ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Играмо (се) "Мизантропа"
"ИЗ ЖЕНСКОГ угла" је мотив да Југ Ђорђевић и драматуршкиња Тијана Грумић главну улогу повере Љубинки Кларић, која Алсеста, мизантропа, игра у мушком роду, глумећи мушкарца.
До краја овог експеримента, који, најпре, није написао Жан-Батист Поклен Молијер у 17. веку (само прву сцену), никаква нарочита женска права, угрожена дволичношћу и лицемерјем се не заступају, нити бране. Овај комад, уосталом, не пружа праву подршку за намеру аутора да га употребе у женску корист. Алсест презире људски род, не само жене, и оне су, и овде, злоупотребљене ништа више него мушкарци, нарочито после прве сцене, када се радња пребацује у позориште, где се реконструишу (најмање деконструишу) односи "иза сцене", што публика (нај)воли.
Драматург у души вашег позоришног критичара се, кратко, понадао да ће скок у данашњу позоришну реалност донети истините исповести, које би глумци на сцени (Љубинка Кларић, Исидора Симијоновић, Марија Пикић, Љубомир Булајић, Амар Ћоровић, Стојан Ђорђевић, Милош Лазаров) презентирали "на задату тему" - мизантропије према појавама, страстима и људима са којима живимо. Тада би било занимљиво да чујемо шта Кларић, као првакиња театра, има да каже у тренуцима искрености о младим колегама. Овако, читава се играрија (не много више од тог) своди на младалачку, студентску вежбу, у којој се класика "деконструише" садашњицом, па још у тако интригантској средини, као што је позориште.
"Ћаос", упућено публици, како глумица, у улози Алсеста, прелази из класике у модерну, декостимирајући се узалуд, јер остаје мушкарац, јефтин је и наиван начин да се природно, мотивисано и оправдано претопи француско буржоаско друштво, ниске страсти и мрз према неподопштинама у данашњицу, која је оличење свега тога. Два дуга сата трајања ове игре делује немотивисано, онеобичено по сваку цену, смешно на тренутке, али нимало аналитично, нити опомињуће.
Сви глумци, као ликови и сами собом су спретни, почесто карикатурални, прилично спонтани и предани идеји редитеља да се игра игра у игри, да се "Мизантроп" представи само као повод, али нам је промакао циљ - чему?
За која то угрожена женска права се борила (и изборила) госпођа Алсест, ако је већ то главни алат ове замисли?
Занимљива музика (Демолијер сонг, аранжман, бубњеви, бас) дело је Николе Мијушковића и Емилије Ђорђевић. Композитор је била Јулија Кастелучи.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (1)