И СТАНИЦЕ У НОВОМ РУХУ: На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада граде се перони и реконструишу фасаде на зградама
СВЕ железничке станице између Београда и Новог Сада добиће до краја године нови изглед. Мајстори увелико раде на поправкама кровова и уређењу фасада, а у плану је и реконструкција колосека, обнова и изградња перона, уградња опреме за информисање и усмеравање кретања путника, као и видео-надзор.
Биће изграђене четири потпуно нове станичне зграде - Земун, Батајница, Сремски Карловци и Бешка. Постојећих седам у Новом Београду, Земун Пољу, Старој и Новој Пазови, као и у Инђији, Карловачким виноградима и Петроварадину ће бити реновиране. Стајалиште "Тошин бунар" ће бити измештено на нову локацију, а у плану су два потпуно нова, "Алтина" и "Камендин".
- Осим брзе пруге и возова који ће саобраћати брзином до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада, нове станице дуж ове деонице омогућиће путницима лепше и пријатније путовање, омогућиће већу функционалност станичних објеката, а корисницима пружити квалитетну и ефикасну услугу - каже Ненад Станисављевић, из "Инфраструктуре железница Србије". - Због вишедеценијске небриге оне су биле оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању.
Сада су уз колосеке намењене за пријем и отпрему путничких возова, предвиђени и перони са потходницима. Новопројектовани перони намењени за регионални саобраћај биће дуги 220, а за градско-приградски саобраћај 110 метара, са типским надстрешницама.
Пројекат за будући изглед станица радио је Саобраћајни институт ЦИП, у сарадњи са кинеском компанијом China Railway Design Corporation.
- У Земуну је предвиђена изградња нове зграде, са леве стране пруге - наводи Станисављевић. - Станица у Батајници је пре реконструкције била у најлошијем стању на деоници пруге Београд Центар - Стара Пазова, а на њеном месту је предвиђена изградња нове станичне зграде. У станици "Земунско Поље" предвиђена је реконструкција постојеће зграде, а реконструисана су прва два колосека и изграђена два перона. Ново рухо добиће и зграде у Старој и Новој Пазови.
На деоници пруге за велике брзине Стара Пазова - Нови Сад, где радове изводи руска компанија "РЖД Интернешнл", предвиђена је реконструкција железничких станица Инђија, Карловачки виногради и Петроварадин, док ће у Сремским Карловцима и Бешкој бити изграђене нове зграде.
- Радови на реконструкцији железничке станице Инђија започели су половином јануара и предвиђено је да трају 221 дан, што значи да ће нови изглед станични објекат добити у августу - најављује Ненад Станисављевић. - Тренутно се изводе радови на обијању фасаде, скидању старе столарије и надстрешнице као и демонтажи постојеће сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске опреме. Ова станица изграђена је 1883. године, а више десетина година уназад није била реконструисана.
Биће изграђена потпуно нова железничка станица и у Бешкој, а радови би требало да почну до краја месеца и да трају до септембра. Месец дана касније је рок за адаптацију објекта у Карловачким виноградима, а предвиђено је да ова железничка станица буде место за пријем и отпрему теретних возова за потребе локалне индустрије.
Последња би требало да буде завршена нова приземна зграда у Сремским Карловцима, а рок за изградњу је половина децембра. У току је ископавање темеља за нови станични објекат, који ће имати 284 квадратних метара. Припремни радови за обнову станице Петроварадин започели су крајем јануара, а у њој ће после обнове бити смештене просторије транспортно-комерцијалне и техничко-колске службе.
НОВА СТАЈАЛИШТА
БИЋЕ изграђена два потпуно нова стајалишта, која до сада нису постојала - "Алтина" и "Камендин". Пројектом је у оба ова стајалишта предвиђена изградња перона за путнике и новог пешачког потходника. Железничко стајалиште Тошин бунар је померено и успостављено je у Булевару хероја са Кошара, са друге стране улице Тошин бунар у односу на постојеће стајалиште.
ПОЛА РУСИ ПОЛА КИНЕЗИ
МОДЕРНИЗАЦИЈА пруге Београд Центар - Стара Пазова, дуге 34,5 километара, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.
Извођач радова је конзорцијум кинеских компанија China Railway International и China Communications Construction Company, а радови коштају 350,1 милион долара. Вредност уговорених радова на траси од Старе Пазове до Новог Сада, у дужини од 36,2 километра је 247,9 милиона долара, а на овом послу ангажована је руска компанија "РЖД Интернешнл".
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
ОСАМ ГОДИНА МЛАЂИ Овај Србин је муж Ведране Рудан: "Променио ме је набоље" (ФОТО)
ДАНАС живе у складом браку.
15. 12. 2024. у 19:07
Коментари (2)