ШКОЛСКИ ПРОЈЕКАТ ИЗ СРБИЈЕ МЕЂУ 10 НАЈБОЉИХ НА СВЕТУ: Велики успех професорке и ђака Прве крагујевачке гимназије
ПОТРЕБНО је да ђаке активно укључимо у образовни процес, да и они буду креатори наставног процеса, а не неми посматрачи.
Ако им обезбедимо да активно учествују у обради неке наставне теме, повезујући је са реалном животном ситуацијом, добићемо задовољног и срећног ученика, који жели да продубљује своје знање, поручује Катарина Вељковић, професорка Прве крагујевачке гимназије, чији је пројекат Escape room међу 10 финалиста за најбоље иновативно решење у области наставе и учења на светском такмичењу које организује Европска фондација за обуку.
Према речима Катарине Вељковић, Escape room је игра смештена у просторији која је уређена у складу са темом собе, а циљ је да се у одређеном временском року пронађу скривени трагови и реше загонетке које играча воде ка излазу. Наставна тема "Дигитална писменост" важећег плана и програма Информатике и рачунарства, за ученике од петог до осмог разреда, трансформисана је у виртуелни свет.
- Заједно са својим ученицима концепт у коме играч решава загонетке и различите мисаоне задатке претворили смо у виртуелни свет коришћењем Minecraft платформе - објашњава Вељковићева.
- Свака соба је дизајнирана тако да својим изгледом асоцира на тему која се обрађује. На пример, соба "Онлајн идентитет" изгледа као модна писта. Играч је под светлима модне писте и изложен свим могућим опасним ситуацијама које могу да се десе ако не пази на безбедност на интернету. Сваки предмет и сваки лик има своју сврху у свету. Користили смо ликове који имају улогу стручњака да упозна играча са основним појмовима о свакој области учења, али остали играчи и табле су за слагалице, задатке и питања.
Школарци кроз игрицу изучавају седам наставних тема - Интернет, Претраживање интернета, Поузданост информација на интернету и ауторска права и лиценце, Онлајн идентитет, Безбедно понашање на интернету, Коришћење дигиталних уређаја и здравље, Електронска пошта и рад са дељеним документима и отворени подаци у оквиру наставне области Дигитална писменост. Наша саговорница објашњава како то изгледа практично, на часу.
- Ученици пролазе кроз собу одговарајући на питања и решавајући загонетке и различите задатке из стварних животних ситуација - наводи она.
- Након што заврше активност учења или задатке, наставник им, у виртуелним световима, даје скуп критеријума које користе за процену квалитета свог знања. Ђаци се стављају у позицију да размисле зашто су постигли тај ниво знања и да ли би у будућности могли да ураде нешто другачије како би постигли више. Ученици уче о позитивним и негативним странама данашњег дигиталног света, на безбедне начине, док играју игру и истражују сваку собу.
Ова методологија, да наставник осмишљава и обликује садржаје у складу са начином који је прикладан за онлајн окружење, а ученици дизајнирају виртуелни свет, тестирају га, и мењају га на основу уочених грешака се може се користити за све наставне предмете. Ђаци су стављени и уроњени у стварне животне ситуације, у којима могу да изразе и развију своју креативност и критичко мишљење.
Својим колегама, Вељковићева поручује да добар наставник свакога дана треба да ради на себи, да прати савремене трендове у образовању.
- На тај начин је спреман да се избори са садашњом генерацијом младих - сматра Вељковићева. - Оно што покушавам да урадим на својим часовима је да им дам примере из свакодневног живота у којима они виде сврху онога што уче. И мислим да је то кључ наше добре сарадње.
ГЛАСАЊЕ
У КОНКУРЕНЦИЈИ је било 800 пријава из више од 50 земаља, а гласање је отворено до сутра (21. новембар).
Escape room је резултат програма "Дигитална експедиција - Дигитални изазов 2021" и представља образовни ресурс који треба да допринесе повећању дигиталне писмености ученика основних и средњих школа у Србији.
ИДЕЈА
- ЖЕЉА ми је била да искористимо савремену технологију како бих унапредила наш образовни систем. Истовремено, са повећањем дигиталне писмености ученика, трансформише се наставни план и програм у дигиталну форму - каже Вељковићева.
СИНЕРГИЈА ТИМСКОГ РАДА
МЕЂУ ученицима који су радили на реализацији овог пројекта били су - Петар Михајловић, Матија Марковић, Филип Пантић, Стефан Грујичић, Страхиња Ђаковић, Михајло Ђуровић.
- Када смо започели рад на овом пројекту они су били ученици трећег разреда одељења ученика са посебним способностима за рачунарство и информатику - каже наша саговорница.
- Без њих реализација овог пројекта не би била могућа. Ми смо били тим, они као експерти у дизајнирању светова у Minecraftu, а ја као стручњак за наставни садржај.
Наша синергија дала је одличан наставни материјал који могу да користе и ученици, и наставници, али и родитељи.
БОНУС - НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ
Препоручујемо
ИСТОРИЈА ПОД ШАТОРИМА: У крагујевачкој "Рими" представљени радови Радоша Антонијевића
14. 11. 2022. у 14:31
УЖАС У КРАГУЈЕВЦУ: Младић насмрт избоден ножем, повређена још једна особа
13. 11. 2022. у 09:26
ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене
ОВАЈ снегом прекривени гранични мост између две средњовековне тврђаве у делу Естоније где се говори руски, могао би бити место где ће започети трећи светски рат, пише Политико.
26. 12. 2024. у 08:55
ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: "Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице"
АВИОН Азербејџан ерлајнса, који се 25. децембра срушио на путу за Русију, можда је оборен руском ракетом земља-ваздух, према извештајима руских медија који нису наклоњени Кремљу и руском председнику Владимиру Путину.
26. 12. 2024. у 07:44
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)