ПОГЛЕД ИСКОСА: Од апстрактног до реалног - Мила Гвардиол, Продајна галерија "Београд"
Нове слике Миле Гвардиол (Београд, 1979), професорке на два уметничка факултета, у Београду на Факултету примењених уметности и у Сремској Каменици, могу се разумети двојако, као два одвојена естетичка система, парадоксално или не, сједињена сликом.
Још је Василиј Кандински чврсто убеђен (пренебрегнувши ирационализам надреализма који није било тешко предвидети) писао да ће у будућности постојати само "велики реализам и велика апстракција". Збиља би се цела (пост)модерна уметност могла вредновати као проблематизација те две кључне парадигме, као кретање од фигуре ка непредметном и назад, као велики распон идеја и ликовних решења, најчешће међусобно искључивих. Сликарка Гвардиол у новом делу свог опуса настоји да превазиђе те кључне разлике, супротности реализма и апстракције, у својеврсној синтези тих основних стилских формација, које постоје много пре појаве модерне уметности.
Њена се дела могу схватити двоструко, као самостални, апстрактни говор слике у чистом ликовном стању и као реализам, одраз стварности, тачније, њено тумачење, јер није реч о банализовању у виду (хипер)реалног. То би можда било и опште место у сагледавању ових платана да изложба није посебна по увођењу момента стварности, исечка реалног света, који је у ранијим остварењима био тек повод или далеки одраз у њеним апстракцијама. Пошла је од вечног мотива степеница, а стигла до слике изразитих ликовних квалитета чистих линија, промишљених композиција, пастелног колорита и из данашње уметности прогнане ренесансне проблематике перспективе и скраћења. Без присуства сенки и тродимензионалности, наглашене миметичности и дефинисања стварног призора, Мила Гвардиол развија самосталне моћи слике као производа свечаног чина стварања, зато су њене боје тако прочишћене и одуховљене. Ту где је присутан предмет, архитектонски елемент (степениште), негде у позадини је и фигура, човек, као невидљиви сјединитељ и давалац смисла. Сликарка је сада можда и на прекретници, свакако даље хуманизује своје апстрактне слике дугих линија, чистих површина и наглашених дијагонала. Улазећи дискретно у предметно не жели да се много интимизује са њим, она није сликарка атмосфере која води неком уосећавању и повишеним емоцијама. Церебрално, хладно и са неопходном удаљеношћу испитује својства предметног и архитектонског на слици, између подражавања стварности и концептуалног. Тиме настоји да преиспита саме основе даљег могућег присуства слике, њену харизматичност, која магично треба да превлада силну поплаву, инфлацију, пиктуреју савремене визуелности медијских и идеолошких слика. Дигиталном муљу електроапокалипсе, превласти технороботског од наноструктура до мегаструктура, слика рађена руком може да се супротстави само магичношћу и/или надмоћном извођачком техником, што Мила Гвардиол увек има у виду.
Препоручујемо
ПОГЛЕД ИСКОСА, ОДЛАЗАК ВЕЛИКАНА: Станислав Сташа Живковић (1923-2020)
08. 12. 2020. у 13:30
ПОГЛЕД ИСКОСА: Мајстор прецизне фигурације - подсећање на сликара Слободана Ђурђевића
01. 12. 2020. у 18:42
ПОГЛЕД ИСКОСА: Бестселер ликовног издаваштва - Момо Капор: "Успомене једног цртача"
24. 11. 2020. у 19:21
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)
МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.
12. 11. 2024. у 15:47
"ГЛАВНА ТЕМА ЈЕ ДА ЛИ ЋЕ МОСКВА БИТИ ГАЂАНА" Велико упозорење Вучића: Свет се креће по ивици амбиса!
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се јавности после говора на Самиту КОП29 у Азербејџану.
12. 11. 2024. у 12:33
НАЈВЕЋИ ЈАТАК "ЗЕМУНАЦА" Она је била последња линије одбране клана - у кући крила килограме кокаина, а онда им пресудила
ПОСЛЕ убиства Ђинђића, она се представљала као Зорица Весић и купила је салаш у месту Путинци, где се једно време скривао врх земунског клана.
13. 11. 2024. у 10:23
Коментари (0)