"ЂЕТИЊА" ЖИЦОМ ЧУВА ПРИРОДУ: Просторни цртеж Нине Ивановић тема разговора у Народном музеју

М. Краљ

23. 05. 2024. у 16:30

ПОСЛЕ серије просторних цртежа "Немирне воде", које је представила пре неколико година, уметница Нина Ивановић, која линије у својим јединственим радовима извлачи жицом, упутила се у посету пријатељици у Ужице, и ту је опчинила лепота Ђетиње.

ЂЕТИЊА ЖИЦОМ ЧУВА ПРИРОДУ: Просторни цртеж Нине Ивановић тема разговора у Народном музеју

Фото Н. Ивановић

Направила је читав фотографски албум са слаповима ове реке, а онда и "исковала" дело, димензија метар, са метар и 40 центиметара, које ће од 23. до 30. маја, бити изложено у Атријуму Народног музеја Србије.

Повод је дискусија на тему "Цртеж као просторни медиј", која ће бити одржана као пратећи програм изложбе "Тела и простори. Кроз збирке цртежа страних аутора Народног музеја Србије", ауторке др Драгане Ковачић, отворене на јубиларну, 180. годишњицу наше кровне музејске институције. Али, и да се посетиоцима, излагањем дела наше савремене визуелне уметности, пружи могућност да прате развој цртежа као медија и промене у значењу његовог појма кроз време.

Освајање аутономије

Фото Н. Ивановић

Детаљ просторног цртежа Нине Ивановић

ЖИЧАНИ конгломерат материјализованих линија "Ђетиње" чини дводимензионалну форму налик скулпторалном медију, имитирајући притом ликовне квалитете полихромијом материјала - пише Марија С. Ђорђевић. - Цртеж Нине Ивановић на нивоу припреме, предлошка или скице функционише по традиционалном принципу, док просторни цртеж који произлази из таквог схватања у реализацији не бива продубљен перспективом, надограђен формом, испуњен волуменом или натопљен уљаним бојама. Опросторењем контура, цртеж надилази своје место у (савременој) историји уметности и само у поетичком смислу осваја своју аутономију.

Уз Ивановићеву и др Ковачић, у разговору ће учествовати и Марија С. Ђорђевић, ауторка текста о просторном цртежу, а "Ђетиња" која представља призор из природе, пасторални исечак, биће анализирана и тумачена у контексту поставке са делима неких од најзначајнијих европских стваралаца, од средине 19. до средине 20. века.

Фото Архива Новости

Нина Ивановић

- Поредећи линеарне одлике на цртежу Камија Короа "Пашњак крај мочваре", у односу на реку Ђетињу, настале увезаним жицама које парафразирају линију, отварамо дугачак хронолошки хоризонт у којем видимо поларитете линије - да забележи, скроји, уреди по сећању или канонски конструише и синтетише слику природе, наспрам слике природе која се у "Ђетињи" деконструише линијом - сматра Ђорђевићева, историчарка уметности која је и сарадница за односе с јавношћу Народног музеја. - Заједничко полазиште у сећању Камија Короа, који гради своје чувене сувенирске пејзаже на основу одабраних и често поновљених елемената попут језера, дрвећа и једва приметних фигура, и Нине Ивановић која реферише на конкретан исечак јасно одређеног топографског предела, на суптилан начин реферише на наше неопипљиво памћење које се сваким присећањем увек изнова исцртава. Деветнаестовековни поглед уметника, разабирајући сегменте природе, креира идеализовано уточиште у којем време скоро и да не протиче, попут заустављеног тока Ђетиње, који из визуре савремене уметнице проговара о угрожености природе не само као уточишта, већ и као незаменљивог и неопходног виталног извора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

КАКВА БОМБА У БАЊАЛУЦИ! Борац довео највећу икону босанскохерцеговачког фудбала