НА СЕТУ "ДАРЕ" БИЛО ПОТРЕСНО: Златан Видовић о улогама у серијама, филму "Дара из Јасеновца" и позоришту

ЈЕЛЕНА БАЊАНИН

15. 08. 2020. у 10:42

ГЛУМАЦ Златан Видовић је са три главне улоге заредом на сцени матичног Народног позоришта Републике Српске у Бањалуци доказао да је у напону глумачке снаге. На бисерну глумачку ниску нанизао је ликове Јована Дучића у истоименом комаду, Раскољникова у "Злочину и казни" и Ахмеда Нурудина у представи "Дервиш и смрт".

НА СЕТУ ДАРЕ БИЛО ПОТРЕСНО: Златан Видовић о улогама у серијама, филму Дара из Јасеновца и позоришту

Златан Видовић / Фото Бранимир Миловановић

Уметнички пут започео је у родној Градишки, где је завршио основну и средњу школу, глуму је усавршио на Академији умјетности у Бањалуци, да би се на сцену града на Сави повремено враћао као глумац, али и као редитељ представа "Љубав", "Мигранти" и "Кумовање, лудом радовање".

- То је мој скромни допринос месту у коме сам одрастао и форимирао се као личност. Режирао сам те комаде јер су ме текстови провоцирали и занимали. Направили смо лепа, камерна позоришна остварења, која су донела културну инјекцију том малом граду. Свугде код нас, и у већим и у мањим срединама, уметност не добија место које заслужује. Велике нације су познате по великим културама, а ми, нажалост, то увек заборављамо - каже, у ексклузивном интервјуу за "ТВ новости", Златан Видовић, кога смо сачекали да на три месеца допутује у Београд због нове улоге и већ првог дана се срели са њим.

Глумачка звезда из Бањалуке, која ће тек засијати када га боље кроз улоге које је остварио, али и које му предстоје, упозна и Србија, додаје да су три водеће роле у позоришту велики благослов.

- Част је играти такве улоге, јер их глумац може само прижељкивати, а мене је у кратком периоду задесило много добрих ствари и у позоришту и на филму. За ово друго заслужни су Предраг Гага Антонијевић и Наташа Дракулић, који су ме "ископали" и препознали. Најпре сам у "Убицама мог оца" имао мању, ефектну улогу, касније су ме изабрали за главну мушку ролу у филму "Дара из Јасеновца", а недавно су ми указали поверење да заиграм главног мушког јунака у серији "Певачица".

Златан Видовић / Фото Бранимир Миловановић

Да је Видовићева каријера у сталном и озбиљном напретку, говоре и улоге у серијама "Месо", "Кости" и "Хотел Балкан", играно-документарном ТВ филму "Коридор '92", предстојећем филму Немање Ћеранића "Лихвар", као и филму познатог америчког редитеља у коме је на Малти заиграо са Беном Кингслијем и Џозефом Фајнсом. Ипак, у жижи пажње нашао се када је најављено снимање серије "Певачица", која се ослања на четири године нерешено убиство фолк певачице Јелене Крсмановић Марјановић.

* Припала вам је улога главног детектива у истрази мистериозног убиства које је поново усковитлало јавност?

- Та несрећа одавно је прерасла странице црне хронике и постала друштвени феномен. Нешто слично збило се у Америци 1994. године када је О Џеј Симпсон убио супругу, а на основу чега су после снимани и документарни и играни филмови и серије. Гага Антонијевић препознао је тај друштвени тренутак и преточио га у серију. Та тешка трагедија повезана је и са друштвено-политичким аспектима и са надреалним, а у целој причи је много трилера. У Холивуду су рађени филмови сличне тематике, попут "Зодијака" Дејвида Финчера, "Џон Ф. Кенеди" Оливера Стоуна или "Лето када је убијао Сем" Спајка Лија. Не могу да откривам ништа о радњи, али верујем да ће серија бити занимљива публици јер сценарио обилује неочекиваним обртима, заплетима и многим добрим улогама. Играм човека са тешком, бурном прошлошћу због које је "поломљен" од живота и који бива уплетен у убиства и интриге. Бојан је интелигентан човек, али је запоставио себе због несрећних околности. Диван лик, али тежак за игру јер је психолошки веома изнијансиран. Публика ће видети напету крими-драму упаковану у жанр који до сада нисмо имали прилику да гледамо овде.

* Гледаћемо вас од октобра у филму "Дара из Јасеновца", који доноси тешку и потресну причу о страдању српске деце у НДХ?

- Играм Милета Илића, оца главне јунакиње, девојчице Даре, и то је до сада најтежа моја улога на филму. Тема је тешка, али о њој је заиста требало проговорити. Жао ми је што нисмо и раније и што је то гурнуто у историјски запећак. Сви знамо шта је Јасеновац био, а никако се до сада није десио велики филм који ће ту причу да пренесе и да остави печат. Тај филм ће остати после нас и биће записан у времену. Велика је част играти у таквом пројекту. Сви на сету су били предани душом и телом томе јер су схватили значај посла који обављамо.

Златан Видовић / Фото Војислав Данилов

* Како сте се суочили са сценама страдања које сте оживљавали?

- У веома кратком периоду радио сам на представи "Злочин и казна", филму "Дара из Јасеновца", серији "Хотел Балкан" и америчком филму. Константно сам био у авиону, аутобусу и аутомобилу, али на сету "Даре" све би стало. Када видите тај велики број статиста, природу, људе у усташким униформама, заиста буде злокобно. Ти призори вас натерају да се замислите над собом. Запитате се шта се деси у човековој глави да закоље некога ко му ништа није скривио, ко говори истим језиком, ко има исте обичаје. Непојмљиво ми је да комшија убије комшију само из верских или идеолошких разлога. Још не знам шта се то деси у глави, који зубац испадне из машине, па пожелиш да урадиш тако монструозне злочине. Треба запамтити да је Независна Држава Хрватска била једина која је имала логоре за децу. Они су хтели да затру семе једног народа, а то су националистичка и идеолошка мржња и геноцид. Пошто сам из Градишке, баке и деке су ми причале како су током целог рата лешеви пловили Савом због чега је река стално била црвена од крви. Када сам добио сценарио, почео сам да истражујем ту причу и са ужасом схватио да су се усташе надметале ко ће више деце да побије.

* Историју супротстављене стране читају на различите начине, а играни филм пак нуди уметничку обраду историјских догађаја. Како да превазиђемо различита "читања" и дођемо до истине?

- Да би рана зацелила, мора проћи кроз одређени процес. Ако ту рану стално копамо, никада неће стићи да зацели. Сваки народ и сваки човек мора да се суочи са својим грешкама и лошим одлукама. Неизбежно је. Нико не може порећи постојање Јасеновца у коме се десио погром Срба, Јевреја и Рома. То је историјска црна мрља народа који је то урадио и што пре се тај народ суочи са тим, лакше ће му бити. Филм "Дара из Јасеновца" је један од начина да истини у очи погледају људи који то и дан-данас негирају. Мислим да се Јасеновац не може негирати, као и многе друге ствари, али треба бити храбар и признати их.

Фудбал ми је прва љубав

- ТРЕНИРАО сам десет година фудбал у клубу Козара из Градишке и он је био моја прва љубав. Мој покојни деда Здравко био је један од функционера у том клубу и стално ме је "вукао" на ту страну, међутим, превагнула је радозналост. Као клинац много сам читао књиге, а моја породица је имала видео-клуб, па сам и гледао филмове, и отуд глума. Фудбал играм и даље, али рекреативно - каже уз осмех Златан Видовић.

* Бићете део и играно-документарног ТВ филма "Коридор '92" ауторке Слађане Зарић, чија тема јесте управо скорашњи ратни сукоб?

- Имаћу снимања са Слађаном Зарић у Вршцу и околини Шапца. И о томе је требало проговорити. Да се та операција није десила, било би... Не знам да ли вам је позната прича о смрти 12 бањалучких беба у породилишту. Да Коридор није пробијен било би, нажалост, још таквих случајева. То је храбра и најзначајнија акција Војске Републике Српске у претходном рату. Тако су спојене Србија и Српска и омогућен проток робе, медицинске опреме и свега осталог. Драго ми је што се ради ова форма филма јер је документарни део веома потресан и тачно преноси судбину тих људи. Историја је код нас увек актуелна и конфликтна, стално се боримо са њом да бисмо побољшали садашњост и будућност. Требало би много више да се осврнемо на тренутак у ком живимо и да му дамо више пулса, ветра и ваздуха.

* Једна од потки серија "Месо" и "Кости", које је радио Никола Пејаковић, представља суочавање са тешкоћама у садашњости?

- Коља говори о посттранзицијском периоду у нашој средини у којој су људи огорчени, обесправљени и боре се за голи опстанак. Нисмо направили добру транзицију из социјализма у капитализам. Остали смо са социјалистичким тековинама у времену корпоративног капитализма. Зато смо сада неснађени, погрешно насађени и покушавамо да се изборимо са тим. Коља одлично пише о људима са маргине друштва и има диван дар за писање дијалога и реплика које "саме иду" из глумаца. Серије "Месо" и "Кости" два су дела трилогије и приказују живот обичног човека у данашњим околностима. Дешавају се у истом граду, али ликови нису исти и тако у "Месу" играм конобара, а у "Костима" молера.

* Серија "Хотел Балкан", која се очекује ове јесени на Суперстар ТВ каналу, спаја прошлост и садашњост. Која је ваша улога у њој?

- Део приче "Хотела Балкан" је смештен у епоху, а део је модерни. Реч је о породици Курузовић, која годинама држи хотел и њиховим тајнама и закопаним интригама, нешто попут "Глембајевих". Играм криминалца, односно зеленаша, који покушава да се "угради" у тај хотел.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: Две на страни Путина, две жестоко против Руса

НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"

СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.

22. 11. 2024. у 09:14

СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: Они су тотални кретени, рекао после повика да је Француска одговорна за крвопролиће

СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"

"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".

22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17

Коментари (0)

НЕ ПОСЕЋУЈЕ РОДНИ КОСМЕТ: Видео сам оно чега сам се бојао