ОСИМ што у новом роману "Палата на девет погледа" Горан Петровић исцрпљује све тајне мотива прозора и погледа, иначе свеприсутних у његовом опусу, у овом делу захваљујући стварању лутајућег протомајстора Петра, ромејског градитеља који гради четири импозантне грађевине (у Константинопољу, Републици Светог Марка, Беораду и Сиракузи), и што обнављамо знања о манифестацијама власти у империјама, и начину поимања света моћних, али и оних који то нису, као и о осећању за меру - која је потребан услов да се, бар унеколико, "несреће избегну" - увиђамо и да је овај роман и својеврстан пример сусрета жене и мушкарца.
27. 11. 2024. у 06:15
Pavle
14.02.2022. 11:34
Interesantno je da mu je glavni junak vezao kosu pozadi u konjski rep, sto nije bila praksa u Srednjovekovnoj Srbiji uoci i posle Kosovskog boja. Drugo tu je uvek taj problem odabira glumaca da po fizionomiji lica odgovaraju predstavi epohe koju slikaju, a ovaj momak na zalost bi bolje prosao da glumi muzicara ili rokera danasnjice, nego velmozdu iz Srbije srednjeg veka...Sve u svemu od uvodjenja Green screena i CGI ja vise ne ocekujem nista od filmova na temu bitaka, jer vise ne glume ljudi u masama bitku nego deset dvadeset njih...A ovakvi filmovi se gledaju zbog bitaka...
Goran
14.02.2022. 14:06
Ovakve teme bi trebalo da zainteresuju veći broj reditelja.Poznato je da se srpski umetnici, arheolozi i istoričari inače malo bave srednjim vekom. Ne znam zašto je to tako ali je sramota.