ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Удомљавање по свим правилима
Трио селектора (Никита Миливојевић, Тијана Грумић, Ксенија Ђуровић), који су "уведени у дужност" у припреми 57. Битефа, није ризиковао.
Против урока неуспешног фестивала (у кратком времену, које им је дато), предузели су све што је потребно да малер не "проради": узели су нешто старо ("Деца сунца" из Бохума), нешто плаво (литванско "Сунце и море", под плавим небом), нешто позајмљено (Мађари са "Распеваном младошћу" од Бемуса и "Вакат" од Фестивала игре), нешто ново (Jeanne из Шведске и "Збогом, Линдита" из Грчке), а онда и букет домаћих представа ("Жеља да се направи чврста историја завршиће се неуспехом" Станице сервиса за савремени плес, "Као и све слободне дјевојке", Атељеа 212, "Божанствена комедија" БДП у Прологу)... Што се потоње три тиче, само она у Прологу има везе са тзв. "новим формама", које Битеф (анахроно) промовише.
Заправо, откада је, још половином прошлог века, у време авангарде апсурда драмска форма "пукла" ("Краљ Иби" Жарија, "Чекајући Годоа" Бекета...), свака представа има право да оформи сопствени универзум у изабраном, често насилно конструисаном жанру. "Нове форме", које сања сироти Трепљев у Чеховљевом "Галебу" у деветнаестом веку, данас би биле боја времена, актуелност, добар текст, спаковани у разумљиву и савремену форму за убрзано време у коме живимо.
Пристојно је дати времена новом селекторском борду и добронамерно сачекати да следећи, 58. Битеф, креирају на миру и са сопственим ставом (ставовима) о феномену "новости" у позоришту. Најбоље је, и ту се сви слажу, да на нашем најпознатијем фестивалу видимо добре представе, значајне уметнике, релевантне теме и да се уверимо да наше позориште иде тим путем, новог сензибилитета у новом времену. При том, оно што је, по нама, био проблем са досадашњим селекцијама је био насилно наметнути поднаслов, слоган фестивала, који је захтевао (допуштао) да се у селекцију уврсте и многи пројекти, који имају ту тему, али не и квалитет, који оправдава избор.
"Снаго, не пристај да будеш нечија", коју су нови селектори дали 57. Битефу, по узору на досадашњи тренд, лепо звучи у поезији, можда и у прози, али у драми не сугерише ништа што би могло да помогне разумевању система њихове разнородне, шарене селекције представа, од којих су само Jeanne Ање Суше и "Збогом, Линдита" Марија Банушија заиста заслужиле да понесу налов "битефовске". Примењујући на њих поменути слоган фестивала, не бисмо могли да потврдимо да има логичне везе међу њима.
Но, жирији су препознали поменуте две представе, па је и то довољно. Идемо даље.
Препоручујемо
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (0)