У УЧИОНИЦИ ЗАЈЕДНО ПЕТАЦИ И ОСМАЦИ: Министарство просвете правилником прописало спајање ученика старијих разреда од наредне школске године
ОКО 350 малих школа у Србији могло би да буде затворено уколико од 1. септембра Министарство просвете почне да примењује измењени члан Закона о основном образовању и васпитању, који предвиђа увођење комбиноване наставе од петог до осмог разреда.
На тај начин постепено ће нестајати не само мале школе већ и места, пошто ће родитељи децу већ после првог циклуса образовања уписивати у осмолетке у већим градовима, сматра Јасна Јанковић из Уније просветних радника Србије.
Најугроженији су, према њеним сазнањима, ивањички и врањски крај, у којима се налази велики број оваквих образовних установа.
- Спајање одељења старијих разреда основне школе радило би се као код учитеља у сеоским школама, само што ће у овом случају, рецимо, наставник математике прву половину часа држати петацима, а другу ће се посветити седмацима - каже Јанковићева.
- Никоме није баш јасно како ће то да функционише, али надлежни су глуви за наша питања.
Она објашњава да је пропис у новембру без икакве јавне расправе и социјалног дијалога усвојен у Народној скупштини и да многе колеге нису свесне новонастале ситуације.
Комбиновањем одељења деца ће, тврде синдикалци, бити ускраћена за квалитетну наставу, а на овај начин послата им је и порука да је на селу немогуће образовати се квалитетно и да уједно ту нема ни будућности.
- У стручном упутству о формирању одељења и начину финансирања за школску 2022/23. прописује се да је комбиновано одељење састављено од ученика два разреда и може да има до 15 ђака, а оно од три или четири разреда до 10 ученика - тврди Јанковићева. -
Тражили смо да нам објасне како мисле да изведу овакво спајање, противно методичким и логичким правилима, али се Министарство просвете прави мртво и чека 1. септембар да каже како нема више времена да било шта исправи.
Проблем је још сложенији, каже, ако се има у виду да ученици старијих разреда у просеку имају 15 предмета, а сада ће их слушати на часовима од 22 минута.
Према правилнику о формирању и финансирању, сваке године број одељења основних школа се смањује и многе сеоске школе затварају. За последњих осам година угашено је око 200 издвојених одељења матичних установа, а то су углавном сеоске или приградске школе.
Због овог проблема, Унија је тражила хитан састанак са министром просвете.
У министарству кажу да се број ђака смањује због негативног природног прираштаја, те да се то одразило најпре на школе које нису у градским насељима.
- Зато је Законом о основном образовању и васпитању прописано да образовно-васпитни рад од петог до осмог разреда може да се организује и у комбинованом одељењу - наводе надлежни.
- Процедуре су јасно дефинисане, тако да за признавање мањег броја ученика у одељењу од прописаног, школа добија сагласност надлежне школске управе. Оне чији захтев се одбије могу ради поновног разматрања да нам се обрате у року од пет дана.
РОК ДИРЕКТОРИМА ДО 8. АВГУСТА
КАО и претходних година, директори школа шаљу предлоге за формирање одељења. У Министарству просвете објашњавају да је рок за то 8. август. Предлог се подноси школској управи и мора да садржи податке о броју ученика на нивоу разреда, као и преглед броја одељења и ђака у матичној школи и издвојеним одељењима.
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (4)