ЧЛАНОВИ СРПСКЕ ДЕЛЕГАЦИЈЕ ЗА "НОВОСТИ" О РАЗГОВОРИМА У ПАРИЗУ: Француске фирме већ следеће недеље долазе у Београд на преговоре
ИСТОВРЕМЕНО са посетом председника Србије Александра Вучића, у Паризу од понедељка борави и делегација Србије у којој се налазе министар финансија Синиша Мали, грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Београда Горан Весић и директор "Београдског метроа и воза" Станко Кантар.
Они у Паризу остају нешто дуже, а у тродневну званичну посету дошли су на позив француских домаћина. Главна тема је београдски метро, али су на дневном реду и друга значајна економска питања.
Њихови саговорници у понедељак била су чак три француска министра, економије и финансија Брино Ле Мер, за спољну трговину Франк Ристер и саобраћаја Жан-Батист Xебари, а имали су и важан састанак у удружењу француских послодаваца "Медеф". Делегација Републике Србије ће у уторак посетити и компаније "Алстом" и "Ежис", које су ангажоване на изградњи метроа у Београду.
СИНИША МАЛИ, министар финансија:
- Главни разлог наше посете је да договоримо све детаље око изградње метроа. У уторак ћемо посетити париски метро, а у среду идемо и у Лион, јер је метро у овом граду по величини много сличнији београдском. Треба изградити метро, али и направити добар систем одржавања и управљања. То је управо оно што очекујемо од наших француских партнера. Мислим да смо на прави начин представили Србију. Упркос пандемији корона вируса, Србија има најмањи пад БДП-а у Европи. Биће на крају -0,9 или -1, што је у односу на једну Француску која има -8, невероватан резултат. По изразу лица мог колеге француског министра финансија видео сам да је био изненађен том цифром. То је слика једне другачије Србије.
- Видело се огромно интересовање француских компанија за улазак у Србију и инвестирање у нове пројекте. Србија се показала као стабилна и атрактивна инвестициона дестинација. Осим испуњених обећања председнику Макрону 2019. године када је био у Србији, да ћемо завршити концесију аеродрома "Никола Тесла" с "Венсијем" и да ће "Суез" наставити да ради на пројекту изградње фабрике за претварање отпада у енергију у Винчи, крајем ове године кренућемо и у реализацију вишедецијског сна грађана Београда, а то је изградња метроа. Заједно тражимо нове шансе за инвестирање. Свака нова инвестиција из Француске за нас значи нова радна места и допринос развоју наше економије. За то се боримо и тај интерес су потврдили сви с којима смо разговарали.
ТОМИСЛАВ МОМИРОВИЋ, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре:
- Решени смо да наредних година изградимо метро. Причамо о највећем инвестицоном пројекту у Београду последњих деценија. Спремни смо да га започнемо и завршимо. Уверен сам да ћемо то и урадити. Французи су водећи у свету у вези са шинским системима. Имају беспрекорно знање и искуство. Разговарали смо о много тема које се тичу интегрисаног саобраћаја, метроа, железничке инфраструктуре и композиција. Ово је моја прва међудржавна посета као члана Владе. Импресиониран сам и позитивно изненађен тиме како је наша делегација примљена на овако високом нивоу и на који је начин нашој делегацији, на челу с председником Републике, исказано тако велико поштовање. Француска је нуклеарна сила, једна од највећих европских и светских економија.
- За земљу као што је Србија је веома значајно да у једном дану председник Републике буде примљен код председника Француске, а да ми као чланови делегације обавимо толико састанака на високом нивоу. Претресли смо сва питања која су од значаја не само за сектор инфраструктуре и саобраћаја, него, уопште, за економију. Разговарали смо и о вакцинацији. Као грађанин Србије сам се осећао веома поносним када смо им изложили наше резултате. То је најважнија тема на планети у овом тренутку, а Србија је водећа земља у Европи када је реч о вакцинисању.
ГОРАН ВЕСИЋ, помоћник градоначелника Београда:
- У преговорима с "Алстомом" већ се дошло до тога да радимо на дизајну вагона. Предложили су шест, а ми ћемо у уторак изабрати три и они ће се наћи на гласању. Грађанке и грађани Београда ће моћи тако да изаберу какав дизајн метроа желе. За сваку од 41 станице биће расписан посебан конкурс за уређење. На томе ћемо ангажовати домаће архитекте. Свака метро станица ће, дакле, изгледати другачије и говориће о том делу Београда и Србије. Веома су били значајни и наши разговори у "Медефу", који окупља водећа предузећа. На састанку је било веома много моћних француских компанија које су изразиле жељу да раде у Београду. Представили смо им неке од наших нових инфраструктурних пројеката, као што је проширење БГ-воза који ће с четири нове линије чинити јединствен систем с метроом и чија ће вредност бити око милијарду евра. Затим, другу фазу фабрике за прераду отпадних вода у Великом селу, где у овом тренутку радимо прву фазу с Кинезима, чија је вредност између 400 и 600 милиона евра, зависно од технологије. Ту су, такође, и два нова градска тунела, чија је вредност око 145 милиона, нови мост на Дунаву с вредношћу око 200 милиона...
- За сваки од тих пројеката тражимо партнере и неколико француских компанија је најавило да ће већ следеће недеље доћи у Београд, да разговарају о томе. Француска нема ни у једној земљи ван ЕУ у Европи у овом тренутку посла колико има у Београду. У овом тренутку, француске компаније у Београду имају посла за око три и по милијарде евра. "Венси" на аеродрому око 1,7 милијарди, око милијарду евра вреде послови на две линије метроа које раде "Алстом" и "Ежис", ту је "Суез" који ради око 350 милиона евра вредну инвестицију на депонији Винча, а око 500 милиона вреде послови других француских компанија, међу којима је најзаступљенија фирма "Шнајдер електрик".
Захваљујући личном односу између председника Вучића и Макрона, српско-француски односи су ресетовани на ниво између два светска рата.
Препоручујемо
МИНИСТАР МАЛИ У ПАРИЗУ: Састанак са француским привредницима
01. 02. 2021. у 19:13 >> 19:25
СИНИША МАЛИ СА Л`МЕРОМ: Сагласили смо се да је вакцинација сада најважнија
01. 02. 2021. у 18:05
УКРАЈИНА ДОБИЈА ЗАБРАНУ 20 ГОДИНА! Трампов предлог: "Ако им се не свиђа, имамо и другу варијанту"
ИАКО ће у Овални кабинет Беле куће ући тек за два и по месеца, већ су почеле анализе може ли Доналд Трамп испунити предизборна обећања и донети мир Украјини и Блиском истоку. Према писању "Вол стрит џорнала", који се позива на изворе блиске Трампу, саветници новоизабраног председника нуде замрзавање рата дуж прве линије, консолидацију окупираних територија за Русију, демилитаризовану зону и заустављање интеграције Кијева у НАТО на 20 година.
08. 11. 2024. у 09:02
ПУТИН ЗАПУШИО УСТА ЗАПАДУ: Његове речи о Олимпијским играма парају уши
ВЛАДИМИР путин говорио је Олимпијским играма које су пре неколико месеци одржане у Паризу
08. 11. 2024. у 18:34
УДАРИО НА ПОЛИЦИЈУ: Како је умро Ромео Савић, Кнелетов друг - у ноћи кад је Александар убијен сумња се да му је оставио поруку у хотелу
"ОТИМАО сам 'робу' и аутомобиле поквареним полицајцима. Волео сам да то радим инспекторима који су и сами криминалци, а нису имали смелости да стану наспрам мене. Можда сам и претеривао, али се кунем да нико поштен од мене није страдао. Увек сам узимао од цинкароша, пијанаца и 'индијанаца', понижавао их и малтретирао! Често сам то чинио због других. После ме је то много коштало."
08. 11. 2024. у 19:44
Коментари (0)