ПОЗОРИШНА КРИТИКА - Спори Екоцид
У ТРАГАЊУ за правим разлогом нетеатралности битефовских представа, долазимо до закључка да је поднаслов сваке годишње селекције, заправо, њен највећи проблем.
У настојању да се сувише конкретно држе поднаслова који одаберу, креатори избора представа за наш најперспективнији фестивал (који нам отвара погледе у светски театар) прибегавају плесу, инсталацији, роботици, препричавању, илустрацији, уместо аутентичног позоришног израза, не нужно вербалног. Зашто би се Битеф "као пијан плота" држао свог прокламованог поднаслова, и да ли је он, уопште, неопходан? Није ли, по угледу на један суседни, довољно да остане, као некад, фестивал светског савременог театра?
Аманда Пиња, Чилеанка која живи у Аустрији, после врло потресног слова, са просцениума, о корпорацијама које уништавају природне ресурсе ("Рио Тинто" је и њој један од примера), позвала је на буђење свести о одговорности сваког од нас за очување онога што је остало од екосистема, после похода корпоративних пројеката на природна богатства планете Земље...
Уследила је инсталација, источњачки успорена, која је имала јасан циљ да покаже колико се оно што нам је дато природом тешко подиже, док се, парадоксално, врло лако разара. Три играчице, на челу са Амандом, извеле су овај симболични плес у тишини, уз помоћ ритма, који су дириговале кастањетама. Оно лично, приватно, интимно, што је Пиња поделила на почетку вербално са нама (и сама потиче са Анда), показало се учинковито у праћењу спорог подизања перформерки са тла, док је планина расла иза њих. После њиховог катарзичног успеха да се уздигну изнад екоцида, и да, својим унутрашњим снагама, очувају и чврстину планине, група од десетак извођача је извела ритуални плес око планине, знаковит, колико је свака магија, која тражи заштиту природних сила над човековом деструкцијом.
Аманда Пиња својом представом опомиње западни свет да се позабави нестајањем корена цивилизације, древних култура, уништавањем њихових природних станишта, које су постојале одувек тамо, где је, освајајући и уништавајући зарад сопствене користи, крочио освајач. Суптилна, дубоко мотивисана истинском бригом за планету, игра Аманде Пиње и њених сабораца била је потресна и истинита, иако недовољно сложена за богат театарски доживљај.
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)