ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Животарење на минималцу
ГЛУМАЦ Лазаро Габино Родригез је, под лажним именом Сантјаго Рамирез, мењајући физички изглед, нашао посао, плаћен загарантованим минималцем и изнајмио собу без врата у "колонији", фавели насталој за раднике у Тихуани.
Живећи и радећи ту, он се, како сведочи на видеу (уживо игра свој алтер его) променио, открио нове животне изазове, нашао нову емоцију у себи...Помало романтизујући сиротињу, у сусрету са нагом газдином кћери, на пример, признао је, ипак, на крају, да се, после пет месеци разболео и морао да прекине истраживање, како се и колико може живети од минималца.
У овом оквиру, Родригез је исприповедао своју сторију, уз фотографије и видео, што ју је учинило илустрованом, али не и живљом. Главни квалитет ове епике је његова игра, пластичност са којом приповедање постаје игра у игри, додаје још једну димензију његовој нарацији.
Нови ниво приповести о истраживању, које би требало да се изведе "хладне главе" је морална дилема, у коју велеградски глумац из средње класе запада: да ли би његово ново окружење осудило лаж, да се под лажним идентитетом представља као стварни човек, чија биографија је измишљена. Суровим казнама се у фавели кажњавају кривци, сазнаје кад силоватеља на тргу убију рукама и ногама житељи "колоније". Да ли из страха, или из вишка савести, "Рамирез"почиње да се осећа несигурно у новом идентитету и то у њему поништава добробит од истраживања, да ли се може живети од једног евра на дан.
У једном тренутку, када се прича дотакне локалног бара, у коме се пије пиво и у коме се плеше, уз локалног сјајног плесача, казивање заличи на Габријела Маркеса, има ту магијско реалистичну заводљивост, постаје од физичког метафизичко. Казивање о животу, раду и патњама у Тихуани је узбудљиво и прати се са интересовањем, мада, у позоришном смислу, не досеже сложеност жанра представе-предавања, јер нема ту универзалност и слојевитост у причи, која би творила заокружено сценско дело. У медијима, нарочито на телевизији, модерни су програми, у којима се преплиће документарно са аранжирано играним, па је и ова сликовита сторија, у продикцији Лагартихас Тирадас Ал Сол из Мексико Ситија заличила на то.
На 56. Битефу још увек чекамо право позориште.
Препоручујемо
НАЈВЕЋИ ЖИВИ АФРИЧКИ ПЕСНИК КАЗИВАО СТИХОВЕ: Кофи Ањидохо у посети Удружењу Адлигат
17. 10. 2022. у 15:54
ПОКОРИЛА ЕВРОПУ: Како је Иво Андрић спасао нашу глумицу - лепотицу трагичне судбине
17. 10. 2022. у 08:25 >> 21:04
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у
ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.
17. 11. 2024. у 09:28
Коментари (0)