ГЛАДНИ И ЖЕДНИ ПРЕВОЗИЛИ ПЕТ ТОНА КОКАИНА: Детаљи оптужнице у Београду против 20 припадника "Балканског картела"

З. Ускоковић/Н. Бијелић

03. 09. 2024. у 07:00

ДЕВЕТОРИЦА црногорских морнара полетела су почетком децембра 2019. године са аеродрома у Дубровнику за Шпанију.

ГЛАДНИ И ЖЕДНИ ПРЕВОЗИЛИ ПЕТ ТОНА КОКАИНА: Детаљи оптужнице у Београду против 20 припадника Балканског картела

Фото: Профимедиа

Најпре у Барселону, одатле у Малагу, па на Мајорку, где су се укрцали на брод "Ареса", односно "Рус 2" у луци Лас Палмас. Тамо су их чекала двојица земљака. Њихово одредиште је била Венецуела. Носили су челични отпад, али је много вреднији товар требало да укрцају и врате у Европу, у луку Солун. Вишедневно путовање до Јужне Америке претворило се у прави хорор - без хране, воде и интернета.

Побуна је висила у ваздуху. Ово није почетак неког акционог холивудског блокбастера. Ово је део оптужнице коју је Јавно тужилаштво за организовани криминал подигло против 20 припадника такозваног балканског картела.

Овде је реч о кријумчарењу више од пет тона кокаина, који су заплењени фебруара 2020. године у водама Арубе, а уз помоћ америчке ДЕА. У оптужници ЈТОК, која више наликује на филмски сценарио, наводи се да су организовану криминалну групу оформили Радисав Р., Мирослав С. и Младен Л., а да су у набавци наркотика учествовали и наводни вођа "кавачког клана" Радоје Звицер, као и Зоран Јакшић, припадник групе "Америка".

Фото принтскрин

Брод "Ареса", који повремено користи име и "Рус 2", изнајмили су од једне руске фирме из Санкт Петербурга, а пловио је под заставом Камеруна. Оно што посада, међутим, од почетка није знала, то је колика је старост пловила, а убрзо су се суочили и са другим проблемима.

Из Лас Палмаса пловили су ка Дакару, са врло мало горива. У овој сенегалској престоници требало је да напуне резервоаре. Посада је, међутим, како су одмицали дани, била све нервознија. Како да реше насталу ситуацију, организатори групе су полемисали на групном чету на Скај апликацији. - Кренули су, на броду има хране за два дана, воде нема, дизела 19 тона, дневна потрошња је 3,1, а до Дакара имају 850 наутичких миља... Рискантно је због горива - гласи порука једног од оптужених.

- Било би глупо да није нека драма... - потврђује други да ситуација није баш под контролом.

- Капетан је рекао да је јако рискантно са оволико мало горива, али је "Сергеј" рекао да из њиховог искуства зна да ће бити довољно до Дакара - огласио се и трећи припадник групе. "Сергеј" је један од челника фирме од које су припадници групе изнајмили брод. Између њега и капетана на "Аресу" комуникација се одвијала мејловима.

- Хране немамо, али шта је ту је... сви мисле позитивно - после два дана пловидбе стиже порука са брода.

- Брате, објасни им да су то бродови за витку линију, нема тамо дебљања... то је једно шест дана пловидбе, пост, нека уживају само, морски ваздух и медитација... - уследиле су поруке на Скај апликацији, док се за то време на броду одвијала права драма, па је вишечлана посада разматрала и да смени капетана.

У преписци се видело чак и да их је руска компаније преварила за старост пловила. "Ареса" је имала готово пола века и била је у лошем стању, али им је поручено "да посада треба да се стави изнад свега тога, јер знају шта им је план и посао, бродови се распадају, јер да су бољи, нико их не би дао за овај наш "посао". Ипак, после неколико дана, упловили су у Дакар. Да би се избегли сукоби, организатори ОКГ се међусобно договарају да се "одради буџет и трошкови поделе пропорционално" и да се неком од чланова посаде додели "улога благајника", како "не би било злоупотреба". Поред "Ареса", односно "Руса 2", под њиховом контролом је и брод "Рус 1", где је, чини се, ситуација још гора:

- Види, онда, са њима колико да им се дода, да буде мир на бродовима и да се те ствари, које могу да се појављују у ходу, а они могу сами да решавају, да имају код себе лову... Неких 20.000 - 30.000 долара. Али да се то да човеку у ког имамо поверења.

- Молим те, храна мора бити испоручена данас. Они су гладни, они су без хране... - тече расправа. Оно што је посебно интересантно јесте чињеница да "Ареса" све време преноси неки товар: цемент, гвожђе, челик... али да често губи интернет конекцију (а тако им стижу мапе и координате) и мобилни сигнал, што још више уноси нервозу међу ионако бесну посаду. Упркос проблемима, "Ареса" стаје још у неколико лука у Африци, а потом се упућује ка Пунто Фији, на граници са Колумбијом и Венецуелом. Тамо треба да истовари цемент, утоварен у Мароку и Алжиру, и да утовари отпад гвожђа, који треба да превезе до Грчке. Све време преко "Скаја" договара се и документација, која треба да испрати све ове товаре, али и уговори са фирмама од којих се купује роба. Паралелно, док се прати путања "Ареса" ка венецуеланској луци на граници са Колумбијом, тече куповина и организација транспорта кокаина, који треба да се утовари у повратку. Руски брод, са црногорском посадом, већ је месец и по дана на мору.

- Брате, каква је ситуација са оба брода? Молим те, имамо велики притисак од Колумбијаца, преместили су робу на плажу. Морамо стићи тамо што пре, молим те, убрзај све - гласи једна од порука на групном чету организатора групе.

Према плану организације транспорта наркотика, "Ареса" је требала на отвореном мору, у близини границе између Колумбије и Венецуеле, да чека
мање чамце у којима су били џакови са кокаином. Дрога је већ чекала на обали, али у
том тренутку је била допремљена само тона и по. Истовремено се одужило и испловљавање "Ареса" из венецуеланске луке. Други део екипе "Балканског картела" готово у исто време надгледа утовар кокаина на мање рибарске чамце, који треба да је пребаце до "Аресе".

Средина је фебруара 2020. и на обали је ускладиштено више од три тоне. Набавка белог праха је договорена са две колумбијске екипе, јер једна није била у стању да испоручи више од тоне и по.

- Брате, морали смо да утоваримо три тоне, да би овај посао успео, иначе бисмо ишли у минус - гласи једна од порука на "Скају".

- И ми смо са том другом групом договорили толико колико нам треба да се покријемо, јер нисмо могли да чекамо пет до 12. Брате, овај дотерао робу сат времена пред посао. Нисмо могли да дозволимо да пошаљемо пет милиона и на крају, кад урадимо посао, да будемо
милион евра у минусу.

Настављено припремно рочиште

У СПЕЦИЈАЛНОМ суду у Београду јуче је настављено припремно рочиште пред почетак суђења припадницима организоване криминалне групе познате у јавности као "балкански картел", који се сумњиче за међународну трговину око седам тона кокаина. Тужилаштво је завршило уводно изглање и предложило доказе, док ће данас то да учине адвокати одбране. Оптужница је подигнута против Мирослава Старчевића, Младена Лазаревића, Радисава Радовића, Љубише Линдо, Милована Здравковића, Зорана Јакшића, Владана Солда, Милоша Радосављевића, Глигорија Пељевића, Петра Милошевића, Мирка Павловића, Милоша Јовановића, Александра Илића, Драгана Ђорђевића, Милана Митића, Драгана Николића, Ивана Цветковића, Марка Радовановића, Николе Ђорђевића и Дениза Михајловића, наводи се у саопштењу тог тужилаштва.

Куповали од два добављача

ИЗ комуникације на Скај апликацији се види и да је "тона и по донета у задњих сат времена" пред утовар. Све коцке кокаина су обележене са називима "Дрина" и "777". Организатори све време обраћају пажњу да се двојица добављача не сретну на плажи:

- Значи, прво пуни Патрон, а онда пуни та друга екипа (Шипац) и никако не могу да се сретну на једном месту. Па нисмо будале да их ставимо на једно исто место.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

СУПЕРШУТ СТИГАО НА КОСОВО И МЕТОХИЈУ – ЦРВЕНА ЗВЕЗДА И ФОНДАЦИЈА МОЗЗАРТ ЗА ПОМОЋ ПОРОДИЦИ МАТИЋ