ОПЕРА ЂАКОМА ПУЧИНИЈА У САРАЈЕВСКОМ НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ: "Мадам Батерфлај" у режији нашег Тадије Милетића
ПОСЛЕ пуних тридесет година, у сарајевском Народном позоришту 9. децембра је премијерно изведена опера "Мадам Батерфлај" Ђакома Пучинија, у режији нашег Тадије Милетића.
Пред препуном салом премијера и прва реприза, која је уследила два дана касније, су оставиле снажан утисак на публику, емотивном снагом и изванредним извођењем уметника. Представу су извели солисти и хор Опере НПС, чланови Балета НПС и Сарајевске филхармоније, којом је дириговао маестро Јосип Шего.
Тадија Милетић, који први пут режира у Сарајеву, а чије је редитељско мајсторство препознато на бројним сценама, поново је доказао своју способност да споји класичну уметност с модерним изражајним средствима. Ова адаптација "Мадам Батерфлај" је била храбар корак у реинтерпретацији класичног дела, а Милетић је успео да сачува суштину оригинала, док истовремено уноси свеже перспективе и идеје.
- Наш задатак није био само да после тридесет година поново поставимо ово значајно дело на сцену већ да оживимо један далеки свет Јапана који кроз дубоку и потресну причу из гледалаца извлачи сву тугу, радост и страст скривену између нота и покрета. Овај непознати свет проткан древним правилима игра улогу судбине дубоко укорењене у људску душу, освјетљавајући тамне кутке које обасјава само искра части - каже редитељ.
Публика је била одушевљена Милетићевом храброшћу и иновацијама које је унео у представу. Сценографија, осветљење и костими су били изузетно добро осмишљени, стварајући атмосферу која је савршено одговарала драматичности приче. Извођачи су бриљирали својим изузетним вокалним способностима, што је додатно допринело доживљају и изузетном пријему представе.
- Кроз познате и драгоцене визуале јапанске традиционалне ношње, сабрали смо много тога важног у нежну симфонију бола и љубави. Покрети Нох театра постају шапат душе, излив осећања који прелази границе речи а познати неми крик се чује гласније од оперског белканта - додаје Милетић.
У подели су: Катарина Кикић Марић/Данијела Јовановић, Амир Сарачевић/Стјепан Франетовић, Амила Равкић/Аделиса Сарачевић, Илеш Бечеи, Иван Шарић/Денис Исаковић, Марко Калајановић/Ерол Рамадановић, Јасмин Башић, Лејла Хусеинћехајић/Зана Станишковска, Синиша Маркановић, Един Даши, Јосип Катавић, Дајана Шегвић, Зденка Ваничек, Лаура Козлингер, те чланице балетског ансамбла НПС Маријана Марић/Паула Грубешић Матеесцу. Сценографију потписује Мирна Лер, док је за костимографска решења задужена Вања Цирај Џуџа, а за светло Моамер Шаховић.
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)