МАЈСТОРСКИ ДОДИР СРПСКИХ УМЕТНИКА: У Београду већ три године настаје анимирани филм Дороте Кобиеле, ауторке "Винсента"
ВИШЕ од две десетине наших сликара већ три године, из дана у дан, седи у простору студија "Лумина" у здању "Драгстора" тик испод Панчевачког моста - и слика "као драгстор".
Њихов дар и руке, које вредно осликавају фрејмове унапред снимљеног филма, стварају слике које ће постати део будућег остварења "Сељаци" редитељке Дороте Кобиела - којој је претходно, филм "С љубављу, Винсент" који је режирала са Хјуом Велчманом, донело номинације за награде Оскар, Златни глобус и БАФТА. Та је прича о последњим данима живота Винсента ван Гога, била први дугометражни анимирани филм за који су фрејмови ручно сликани уљаним бојама на платну, и то у техници коју је користио сам Ван Гог, а у анимацији је учествовало 125 сликара из целог света.
Управо је сарадња сликара Бисерке Петровић и Владимира Винкића са редитељским двојцем на филму о Ван Гогу, довела до тога да наредни филм у режији Дороте Кобиела (а продукцији Хјуа Велчмана) - осим у Пољској, настаје и у Србији, где одабрани сликари данас раде под Бисеркином и Владимировом супервизијом.
- Колега и ја радили смо претходну продукцију у Гдањску 2015/2016. године, сазнали смо за њу захваљујући огласу и били позвани - прича Бисерка. - Тад сам се вратила у Србију после 10 година живота у Италији, и одмах отишла у Пољску на седам месеци. Међутим, желела сам да се вратим у Србију, а редитељу Хјуу сам у неформалном дружењу рекла да бих волела да радим са њима и убудуће - али у Србији, где имамо много сјајних сликара. Прошле су три-четири године и Хју ме је позвао за време короне, рекавши да се договорио са студијом "Дигитал Крафт" да се овде ради, у копродукцији са пољским сликарима. Морала сам тада своју тврдњу о нашим изузетним уметницима да докажем, и потрудила сам се да сви сликари виде наш оглас. Око 300 људи дошло је на тест, најпре смо вршили селекцију на основу портфолија, па их позивали на тест, на тренинг, истовремено радећи на стварању свог сопственог стила али и дизајна филма.
Бисерка с поносом истиче да је српски тим омиљен редитељки филма:
- Владимир и ја смо већ радили реализам, није нам стран, лако смо одговорили захтевима и могли лако да научимо друге сликаре. Радили смо по референцама пољских сликара од пре стотинак година, већином пејзаж, мање ликова, али књига на којој је филм заснован описује комплетно друштво, даје целовиту слику једне земље из тог периода.
Најпре су око пола године само Влада и Бисерка сликали дизајн, погађали жеље и захтеве редитељке, док сад већ дуго сликају тек ту и тамо - њихов посао је супервизија, што подразумева надгледање и корекцију сваког фрејма који изађе испод киста одабраних сликара.
Једна од тих одабраних је и Мартина Кољеншић, сликарка која је видела обавештење за кастинг на интернету, а већ је била обожавалац претходног Доротиног филма који је био нешто заиста револуционарно.
- Нисам могла да верујем да ће се овде радити филм истих редитеља, да ми се пружа таква прилика - каже Мартина. - Оно што радимо јесте слично ономе што сам замишљала, поготово јер сам гледала документарац о настанку "Винсента". Ипак, научили смо како изгледа много пута сликати исто, понављати. Сам сликарски израз мени јесте близак зато што се бавим реализмом, али увидела сам колико се разликује кад имате предложак и сцену коју морате да урадите идентично, кад двадесетак људи у тиму своје личне рукописе мора да уједначи тако да изгледа да је то радила једна особа. Свакако, радећи сцену по сцену, немамо утисак целине, сви смо били под великим утиском када су нам пре месец дана организовали пројекцију (сцене које још нису насликане гледали смо оригинално, са глумцима) - јер тек све заједно ствара потпуно другачију причу. Наш тим, као и пољски, очекује још око два месеца рада, тад следи постпродукција, а тек ћемо на крају бити свесни у чему смо учествовали и колико је све ово величанствено.
Капитално дело
ФИЛМ "Сељаци" представља адаптацију истоименог капиталног књижевног дела - романа добитника Нобелове награде, пољског писца Владислава Рејмонта. Аутор је у четири дела, од којих сваки представља по једно годишње доба у животу сељака, пишући на локалном дијалекту - осликао потпунију и сугестивнију слику сеоског живота од било ког другог пољског писца.
Јелена Ангеловски, копродуцент филма уз Ивана Прибићевића, ту нема дилему - од почетка им је било јасно да је ово прилика која се пружа једном у животу и једна од највећих копродукција наше земље са неком другом земљом Европе, и по броју ангажованих људи и по трајању и интензитету тог ангажмана.
- Захваљујући нашим супервизорима, који су схватили да у Србији постоји сјајна сликарска сцена, Хју Велчман се заинтересовао да се ради и овде, и била им потребна подршка - објашњава Јелена. - Нас двоје као оснивачи продуцентске куће "Дигиталкрафт" за постпродукцију и визуелне ефекте на филму, увидевши огроман потенцијал у сценарију, конкурисали смо код ФЦС за суфинансирање мањинских копродукција, званично добили потврду и постали копродуценти филма. Почели смо са 14 а дошли до 22 сликара, и исто толико пејнтинг артиста који су током три године били ангажовани.
Препоручујемо
ВЕЧНА СВЕТЛОСТ САВЕ ШУМАНОВИЋА: Филм о славном сликару биће приказан у Новом Саду
31. 05. 2023. у 15:16
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)