ПОСКУПЉУЈЕ КИНЕСКА РОБА У СРБИЈИ? Ево шта је разлог
ПРОИЗВОДИ који у Србију стижу из Кине, највероватније ће поскупети, јер је цена транспорта драстично порасла и три пута је виша у односу на исти период прошле године.
Критичан недостатак бродских контејнера довео је до овог скока, као и кашњења испорука из те земље. У коликом проценту ће се то одразити на цену кинеске робе у малопродаји, саговорници "Новости" у овом тренутку нису могли тачно да прогнозирају. Увозници у Босни и Херцеговини су проценили да ће на њиховом тржишту поскупљење бити од 20 до 25 одсто.
Власници продавница кинеске робе у Србији са којима смо разговарали кажу да све зависи од трговаца на велико.
- Још нисмо куповали робу која је стигла скупљим контејнерима - истичу у једној кинеској робној кући.
- Не знамо шта ће бити, све зависи од понашања велепродаваца. Ако они подигну цене, онда ћемо и ми.
Мирослав Михић, из компаније која се бави посредовањем у проналажењу и слању робе из Кине, оцењује да ће потрошачи сигурно морати скупље да плаћају производе који долазе из те земље, уколико ова ситуација потраје.
- Цена транспорта из Кине је виша према целом свету, а не само према нашој земљи, а референтни подаци са сајта FBX, који прати индекс контејнерског превоза, показују да је он сада три пута скупљи у поређењу са истим периодом лане и да је стигао до скоро 6.000 долара по контејнеру - наводи Михић.
И ОНЛАЈН УГРОЖЕН
НОВИНСКЕ агенције јављају да су пандемија и неуједначен глобални економски раст довели до проблема са недостатком контејнера прво у Азији, али су погођени и други делови света.
У Кини компаније недељама чекају контејнере за испоруку робе плаћајући високе стопе накнада, што је узроковало велики раст трошкова доставе. То утиче на све фирме које треба да испоруче робу из те земље, али посебно на оне које се баве онлајн трговином и потрошаче који могу сносити терет већих трошкова.
Када транспорт поскупи, неко мора да сноси те трошкове. То могу да буду добављачи, трговци или потрошачи. У неким ситуацијама тај терет поднесу продавци на велико и мало, тако што смање своје марже како би задржали купце. Међутим, мања предузећа неће моћи тај трошак да издрже. На крају, фирме ће одлучивати шта је за њих најбоље.
Цена транспорта је скочила, јер, како Михић објашњава, нема контејнера.
- Кина производи и извози робу која одлази у контејнерима, али они се не враћају, јер остали део света нема толики пласман на тржиште те земље, и тако је дошло до потешкоћа - каже наш саговорник.
Марк Јегер, извршни директор компаније "Редвуд лоџистикс", наводи да су у поређењу са мартом прошле године, цене контејнерског транспорта из Кине за Европу и САД порасле за 300 посто. Он истиче да спот-цене иду приближно и до 6.000 долара по контејнеру, у односу на уобичајену тарифу од 1.200 долара.
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километра у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (7)