ДНЕВНО 300 КАЗНИ ЗА ПРЕБРЗУ ВОЖЊУ: Начелник Управе саобраћајне полиције у Београду, за "Новости", о резултатима појачане контроле
ПУНЕ руке посла током протеклих ускршњих и првомајских празника имали су припадници београдске Саобраћајне полиције, који су били у појачаној контроли од 21. априла до 3. маја, на путевима широм главног града.
За то време, открили су 519 возача који су возили под дејством алкохола, 13 је било за воланом после коришћења психоактивних супстанци, а чак 3.055 платиће казну због прекорачене брзине. Сигурносни појас заборавило је да веже 1.352 људи, а 487 шофера истовремено су телефонирали и управљали аутомобилима.
Иако ове бројке нису занемарљиве, стање безбедности саобраћаја на територији српске престонице боље је у односу на исти период прошле године. Како нам је рекао мајор полиције и начелник Управе саобраћајне полиције у ПУ Београд Златко Беленцан, све је више оних који возе под дејством неке дроге. Захваљујући модерним уређајима које је МУП набавио, саобраћајна патрола за само неколико минута сазна да ли је заустављени возач позитиван на неку психоактивну супстанцу и који од опијата је користио.
- За време нерадних дана, било је људи који су возили и под дејством алкохола и психоактивних супстанци - објашњава, за "Новости", начелник Беленцан. - Пре неколико дана, на територији Вождовца колеге су за воланом затекле човека који је био позитиван на дрогу, под дејством алкохола и са фалсификованом возачком дозволом, коју је негде купио јер је никад није ни имао! Он је процесуиран у складу са важећим прописима, а због фалсификата у овај случај укључила се и криминалистичка полиција. Обавеза возача је да се подвргне тесту на психоактивне супстанце приликом сваке контроле. То је врло једноставно, онај ког зауставимо за воланом добије пипету, да у својим устима скупља пљувачку, неких десетак секунди. Тако се узима брис, пипета се стави у уређај који очита резултате за неколико минута. Тај апарат препознаје и врсте дроге. Ако неко одбије ово тестирање, биће задржан и одведен судији за прекршаје. Било је и оних који истовремено буду позитивни на неколико врста дрога. Ето, на пример на Новом Београду крајем априла открили смо суграђанина који је возио а био је негативан само на једну супстанцу.
Наш саговорник каже да у оваквим ситуацијама апели не помажу, већ једино строже санкције, што ће и МУП да предложи за нови Закон о безбедности саобраћаја.
Од почетка године, каже Беленцан, саобраћај у Београду однео је 28 живота, више него лане у истом периоду. Чак осам људи од јануара страдало је у Обреновцу, а несрећа је било у Лазаревцу, Гроцкој... Мали је број оних који страдају у некој од централних градских општина.
- На то утичу небезбедно и непрописно учествовање у саобраћају. На пример, прекорачење брзине је прекршај али не мора да буде небезбедно ако неко пређе одређени део пута брже, а да није угрозио никог. Рецимо, возио је 65 у насељу где је дозвољено 50, али је безбедно прошао ту деоницу. А може се десити да је брзина по пропису и да изазове саобраћајну незгоду. Човек је доминантан фактор у нарушавању безбедности саобраћаја. Ту су још и лоша процена ситуације, одстојање, неприлагођавање кретања пешацима и другим возилима.
Пешаци више страдају у руралним деловима града, поготово тамо где нема тротоара, ако носе тамну одећу, ходају поред неосветљеног пута... Беленцан каже да пешаци често помисле да су у предности у односу на возаче, нагло изађу на коловоз и страдају.
У центру Београда, саобраћајци се највише баве непрописним паркирањем на местима где се омета проточност и угрожава безбедност.
- Ако говоримо о потезу од Славије до Трга републике, то су пешаци, који изађу из градског превоза код "Москве" и претрчавају на другу страну, неће да иду подземним пролазом јер им је лакше да праве прекршај и прелазе шест трака. Велики проблем су и возачи који разговарају телефоном, то не само да је забрањено, него је и небезбедно. Телефон одвлачи пажњу и смањује присуство у стварности, саговорникове речи увек изазивају неку реакцију шофера, од лупања по волану до гестикулације и махања рукама.
Начелник Беленцан закључује да није проблем у свести него у негативном ставу како око телефона, тако и око кациге, брзине, појаса, преласка на црвено...
- Живот нема цену, треба да водимо рачуна како поступамо у саобраћају, било да смо возачи или пешаци.
ПОЉОПРИВРЕДНИЦИ, ОПРЕЗ!
ПОЧИЊЕ сезона пољопривредних радова и апелујем на све учеснике у саобраћају да поштују прописе, без обзира на то да ли су то возачи радних или земљорадничких машина или они који се превозе с њима. Неосветљене машине и трактори могу да изазову саобраћајне незгоде, као и управљање под дејством алкохола. Без обзира на то што се ради о тракторима, њима могу управљати само они који имају неопходне дозволе а не малолетници, што је такође чест случај - поручује Беленцан.
СА 1,97 ПРОМИЛА ВОЗИО ДЕТЕ
КАКО истиче Беленцан, они који су већ кажњавани због непоштовања закона и бахатог понашања на путу, најчешће понављају исто или чак опасније дело.
- Имали смо екстреман случај пре неколико дана. Отац је имао 1,97 промила алкохола у крви и возио је десетогодишње дете. Старатељство над малишаном има бака која је у иностранству, мајка га не прихвата, а отац у том стању мора да буде задржан. И где то дете да проведе тих 12 сати док је отац у полицији? Центар за социјални рад нема такву установу где би сместила малолетника за то време. То је веома неодговорно понашање родитеља.
Препоручујемо
АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности
У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".
04. 11. 2024. у 16:15
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
КРИЛИ ЉУБАВ: Бане Мојићевић ПРИЗНАО за везу са Миленом Ћеранић
ПЕВАЧ Бане Мојићевић изненадио признањем.
04. 11. 2024. у 13:02
Коментари (2)