУЧНИЦИ ПРОНАШЛИ ВОДУ И АМУНИУМ НА МЕСЕЦУ: Пристигли са Чанге-5  узорци прикупњени на Месецу

Фото: Роскосмос

Они су пронађени у облику минерала који је изузетно богат молекулима воде и амонијума, према новој студији недавно објављеној у часопису Нејчур Астрономи.

Молекули воде теже чак око 41 одсто укупне масе.

Истраживачи су рекли да ово откриће означава прву директну детекцију молекуларне воде унутар лунарног реголита, бацајући светло на стварни облик молекула воде и амонијума на површини Месеца, преноси Чајна.орг.цн.

Структура и састав минерала запањујуће подсећају на минерал пронађен у близини вулкана на Земљи.

Истовремено, копнена контаминација или издувни гасови ракета искључени су као порекло овог хидрата, према студији.

Ово откриће је открило потенцијални облик у којем молекули воде могу постојати на површини Месеца: хидратизоване соли.

За разлику од испарљивог воденог леда, ови хидрати су веома стабилни у областима на великим географским ширинама Месеца, чак и у подручјима обасјаним сунцем. Истраживачи су рекли да ово откриће отвара нове могућности за будући развој и коришћење лунарних водних ресурса.

Коришћење ресурса на лицу места на Месецу ће поставити основу за успостављање дугорочне лунарне станице.

Кина има за циљ да изгради основни модел међународне станице за истраживање Месеца до 2035. године.

БОНУС ВИДЕО:

НОВА ПАНДА ИЗ КРАГУЈЕВЦА: Погледајте први електрични ауто за светско тржиште

ОДМАХ РЕШИТЕ ТО Вучићу пришао мештанин Доње Трешњице, председник муњевито реаговао (ФОТО)

"ОДМАХ РЕШИТЕ ТО" Вучићу пришао мештанин Доње Трешњице, председник муњевито реаговао (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић борави у посети Подрињу где разговара са грађанима, учествује у разним догађајима и обилази више села, градова и општина.

06. 09. 2024. у 20:12

ДЕСЕТИНЕ РАКЕТА ПАЛО НА ХАРКОВ, БРОЈЕ СЕ ЖРТВЕ: Одговор на напад Украјине током ноћи - драматични снимци (ВИДЕО)

РУСИЈА је гађала данас Харков са најмање десет ракета типа Искандер и С-300/400, након великог, ноћног напада Украјине беспилотним летелицама на 15 руских региона, укључујући Москву, преносе украјински медији.

01. 09. 2024. у 15:01