ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Позоришни Ријалити
РЕДИТЕЉКА Нина Рајић Крањац има само тридесет година, а већ се, представом "Соло", за четири уметничке особе(ности), наводно опрашта од позоришта, у ком је режирала много добрих представа и добила готово све важне награде.
Биографија, али и сопство младе редитељке дају повода да се, упркос извесном бахаћењу, одживи њен живот у скоро пет сати позоришног ријалитија, код нас приказаног у предалекој, неприступачној Луци Београд. Перформерка без остатка (глуми, игра, пева...), Нина Рајић Крањац је своју особеност, не толико оригиналност (јер су многи аутентични уметници "посебни" и по свом понашању) разделила на још троје колега, који јој нису спаринг партнери у исцрпљујућој френезији (асоцијација је на "И коње убијају..."), већ су равноправни учесници драме, која се налази негде између Нининог несвакидашњег талента, неприлагођености (мало)грађанском културном моделу и реалне ситуације, вазда трагичне, у позоришту. У Словенији, и другде код нас.
Мало Нина саопштава чињенице о себи, мало други (Наташа Кесер, Бењамин Крнетић, Марко Мандић) говоре о њој. А тиме говоре и о себи, као о неодвојивој преплетености и савезништву, које се нуди као излаз из катастрофалне позоришне кризе, нарочито у другом делу представе, који се догађа напољу, уз пиво и много ћевапа на роштиљу, живу музику и неку врсту "Маратонаца", које нам четворка игра, као у "правом" театру.
Бахаћењем се, не без лагане ироније и у шали (у којој увек има и мало шале), овде зове не подастирање сопствене биографије, у сврху постизања универзалне поруке о (узалудној) борби против ветрењача у култури/театру, јер Нинина биографија и разбарушеност дају добар контекст за реконструкцију, па онда и деконструкцију приказа ситуације, која је, и у стварности, и у овом "Армагедону" измакла контроли. Бахаћење је било бескрајно трошење нашег времена, без милости, трајање, које уметници, одлични, али неумерени импровизатори, узимају за себе, не рачунајући са лимитима, које гледалац редовно има - од физиолошких потреба (Лука Бг је у питању, подсећамо), до различитих личних капацитета да се дуго забавља на овај начин.
Ничега у представи "Соло" нема "сос мера", што рече Стерија, али то је и била намера ове фуриозне четворке. У свом "тоталном театру", свако је показао своје склоности, од којих је успешно направио квалитет.
А из перформанса је изашла и племенита порука - заједништво, по сваку цену. Па, докле ко издржи!
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (0)