ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Ишчашени зглоб света

Драгана Бошковић

25. 02. 2021. у 13:26

МЛАДИ, веома занимљиви редитељ, Југ Ђорђевић и већ афирмисана списатељица и драматург Тијана Грумић подухватили су се, на Малој сцени Београдског драмског позоришта, захтевног померања ангажоване Фасбиндерове критике грађанског неприхватања свега другачијег (овде је реч о ЛГБТ теми) у свет позоришта, условљен, посредан, снолик.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Ишчашени зглоб света

Новости

Оно што је у време, када је стварао прерано преминули, друштвено субверзивни, а уметнички омнипотентни Фасбиндер, било контроверзно и табуизирано, данас је ушло у широку (зло)употребу таблоида, активизма, уметности.

Клише односа Леополда, грађански успешног, бисексуалног економисте (Павле Пекић) и Франца, двадесетогодишњег социјалног лузера (Александар Вучковић) "унапређен" је смештањем у ситуацију позоришне аудиције, која је њих двојицу "театрализовала" у ликове редитеља и спретног глумца. Улога Вере (Љубинка Кларић), асистенткиње редитеља, касније Леополдове жене, непотребна у драмском смислу у првој појави, достигла је кулминацију тога онда, када је, исповедно, Кларићева поделила са публиком догађај из стварног глумачког живота, о сопственој храбрости одупирања ауторитету првакиње и директора театра.

Да смо чули још нечију исповест од глумаца у Фасбиндеровој представи, можда би нам била јаснија сврха ове драматуршке интервенције, што би учинило личнијом Фасбиндерову и Ђорђевићеву побуну против неприхватања другости. Голотиња главног лика је можда Фасбиндеров заштитни знак, но, под претпоставком да ће се "Кишне капи на врелом камењу" играти на заиста маленој сцени БДП, постаје само насилно постизање непотребне атракције добро балансираног и духовитог драмског текста.

Ива Илинчић, као глумичица, која се диви Љубинки Кларић, или Вери (тешко се разазнаје), дирљиво је комична, а не доприноси ништа схватању театра као слике света, који је, по Шекспиру "искочио из зглоба". Као Ана, млада жена, која је дошла да поново освоји Франца и обнови љубав с њим, врло је убедљива и истинита.

Занимљива сценографија, која минимализује простор, да би увећала драмски конфликт (Андреја Рондовић), ретро костим (Велимирка Дамјановић), софистициран избор музике (Јулија Ђорђевић), и, свакако, маштовита режија Југа Ђорђевића подржавају одличну оријентацију БДП, да се на малој сцени играју иновативне инсценације, у естетском и позоришном смислу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.

14. 12. 2024. у 20:04

Коментари (0)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“