ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Злочин над Фалстафом
У НОВОЈ ери вршачког Позоришта "Стерија", догодила се врло успешна представа, "Фалстаф и веселе жене виндзорске", о једном од омиљених Шекспирових ликова, дебелом витезу Фалстафу, у редитељско-драматуршкој комбинаторици Даријана Михајловића.
Узимајући лик гротескног витеза из разних Шекспирових комедија, Михајловић га убија на крају своје представе, следећи сцену с краја "Хенрија Петог". И тако потире сав комички набој, који је до тог момента суверено владао игром спретног ансамбла.
Намера да буде Шекспир над Шекспиром, Михајловићу је "прошла" углавном захваљујући импресивно заиграним, распеваним и сложним глумцима "Стерије", на челу са младим Милошем Ђуровићем, који свог Фалстафа игра не само онако, како смо навикли да се овај раскалашни дебељко приказује, него и са одличним умећем физичког театра (редитељ то именује филмским слепстиком), па и завидном трансформацијом у трагичног јунака с краја "Хенрија Петог". Ђуровић одлично води комичку радњу, његова свака појава на сцени доноси неопходни замах и енергију, као што је у комедији неопходно. Импресиван дар.
Тамара Тамчи, као Госпођа Журка, била је изванредно изражајна, са добром мером у комичком преигравању, важном за ову улогу. Јована Божић и Вања Радошевић, као Госпођа Пеџ и Госпођа Форд, заплитале су интригу око Фалстафовог удварања обема са много шарма и умећа. Срђан Радивојевић је свог Господина Пеџа сапео у инфериорни мушки его, са неопходним исклизнућима, за задобијање симпатија гледалишта. Марко Аџић је, играјући болесно љубоморног Господина Форда, надмашио сва наша очекивања, како у гротескном, али и трагикомичном игрању своје "муке", па и у стварном прегнућу да оправда свој ниски карактер. Био је тачан до крајњих граница, ако се то тако у овом случају зове.
Моника Болдовина Бугле је од слуге Пистола начинила Зганарела. Све заједно, личило је много више на Молијера, или на Голдонија, него на Шекспира. Излет у сонгове и кабаре је само зачинио забаву... Пастор Ивана Ђорђевића је био сликовит и необичан, а Предраг Грујић и Младен Вуковић, као Фентон и Судија су забавно изигравали стварни живот...
И тако, без тужног краја и Фалстафовог ламента и одласка, све је могло да се заврши са много смеха и уживања у љубавној заврзлами.
Шекспиров "91. сонет", из Фалстафових умирућих уста је представу уозбиљио, а гледаоце забринуо. Да ли је умрла комедија као жанр са њим?... Нисмо ли заслужили још мало смеха, пре него што се вратимо у сурову свакидашњицу...? Редитељско позориште је чудо.
Тамо све служи истом циљу: да се редитељ забави, не мислећи на нас.
Добро је, кад се око представе има о чему размислити.
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у
ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.
17. 11. 2024. у 09:28
Коментари (1)