ГЕНЕРАЛНА ПРОБА КРАЈА СВЕТА: "Крај света у три чина", омнибус
ТРИ различита драмска предлошка, из три земље нашег региона (Словенија, Хрватска, Србија) представила су, у режији сарајевске редитељке Селме Спахић, по речима ауторки (међу којима је и драматург Ивана Вуковић) одговор на задату тему насиља над женама у пандемији. Ако је пандемија ковида била стварна генерална проба пропасти света који познајемо, онда је представа БДП показала да се и без пандемије свет може успешно уништити, глобално, оружјем за масовно уништавање, али и појединачним чином насиља над слабијима и социјално и професионално потлаченима на планети
"Под сукњом", хрватске ауторке Кристине Кегљен, постапокалиптична је игра, у којој мајка и кћерка /Катарина Бистровић Дарваш и Анђела Рамљак) уз помоћ мот(и)ке излазе на крај са мучитељском мушком фигуром, ослобађајући не само своју садашњост, него и сећања на насиље, која добијају ироничан, релаксирајући коментар. Као увод у представу, која ће феминистички отпор приказати у више варијација, текст "Под сукњом" је врло добро поставио драмске координате у којима ће се ова сложена тема истраживати и дао јасну представу да ће и сам крај остати отворен за тумачења и анализе, социолошког, антрополошког и криминогеног типа. "Активисткиње", словеначке списатељице Катје Горечан померају фокус на пословни женски универзум, такође подложан како насиљу, тако и понижавању финије врсте - аплицирању на европске фондове за средства за пројекте, што узима људске жртве, претежно женске. Мало плаћен, исцрпљујући, израбљујући, нехуман начин да се дође до средстава за прости живот доводе до девастирања свега што живот младог човека (жене) чини. Кроз физички, понављајући покрет и скандирање, Селма Спахић, уз одличну сарадњу активисткиња (Петја Голец Хорват, Нина Куцлар Стиковић, Рина Плетершек, Барбара Полајнар, Милена Пучник, Шпела Сетничар, Гаја Вишнар) постигла је поклапање и са "активисткињама" у сали БДП, па и оних које раде и живе у другачијој, а таквој врсти мобинга. Као трећа "пропаст света", одигран је духовит текст српске ауторке, Тијане Грумић, о свињама и људима (Милица Стефановић, Бојана Стојковић, Ива Илинчић, Мирјана Карановић), који је, на можда најболнији начин, приказао колико је "женски" живи свет испреплетан и колико границе врста не постоје у либералном капитализму, који тражи отимање, богаћење, одсуство породичне емпатије и пораст добити, по цену вештачке оплодње свиња, које и не виде своје потомке, што све резултира еколошком катастрофом и дехуманизацијом, равном пропасти света који знамо. У пословном смислу је, по Грумићевој, такође мучно и само писање ових текстова, јер је захтевало дрил и муку, описану у самом позоришном перформансу.
Сцену је, као мобилну драмску структуру, осмислила Урша Видиц, ауторски костими су дело Белинде Радуловић, а духовиту музичку подлогу је сачинио Драшко Аџић, уз занимљив сценски покрет Ане Дубљевић).
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (0)