ШКОЛСКИ ПРОЈЕКАТ ИЗ СРБИЈЕ МЕЂУ 10 НАЈБОЉИХ НА СВЕТУ: Велики успех професорке и ђака Прве крагујевачке гимназије
ПОТРЕБНО је да ђаке активно укључимо у образовни процес, да и они буду креатори наставног процеса, а не неми посматрачи.
Ако им обезбедимо да активно учествују у обради неке наставне теме, повезујући је са реалном животном ситуацијом, добићемо задовољног и срећног ученика, који жели да продубљује своје знање, поручује Катарина Вељковић, професорка Прве крагујевачке гимназије, чији је пројекат Escape room међу 10 финалиста за најбоље иновативно решење у области наставе и учења на светском такмичењу које организује Европска фондација за обуку.
Према речима Катарине Вељковић, Escape room је игра смештена у просторији која је уређена у складу са темом собе, а циљ је да се у одређеном временском року пронађу скривени трагови и реше загонетке које играча воде ка излазу. Наставна тема "Дигитална писменост" важећег плана и програма Информатике и рачунарства, за ученике од петог до осмог разреда, трансформисана је у виртуелни свет.
- Заједно са својим ученицима концепт у коме играч решава загонетке и различите мисаоне задатке претворили смо у виртуелни свет коришћењем Minecraft платформе - објашњава Вељковићева.
- Свака соба је дизајнирана тако да својим изгледом асоцира на тему која се обрађује. На пример, соба "Онлајн идентитет" изгледа као модна писта. Играч је под светлима модне писте и изложен свим могућим опасним ситуацијама које могу да се десе ако не пази на безбедност на интернету. Сваки предмет и сваки лик има своју сврху у свету. Користили смо ликове који имају улогу стручњака да упозна играча са основним појмовима о свакој области учења, али остали играчи и табле су за слагалице, задатке и питања.
Школарци кроз игрицу изучавају седам наставних тема - Интернет, Претраживање интернета, Поузданост информација на интернету и ауторска права и лиценце, Онлајн идентитет, Безбедно понашање на интернету, Коришћење дигиталних уређаја и здравље, Електронска пошта и рад са дељеним документима и отворени подаци у оквиру наставне области Дигитална писменост. Наша саговорница објашњава како то изгледа практично, на часу.
- Ученици пролазе кроз собу одговарајући на питања и решавајући загонетке и различите задатке из стварних животних ситуација - наводи она.
- Након што заврше активност учења или задатке, наставник им, у виртуелним световима, даје скуп критеријума које користе за процену квалитета свог знања. Ђаци се стављају у позицију да размисле зашто су постигли тај ниво знања и да ли би у будућности могли да ураде нешто другачије како би постигли више. Ученици уче о позитивним и негативним странама данашњег дигиталног света, на безбедне начине, док играју игру и истражују сваку собу.
Ова методологија, да наставник осмишљава и обликује садржаје у складу са начином који је прикладан за онлајн окружење, а ученици дизајнирају виртуелни свет, тестирају га, и мењају га на основу уочених грешака се може се користити за све наставне предмете. Ђаци су стављени и уроњени у стварне животне ситуације, у којима могу да изразе и развију своју креативност и критичко мишљење.
Својим колегама, Вељковићева поручује да добар наставник свакога дана треба да ради на себи, да прати савремене трендове у образовању.
- На тај начин је спреман да се избори са садашњом генерацијом младих - сматра Вељковићева. - Оно што покушавам да урадим на својим часовима је да им дам примере из свакодневног живота у којима они виде сврху онога што уче. И мислим да је то кључ наше добре сарадње.
ГЛАСАЊЕ
У КОНКУРЕНЦИЈИ је било 800 пријава из више од 50 земаља, а гласање је отворено до сутра (21. новембар).
Escape room је резултат програма "Дигитална експедиција - Дигитални изазов 2021" и представља образовни ресурс који треба да допринесе повећању дигиталне писмености ученика основних и средњих школа у Србији.
ИДЕЈА
- ЖЕЉА ми је била да искористимо савремену технологију како бих унапредила наш образовни систем. Истовремено, са повећањем дигиталне писмености ученика, трансформише се наставни план и програм у дигиталну форму - каже Вељковићева.
СИНЕРГИЈА ТИМСКОГ РАДА
МЕЂУ ученицима који су радили на реализацији овог пројекта били су - Петар Михајловић, Матија Марковић, Филип Пантић, Стефан Грујичић, Страхиња Ђаковић, Михајло Ђуровић.
- Када смо започели рад на овом пројекту они су били ученици трећег разреда одељења ученика са посебним способностима за рачунарство и информатику - каже наша саговорница.
- Без њих реализација овог пројекта не би била могућа. Ми смо били тим, они као експерти у дизајнирању светова у Minecraftu, а ја као стручњак за наставни садржај.
Наша синергија дала је одличан наставни материјал који могу да користе и ученици, и наставници, али и родитељи.
БОНУС - НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ
Препоручујемо
ИСТОРИЈА ПОД ШАТОРИМА: У крагујевачкој "Рими" представљени радови Радоша Антонијевића
14. 11. 2022. у 14:31
УЖАС У КРАГУЈЕВЦУ: Младић насмрт избоден ножем, повређена још једна особа
13. 11. 2022. у 09:26
ВАЛЕРИЈ ЗАЛУЖНИ ДАО ПРОГНОЗУ: Ево када ће руска војска да пробије украјински фронт
НОВИ технолошки напредак током ратног времена спречиће озбиљније пробијање фронта дуж украјинско-руске границе до око 2027. године, изјавио је Валериј Залужни, бивши врховни командант Украјине и садашњи амбасадор у Уједињеном Краљевству, за „Украјинску правду“ у интервјуу објављеном 23. новембра.
23. 11. 2024. у 18:55
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (0)