ДЕЛИЋ СЕКУНДЕ МОЖЕ БИТИ КОБАН: Јул црни месец за мотоциклисте

Танјуг

28. 07. 2020. у 11:20

На путевима у Србији само протекле недеље погинула су два возача мотоцикла, а истраживања показују да је јул у последњих десет година означен као месец у коме страда највећи број возача мотора, пре свега због повољнијих услова за вожњу, указује председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста (АБМ) Владимир Јевтић.

ДЕЛИЋ СЕКУНДЕ МОЖЕ БИТИ КОБАН: Јул црни месец за мотоциклисте

Илустрација / Фото И. Маринковић

Поједине грешке које се мере у секундима могу бити кобне, каже Јевтић и истиче да су за чување безбедности током вожње најважније концентрација возача, адекватна опрема и поштовање прописа, али наводи и да пажњу морају да обрате и вожачи аутомобила, јер се највише несрећа у којима мотоциклисти губе живот дешава при контакту са четвороточкашима.

У изјави за Танјуг, он је нагласио да је изузетно важно да се користи показивач правца, да се не телефонира у току вожње, као и да се користи адекватна заштитна опрема, која између осталог укључује флуоресцентну кацигу.

"Мотоциклиста доста брже вози и можете га наћи на месту где га не очекујете, јер су возачи навикли да очекују два фара, два стоп светла, а мотоцикли имају један фар и једно стоп светло и возачи то не препознају на време. То је најчешћи узрок несреће", појашњава Јевтић.

Јевтић каже и да најчешће страдају млади људи и да се највећи број несрећа у којима мотоциклисти изгубе живот, дешава при контакту са возачима аутомобила.

Одређен број мотоциклиста се понаша недолично, те тако одсутност у вожњи може да има велике последице по живот људи, наглашава председник АБМ.

"Није добро када стојите у јако високим температурама у колони и тада се најчешће деси да возачима одлутају мисли", каже Јевтић.

Наводи да поједине грешке које се мере у секундима могу бити кобне.

"Најчешће су то брза провлачења између возила, то никако није савет, јер се не зна рефлексна реакција возача. Дефинитивно то је један од најризичнијих начина вожње који постоји и немојте прелазити неке границе где се осећате неудобно по питању вештина вожње", напомиње Јевтић.

Он каже да је посебно ризичан Авалски пут на коме се одвија већи број викенд вожњи у којима страда јако велики број мотоциклиста.

Ипак, како каже, у Србији у току године у просеку погине око 50 мотоциклиста, што је мањи број у односу на 2009. годину, означену као "тамну годину" у којој је број погинулих мотоциклиста био чак око 120.

"Имамо јако добар тренд смањења броја страдалих", наводи Јевтић.

Подаци говоре и да је у првих пет месеци ове године на путевима погинуло шест возача мотоцикла, док је за исти период прошле године погинуло њих осморо, док је од 1. јануара до 30. априла ове године повређено 117 мотоциклиста и 63 возача мопеда, што је мањи број у односу на исти период 2019, напомиње.

"Сви морамо да обратимо пажњу, и возачи аутомобила и мотоциклисти и држава, у смислу смањења пореза на заштитну опрему, који је иначе јако висок у Србији, као и коришћење жуте траке за мотоциклисте, што би доста побољшало проток кроз град", наводи Јевтић.

Додаје да се чак 610 незгода са учешћем мотоциклиста заврши реченицом - "Извини нисам те видео".

Избор одговарајуће ретрорефлектујуће опреме игра значајну улогу, напомиње Јевтић и подвлачи да кацига у флуоресцентној боји повећава вероватноћу за скоро два пута да вас остали учесници у саобраћају уоче на време.

"Савет за мотоциклисте је да не штеде сирену, морате бити сигурни да вас је возач уочио на време. Кацига није довољна у случају саобраћајне незгоде, обавезно је да имате и одговарајућу јакну, а ноге су дефинитивно најповређенији део. У пет од шест падова долази до повреде ногу, стопала", наводи Јевтић.

У АБМ постоји тренинзи за безбедну вожњу за мотоциклисте где се, како каже, за један дан мења седам година самообуке на мотоциклима.

Он истиче да је поштовање прописа кључан сегмент у спречавању саобраћајних несрећа.

"Немојте прелазити неке границе где се осећате неудобно по питању вештина вожње", наглашава председник АБМ.

Наш саговорник наводи и да је Асоцијација за безбедност мотоциклиста урадила више од 50 пројеката у оквиру тренинга безбедне вожње, те да је у току припрема кампања за идућу годину за Авалски пут.

"Ту се морамо усредсредити на управљаче пута, да се вертикална и хоризонтална сигнализација и ограде на којима мотоциклисти могу да се повреде, прилагоде њима", закључује Јевтић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева

ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева

АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.

17. 11. 2024. у 19:48

ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ: Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.

17. 11. 2024. у 09:28

Коментари (5)

ШОК ИЗ НЕМАЧКЕ: Голманка Бајерна има малигни тумор, клуб одушевио све овим потезом (ВИДЕО)