ДОБАР САМ ИСПОВЕДНИК МОЈИМ ПРИЈАТЕЉИМА: Иван Станковић о емисији "Шта сам теби и ко сам себи", сновима и циљевима, путовању на крај света...
МАРКЕТИНШКИ стручњак, џентлмен са стомаком за маркетинг, један од пионира маркетинга у Србији. Сви ови описи стоје уз име Ивана Станковића, који у интервјуу за "ТВ новости" каже да му је најтеже да напише своју биографију јер пати од "нехвалитиса".
У рекламном бизнису је већ 45 година, а пре више од три деценије са чувеним креативцем Драганом Саканом покренуо је прву мултинационалну агенцију за Југоисточну Европу "Сачи и Сачи", најпре у Србији, потом и у региону. Сматра се зачетником новог приступа у раду са клијентима у овим земљама, а добитник је бројних награда, између осталих и оне за животно дело Удружења економских пропагандиста Србије. Аутор је књиге "Основи какодалогије" која је проглашена за најбољу из света маркетинга у 2011. Две године касније упустио се у освајање врхова Хималаја, иако се "никада пре, ни после није бавио планинарењем", како је сам признао у књизи "Хималаји или како сам заволео море" коју је објавио тек прошлог месеца. Још један, овог пута животни, врх освојио је 2021. када је постао аутор и водитељ емисије "Шта сам теби и ко сам себи". Петком, у 22.30, на К1, своје госте посматра као брендове, а они откривају како их доживљавају други и ко су они заправо. Када није пред камерама, посвећен је својој агенцији Communis, коју успешно води од 2002, као и супрузи, познатом ТВ лицу Маји Жежељ Станковић, са којом путевима света и живота води њихово двоје и још двоје деце из првог брака.
- Емисија "Шта сам теби и ко сам себи" је другачија и то ме чини сретним. Успео сам да направим нешто што нема на домаћим, чак ни на регионалним телевизијама, а то је дубински разговор, зато што, нажалост, новинарство сада често иде на површност и траже се кликови. Моја мана и предност јесте то што нисам новинар. Новинар има питања, концепцију, причу коју хоће да истера из свега тога, а ја немам, јер хоћу да дођем до суштине госта.
* Дуго сте у маркетингу, а однедавно и на телевизији. Можете ли та два да упоредите?
- У првом имате клијента кога морате задовољити, циљну групу којој морате пренети поруку о неком производу, лимитирани буџети, и све то је брутално. Да ли је лепо или није то је ствар укуса, да ли је успешно или није то је ствар тржишта. У другој улози немате тај део одговорности, али је одговорност да не испаднете будала, да се не избламирате, да нешто не урадите како треба.
* Следи неминовно питање - шта вам је то онда требало?
- Често радим ствари у животу недовољно промишљено, у смислу да интуитивно доносим одлуке и углавном успевам да се изборим са последицама. Те одлуке су више добре него лоше, па и даље настављам да радим тако у животу, али нисам много научио из својих грешака, нажалост. Не можете исправити неке ствари, једино се можете трудити да научите нешто из тога.
* Кажете да не умете себе да продате, а највећи део живота радите на томе да продате нешто.
- Васпитан сам да није пристојно хвалити се. То је и квалитет, а и недостатак у неким ситуацијама. Друге могу да хвалим, себе не могу. Врло слабо промовишем чак и ову емисију, што је проблем. За прву књигу, рецимо, имао сам промоцију за прво издање, али за ново допуњено нисам, зато што ме је било блам. Доста људи иде у егоманију, самопродају и "јапајаизам" и то је нешто што сматрам да је дно дна.
* За ваше госте кажете да су бренд поготово што су у питању јавне личности. Како то објашњавате?
- Бренд је, поједностављено, обећање које се испуњује. Они са којима сам разговарао су јавне личности које знају да основ за бренд јесте познатост. Свако од нас је бренд у већем или мањем кругу људи који га знају. Јавне личности, дакле, постају доступне свима, поготово сада када се бришу баријере и у комуникацији и у приватности. Рецимо на "Инстаграму" можете да контактирате са било ким, да видите какав је код куће, шта ради и имате осећај да знате тог човека. А све је то жеља за допадањем и жеља за истицањем, па је рецимо баш "Инстаграм" доста добра психолошка алатка за дијагностификовање људи. Апсолутно свако има избор и можда је немање друштвених мрежа богатство. Знам неколико веома моћних и богатих људи који немају мобилни телефон.
* Од људи са којима сте имали прилике да разговарате, да ли вас је неко изненадио у односу на оно што сте мислили пре емисије?
- Последње изненађење је био Пеђа Мијатовић кога претходно нисам знао и испоставило се да је стварно фантастичан човек и изузетно позитивно ме је изненадио.
* Да ли сте ту вештину вођења интервјуа имали и раније или сте је открили у последње време?
- Доста добро слушам. Основ маркетинга је слушање, јер морате да чујете и шта жели клијент и шта мисле потрошачи како бисте на основу тога могли да радите. Врло често сам и добар исповедник мојим пријатељима и могу им помоћи зато што их разумем и имам одређена знања из области психологије. Интуитивно и емпатијски их на неки начин третирам. То је таленат који сам имао, а у емисији се испоставило да се то препознаје. Људи осећају интуитивно друге људе, па и гости осећају да нисам зао, да нећу да их уништим, да сам добронамеран и вероватно се због тога другачије отварају.
* Шта сте себи, како каже ваша емисија?
- Такав сам какав јесам. Трудим се да будем поштен, исправан, нисам безгрешан, јер сви правимо неке грешке, није ми тешко да се извиним кад погрешим, али немам историјске, велике амбиције да останем забележен. Имам врло поједностављено мишљење и став о себи које мислим да је реално. Много сам се отворио и у првој и у другој књизи, ко је знао да прочита. У књизи "Какодалогија" кључно је што говорим о својим промашајима, слабостима, грешкама, што је супротно од онога што доста људи ради, јер где ћеш да кажеш да си испао будала. У другој књизи пењање сам искористио као метафору о животу. Живот је у ствари алпинистичка дисциплина у којој идете горе, доле, можете да паднете, да се угрувате, а може да вам буде и лепо.
* А кад стигнете на врх, шта онда?
- Онда схватите да морате да се вратите и да после тог врха има нешто ново, још врхова које сами себи у глави правите.
* Да ли икад то освајање врхова престаје?
- Имати снове и циљеве је битније него освајање. Зато што освајање значи "Ја сам сад Тарзан и нешто сам победио", а циљ и сан јесте нешто што те држи, што те води напред, што сањаш, што осећаш у себи. Кад легнеш увече, сањаш како ћеш доћи тамо, то је та прича, и суштина је у трајању. Циљ је само начин да се доживи пут, јер у путу је све.
* После емисије и објављене друге књиге, шта је ваша нова "играчка"?
- Нешто ново, не знам још шта. Радим паралелно на неколико ствари тако да се стално играм нечим.
* Колико у том игрању помаже то што имате четворо деце?
- Породица је основ свачијег живота. Нема веће среће за родитеља него кад га дете надмаши. Имам четворо деце различитих узраста и то је огромно благо које имам у животу. Много тога радим како бих њих учинио сретним, а да би они били срећни морају да имају и срећног родитеља. Иначе, пре неколико година сви заједно, четворо деце и нас двоје, ишли смо у Патагонију. То је била лепа тура на крај света, и обишли смо Аргентину, Чиле све до Магелановог пролаза. То су лепе ствари које деци и нама остају и то је богатство.
* Осим Патагоније, Хималаја, недавно сте били на Исланду. Шта бисте још волели да посетите?
- Волео бих сада да водим све четворо деце у Египат, јер је египатска култура фасцинантна. Док сам студирао радио сам као туристички водич и често сам путовао у Египат и доста сам о томе научио. Није баш стабилно стање тамо, али жеља ми је да заједно одемо на ту египатску туру где ће се променити перцепција свега. Кад сам био у Кини, схватио сам да су они друга планета. Само погледајте Кинески зид, који је дугачак неколико хиљада километара. Пре него што сам га видео нисам уопште имао појма о његовој грандиозности. Лудило је кад схватите да га је људски мозак осмислио, а рука направила пре неколико стотина година. Када сам сада био на Исланду, фасциниран сам чињеницом да је ужасно неприступачно место. Клима је катастрофлна, зими само три или четири сата дневно имају сунце, земља је препуна остатака вулканских ерупција и није плодна, ако је уопште има. Али они имају национални доходак по глави становника који је осам или девет пута већи од нашег. Фасцинантно је како су људи успели упркос ужасним природим тешкоћама да направе фантастично успешну земљу усмерену ка појединцу да је он сигуран и да добро живи. То је порука која ми је са тог путовања остала.
Препоручујемо
ВАЛЕРИЈ ЗАЛУЖНИ ДАО ПРОГНОЗУ: Ево када ће руска војска да пробије украјински фронт
НОВИ технолошки напредак током ратног времена спречиће озбиљније пробијање фронта дуж украјинско-руске границе до око 2027. године, изјавио је Валериј Залужни, бивши врховни командант Украјине и садашњи амбасадор у Уједињеном Краљевству, за „Украјинску правду“ у интервјуу објављеном 23. новембра.
23. 11. 2024. у 18:55
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (0)