ПОГЛЕД ИСКОСА: Крунићев паноптикум
СЛИКАР и цртач Славко Крунић је ове године крунисао свој рад недавном изложбом у Модерној галерији Ваљево и двојезичном монографијом "Управа неукаљаних части", трећом по реду.

Фоти Приватна архива
Књижевница Мирјана Огњановић је о сваком Крунићевој делу у књизи публиковала краћу причу, проширивши могућа ликовна значења. Он се бави портретом као архиварским послом, па ту треба имати у виду и идеју паноптикума (установа у којој су смештене разне уметничке збирке и научни апарати, нарочито фигуре од воска ради очигледног поучавања посетилаца речју и огледом). Крунић, дакле, гради имагинарни музеј.
Портрет се у историји ликовне тематике појавио у првим великим цивилизацијама, пре мртве природе и пејзажа, не само зато што је човек у средишту уметничког интересовања. Кључан је за владарску и импeријaлну иконографију као средство уливања поверења. Данас се мало који уметник бави портретистиком, уметношћу у којој је најтеже и најризичније успоставити однос са стварношћу. Небројени су из посве личних и неуметничких разлога незадовољни наручиоци портрета.
Славко Крунић је у нашем новијем сликарству ту врсту уметности уздигао на висок ниво, појавивши се међу последњим значајним мајсторима у које публика, критика, галеристи и колекционари имају поверење. Његова трећа самостална изложба у угледној Модерној галерији Ваљево представила га је као аутора који је ушао у историју српске фигурације јер је у питању најстрожа излагачка селекција. Сликар често излаже у иностранству и представљен је у неким од најбољих издања о савременој фантастичној уметности.
У чему је тајна успеха овог мајстора, рођеног 1974. године у Београду, дипломца београдског Факултета ликовних уметности? Један је од неколицине сликара који полази од реалности, али се не бави реализмом, креће од стварности али јој се враћа иронијски, хуморно и онеобичено. Његови ликови и фигуре могу, али и не морају да имају сличност са моделом. Портрет је само повод за имагинарну надградњу, за ирационално вредновање, указивање на вишезначност људског лица и тела.

Фоти Приватна архива
У питању је имагинарни портрет, не неке посебне личности, већ многих у једној, разоткривање човекове психологије, унутрашње грађе која формира лице и фигуру, портретистика која оставља места домаштавању, поетизацији и проширењу фигурације. На размеђи реалног, фантастичног, утопијског и идеалног, имагинарни портрет (тема и једне групне изложбе у Модерној галерији Ваљево), опредмећује се у целокупној историји уметности, посебно у готском и ренесансном сликарству када уметници поново освајају илузионистичке видове представљања.
Прикладан за приказивање богова, митских бића, хероја, анђела и људи чији је лик непознат, имагинарни портрет у основи је уметности, старији од историјског. Прва дела те врсте чине скулптуре Лепенског вира које обједињују животињско, људско и божанско. Славко Крунић је посвећеник те врсте стварања.

"СВАКИ МУШКАРАЦ ДА ПРОЂЕ ВОЈНУ ОБУКУ" НАТО држава се спрема за руски напад, циљ је војска од 500.000 људи
ПОЉСКИ премијер Доналд Туск најавио је да његова влада ради на плану за масовну војну обуку свих пунолетних мушкараца, као одговор на промене у безбедносној ситуацији у Европи.
08. 03. 2025. у 14:43

ПАКАО ЗА УКРАЈИНЦЕ У КУРСКУ НАКОН АМЕРИЧКОГ ПОТЕЗА: Десет хиљада војника пред опкољавањем (ФОТО)
ДЕСЕТ хиљада украјинских војника под претњом је опкољавања у Курској области након обуставе америчких обавештајних података, пише британски Телеграф.
08. 03. 2025. у 11:01

"СВИ МЕ ПИТАЈУ КАКО СЕ ЗОВАМ САЊА И НОСИМ ХИЏАБ" Никад не каже да је променила веру, иако је рођена у православној породици
САЊА Домуз Садиковић са поносом носи хиџаб, сматрајући га својом испуњеном обавезом. Ислам је, како каже, прихватила јер се у њему пронашла, не сматрајући да је променила веру, већ да је тек тада стекла своју прву истинску духовну припадност.
09. 03. 2025. у 10:41
Коментари (0)