ПОЗОРИШНА КРИТИКА - КОМИКА ИЛУЗИЈЕ: Пјер Корнеј: "Илузије". Редитељ: Никола Завишић. НП Београд
ПОСВЕЋУЈУЋИ извесној госпођици свој позоришни комад "Комичне илузије", називајући га "чудовишном наказом", речима да је "први чин тек пролог, наредна три чине несавршену комедију, последњи је трагедија, а све уједно скрпљено чини комедију", Пјер Корнеј се у 17. веку поиграо клишеима љубавне и херојске драмске тематике.
Несавршеност форме је требало да прошири значење игре на неку сорту травестије, где свако може да се преобрати, што је и принцип позоришне трансформације. Преименујући у "Позоришне илузије" Корнејеву комедију, редитељи је смештају у магички простор театра, који увек има више значења, него што би се рекло на прво гледање.
Никола Завишић је од Корнејеве комедије искористио само могућност да се наивно, колико и метафорично веровање у позоришну истину као у животни приоритет, одигра као театар у театру, игра у игри, илузија у илузији. "Мапа пута" кроз представу, по мотивима Корнејеве комедије, води гледаоце кроз такође клишеизирано завиривање "иза сцене", где глумац игра и улогу, и самог себе у тој улози. Милош Ђорђевић (глумац/Матамор) је овај жанр, заиста, довео до савршенства. Њему илузија није потребна, да би га публика прихватила, он, као и оригинални Корнејеви ликови, уосталом, гради своју ефектност на самом гледаочевом очекивању магије, која увек и следи! Сена Ђоровић (глумица/Изабела), Анастасија Мандић (глумица/Лиза), Зоран Ћосић (глумац/Придаман/Жеронт), Немања Стаматовић (глумац/Дорант/Адраст/ и Богдан Богдановић (глумац /Алкандар) са великим жаром и веома спретно су од сопствене професије чинили циркус, на радост публике, жељне позоришта и смеха у тешко време...Никола Вујовић (редитељ/Клендор) је уверљиво, колико се може у овом тешком жанру, представио ауторитет као вечну борбу са собом самим, успешно повезујући Корнејеве и Завишићеве, не увек истородне, идеје у радосну игру.
На самом крају, завршна сцена, у којој су занос веселе игре и удвајања позоришне илузије устукли пред меланхоличном пројекцијом о протоку времена и живота, оличеном у метроному, који се на почетку покрене, а на крају заустави, није могла да учини онтолошки значајним оно што је директно из данашњице ушло у Корнејеву костимирану комедију (редитељево заказивање снимања нове тв серије, одушевљење глумаца за то), па се тако завршни ламент показао нетачним. Ништа још није завршено. Метроном куца.
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (0)