ПОГЛЕД ИСКОСА: Репозиционирање српске авангарде
Живимо у доба када се већина приватних галерија гаси или стагнира. Овог септембра, званично, изложбом уметничких радова, почео је да ради Отворени уметнички атеље "Деспот арт".
У атељеу-галерији представљена су, првом изложбом у том простору, остварења уметника Драгана Деспотовића (Обарди код Пљевља, 1964; Завршио Академију ликовних уметности у Сарајеву), сликара и мултимедијалног ствараоца који је имао успешну четрнаестогодишњу каријеру у Холандији. Отворени уметнички атеље "Деспот арт" је простор у центру Београда, у Улици царице Милице број 7, у коме ствара овај уметник, приређује изложбе својих радова али, што је за јавност можда и важније, атеље је и уређена галерија од стотинак квадрата у којој се планира одржавање изложби домаћих и иностраних уметника. Деспотовић је у том смислу предузео организаторске кораке, дошао је у контакт са представницима холандских уметничких фондација и млађим српским уметницима.
У тренутној поставци могу се видети Деспотовићева дела из свих фаза, сама по себи довољно значајна. Реч је о цртежима насталим скидањем слојева таласастог картона и урезивањем линија помоћу ножа, оригиналним начином цртања, који за резултат парадоксално има дела прецизне реалистичке појавности. У галерији су и слике из више циклуса, углавном камерног формата. Деспотовић се делатно пита о правој природи слике, може ли се на површини аплицирати друго, такође насликано платно, тканина или предмет, сада не као слика слике, слика о слици, већ као слика на слици. Тај проблем је занимао и Пабла Пикаса, тако је настао колаж као сликарска техника.
У галерији су изложене и тродимензионалне слике-објекти, начињене из више слојева дрвета, са шрафовима и богатом, проширеном површином дела у виду рељефа. Оне имају свој дискретни колорит и лакираност, иконичност која потиче из традиције, па у том амбијенту природно горе две свеће испред икона Богородице и милешевског "Белог анђела". Деспотовић је пре свега авангардни уметник, али он негира класичну природу слике и скулптуре само да би их обновио и изворно потврдио на други начин. Не одбацује традицију већ је превреднује, заснивајући своје стваралаштво на новој традицији - традицији модернизма. Реч је о увођењу модерних искустава изнова, ако су она икада и била прекинута постмодерном. Модернизам са својим разноврсним решењима траје као стил од деветнаестог века, поједини историчари уметности говоре и о 30.000 година модерне уметности, што се више иде у прошлост уметност је све модернија. Тако се уметност Драгана Деспотовића идеално уклапа у оно што је Хајнрих Клоц означио као "друга модерна", која долази после постмодерне. Може се рећи да су већина таквих теорија, укључујући и ону о постмодернизму, производ доконих интелектуалаца, који смишљају нове видове самофинансирања и позиционирања на ликовно-теоријској сцени.
Препоручујемо
ПОГЛЕД ИСКОСА: Анатолиј Ивакин један од последњих у низу руско-српских сликара
16. 09. 2020. у 18:16
ПОГЛЕД ИСКОСА, АСОЦИЈАЦИЈА ПЕЈЗАЖ: Тања Николајевић Веселинов, Галерија УЛУС, септембар
08. 09. 2020. у 16:09
ПОГЛЕД ИСКОСА: Слике и огледала Маријане Оро, Мала галерија УЛУПУДС-а
25. 08. 2020. у 16:37
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)