ЉУДИ СУ ОВДЕ ВЕОМА ДУШЕВНИ: Јуриј Александров, уметнички руководилац "Опере Санкт Петербурга", о наступима у Србији

М. МИРКОВИЋ

14. 11. 2020. у 11:48

У СРБИЈУ долазимо да покажемо квалитет, врхунско извођење врло комплексног музичког материјала. Извешћемо две веома необичне представе које се за сада у Русији изводе само на сцени нашег позоришта.

ЉУДИ СУ ОВДЕ ВЕОМА ДУШЕВНИ: Јуриј Александров, уметнички руководилац Опере Санкт Петербурга, о наступима у Србији

Јуриј Александров

Овим речима Јуриј Александров, оснивач и уметнички руководилац театра "Опера Санкт Петербурга", за "Новости", најављује ново гостовање у Београду, започето синоћним наступом у Народном позоришту са "Насиљем над Лукрецијом" (на репертоару је и вечерас), а које се наставља у недељу и понедељак у "Мадленијануму" са "Отмицом из сараја".

- Изузетно ценим поштовање и љубав које осећамо сваки пут у контакту са српском публиком - каже Александров. - Људи у Србији су веома душевни и образовани и увек добро разумеју све наше намере. Српска публика не подсећа на петербуршку, већ на интелигентну лењинградску публику, и то је још један разлог што овде долазимо са огромним задовољством.

Режирајући Бритнову оперу, Александров је укључио и контекст у ком је настала, а то је Енглеска разрушена бомбама, после Другог светског рата:

- У оригиналу јунаци наступају као мушки и женски хор, док наши ликови непосредно током представе живе сложеним психичким животом. Они беже пред огњем рата. Представу прожима основна мисао да несрећа не прави разлику између богатих и сиромашних... Представа се одвија у две димензије. Људи који беже од рата налазе се практично у гледалишту, крај саме публике, а прича о Лукрецији испричана је као контраст тим "избеглицама".

Мада је ово гостовање повезано са обележавањем 75-годишњице победе над фашизмом, српској публици желели су да уз Бритнову драму, понуде и комичну оперу, додаје саговорник:

- То ће нам омогућити да, бар накратко, заборавимо на свакодневне проблеме. Зато смо одабрали управо ове две опере! Наивне илузије о Турској које су биле типичне у Моцартово време, присутне су и у нашој представи, али их не истичемо у први план.

Последице пандемије по оперску уметност су, вели Александров, бројне:

- Трудили смо се да останемо максимално доступни публици и ни на секунду нисмо прекидали рад. Учествовали смо у онлајн програмима, фестивалима и патриотским акцијама, одржавали наше друштвене мреже, радили интервјуе са уметницима... Ма колико чудно звучало, сада нас онлајн прати све више људи не само у Петербургу, већ широм Русије, па чак и у иностранству. Без обзира на све тешкоће, чим је поново дозвољен рад позоришта наставили смо са пробама. Пандемија короне је тешко искушење за читав свет. Сада смо схватили да без публике не можемо да живимо и опстанемо. А видели смо да ни публика не може без нас!

НИСУ ВАЖНИ КОФЕРИ ДОЛАРА

ОПЕРА мора бити разноврсна. Неке савремене режије могу бити глупе, за разлику од класичних које могу бити веома паметне. Нису важни костими, а још мање кофери пуни долара. Најважније је оно о чему представа говори и што је њеног творца побудило да је сачини. У мом позоришту нема једноставних режија, ни простих илустрација текста или музике. Свака представа је у режисерском смислу дубоко промишљена, у свакој ће гледаоци који размишљају пронаћи нешто што ће их тронути.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.

14. 11. 2024. у 17:17

Коментари (0)

Кулинарски спектакл укуса и иновација у Београду