СИМБОЛ ШАРМА И СТИЛА: Књига "Доручак код Одри" о једној од највећих звезда у историји филма
МНОГИ верују да је савремена жена рођена оног тренутка када је Одри Хепберн 1961. године, одевена у дугу црну хаљину, са пецивом у једној и кафом у другој руци, после ноћног провода, пришла излогу продавнице накита "Тифани", на Петој авенији у Њујорку.
Ова иконична сцена из култног филма "Доручак код Тифанија" редитеља Блејка Едвардса дефинитивно је промовисала Одри у најаутентичније лице Холивуда све до данашњих дана. Улоге у филмовима "Празник у Риму", "Моја лепа госпођице" и "Сабрина" само су потврдиле тај статус.
Отуда не чуди чињеница што је читалачка публика у свету и Србији показала велико интересовање за биографију највољеније даме у историји покретних слика - "Доручак код Одри", коју је код нас објавило "Вулкан издаваштво".
Из пера италијанске новинарке Кјаре Пасквалети Џонсон настала је ова изузетна књига која слави живот и наслеђе једне од највећих звезда у историји филма, али и жене чије су снага и хуманост оставиле неизбрисив траг, и то не само у филмској индустрији.
Ова биографија представља Одри кроз сто педесет фотографија - од оних легендарних са филмских сетова до породичних снимака који нам показују Одри у њеним најинтимнијим тренуцима. Глумачка каријера ју је учинила иконом, али ауторка биографије уверљиво нас води и кроз Одрину унутрашњу трансформацију, кроз прекретнице које су обликовале њен живот иза камере.
Пасквалетијева убедљивим и питким начином приповедања открива да је Одри била много више од холивудске звезде - британска глумица је постала симбол безвременог шарма, стила и суптилности, жена која је с лакоћом балансирала између светлости рефлектора и свакодневног живота, славе и повучености, гламура и скромности. Ауторка нам и јасно сугерише да Одрин изглед није био резултат њеног напора да се уклопи у овешталу слику холивудске диве. Напротив, то је био њен начин да се дистанцира од површног гламура и изгради стил утемељен на једноставности и елеганцији, стил жене која има храбрости да буде своја и чија привлачност долази из онога што носи њена личност.
Тако сазнајемо и зашто је славна глумица на врхунцу популарности, у четрдесетој години, одлучила да се повуче из света филма, али не да би живела у анонимности, већ да би се посветила својој породици. Док је свет нагађао да ли ће је поново видети на великом платну, Одри је као амбасадорка Уницефа искористила своју славу како би помогла деци Трећег света, која су патила од последица ратова, сиромаштва и глади.
Поводом три деценије од смрти Одри Хепберн, амерички часопис "Вог", интернационална библија моде, констатовао је да је "њен шарм живљи него икада раније, толико да и данас изазива изузетно интересовање".
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ОДВЕЛИ СУ МЕ У ШАТОР, ОДУЗЕЛИ ПАСОШ" Наша певачица очи у очи са Гадафијем: "Нисам била свесна шта се дешава"
ПЕВАЧИЦА је била веома млада и није била свесна шта се дешава...
16. 12. 2024. у 09:20
Коментари (0)