КОЛИКО КОШТА ГОДИШЊИ СЕРВИС ЗА БИЦИКЛ Мајстор саветује: Како да ваш бицикл буде спреман за пролеће и уштеду

Јована Шведић

23. 02. 2025. у 18:30

КРАЈ фебруара, бицикли се полако спремају за коришћење, али пре седања на бицикл треба урадити проверу.

КОЛИКО КОШТА ГОДИШЊИ СЕРВИС ЗА БИЦИКЛ Мајстор саветује: Како да ваш бицикл буде спреман за пролеће и уштеду

Фото: Pixabay

Крај фебруара, бицикли се полако спремају за коришћење, али пре седања на бицикл треба урадити проверу.

- Возим и ауто, мотор и бицикл, али најисплативије је да по граду све одрадим бициклом. Наслоним бицикл испред банке, одрадим шта имам и наставим даље. Брже него аутомобилом. Сремска Митровица је равна, лако је возити бицикл, уштеди се, а и здравије је - каже Ејић Саша, власник бицикл сервиса.

Пролеће већину грађана мотивише да извуку двоточкаше из гаража.

Ако свој бицикл нисте возили током зимских месеци, приметићете да су гуме мало издуване, да можда треба подмазати ланац а врло је вероватно да ни кочнице нису у најбољем стању. Како би ваш миљеник био тип-топ и увек вас без проблема довезао на жељену дестинацију, морате га одржавати. 

Уколико у њега редовно улажете онда му неће бити потребан велики ремонт. Довољно је да се мало „дотегне“ и биће као нов током целе сезоне.

Шта најчешће спада у сезонски сервис?

Провера притиска у гумама, штеловање кочница и мењача, провера погонског система, дотезање средњег погона, управљача и шоља управљача, провера и затезање свих шрафова на бициклу, подмазивање мењача и ланца и по потреби бужира и сајли.

- Кочнице, сигнализација, осветљење на бициклу, гуме, луфт у корману, то је најбитније да се провери пре почетка вожње. Како ја радим комплетан сервис. Прво га оперем, очистим, одмастим, користим средства за одмашћивање, тада крећем од доле, урадим предњи точак, њега скинем, подмажем све унутра, сређујем задњи точак исто тако, затим и њега монтирам. Тада иде штеловање кочница, ручних кочница, сајли, средњег и задњег мењача, луфт у ”глави“ - каже Ејић

Уколико приметите да кочнице не функционишу како треба, да превише јако треба да их стискате или да уопште не раде, велика је вероватноћа да нису добро наштеловане или затегнуте, или да сте потрошили пакне.

Цена пакни је у просеку од 200 до 600 динара, а да се сами не бисте мучили а цене нису велике и безбедније је да то ради мајстор, однесите бицикл у сервис на подешавање кочница, било да је реч о диск кочницама (хидрауличним или механичким) или кочницама које користе фелну точка као кочиону површину (в-браке, кантилевер или друмске).

У вожњу не би требало ићи без светла, напред белог а позади црвеног. Тако каже закон а и здрав разум. Светло средњег квалитета можете да купите за пар стотина динара, док су она веће јачине, светла на усб пуњење као и динамо светла изнад 1.000 па до неколико хиљада динара. Поред светла, добро је да имате и звонце, за све непредвиђене ситуације и лакше упозоравање пешака који се нађу на стази.

Проверите функционалност мењача и стање сајли, јер постоји могућност да их је потребно заменити. Уколико негде „шкрипи“, најбоље је да остатак посла препустите сервисеру. Проверите и да ли је седиште добро затегнуто, а затим волан и лулу волана. Ако на вашем бициклу имате корпу, носач бидона и блатобране, обевезно дотегните и те шрафове како се у вожњи не би одшрафили и довели вас у неприлику.

Прегледајте да ли су гуме у возном стању и да ли имају већих оштећења на себи. У зависности од тога да ли возите градски, МТБ или трекинг бицикл, зависи и дебљина и тип гуме а самим тим и притисак у њима. На гумама можете да прочитате колики је препоручени притисак а затим их напумпајте у складу са тим.

Ако вам све ово звучи превише захтевно, препоручујемо да се запутите у сервис бицикала. У зависности од стања у којем се ваше возило налази, сервис ће вас коштати између 1.500 и 2.000 динара. На ту цифру додајте и цену делова, уколико нешто треба да се замени.

- Цена зависи од тога шта се све ради, креће се од 500, 600, 700 динара до 1500-2000 динара. За кварове стављам нове венчиће, за сајле такође, уколико не морам подмажем је. Стање бицикла је кључно. Уколико се мењају све четири гуме, две спољње и две унутрашње, задња цена у новембру је била 1000 по точку, 600 динара је била спољна и 280 унутрашња. За све четири гуме потребно је 2000 динара, уколико бицикли дуже стоји, гумице губе своје својство, па или шкрипе или неће да коче, оне су око 200 динара, то је савет пред сезону. Сигнализација би такође требала да се уради - објашњава Ејић.

Можда вам се то чини као велики трошак али ако ту цифру упоредите са свакодневном вожњом аутомобилом по граду, схватићете да се овај улог и те како исплати. И то не само новчано. Вожњом бицикла можете да уштедите време и нерве (које бисте утрошили на тражење паркинга ), да позитивно утичете на очување животне средине и побољшате своје здравље.

(Курир)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ СЕ СПРЕМАЈУ ЗА ВЕЛИКУ ОФАНЗИВУ: Напашће дуж целе линије фронта од 1.000 км, ево колико ће акција трајати

РУСИ СЕ СПРЕМАЈУ ЗА ВЕЛИКУ ОФАНЗИВУ: Напашће дуж целе линије фронта од 1.000 км, ево колико ће акција трајати

РУСКЕ трупе припремају се за нову офанзиву у наредним недељама како би појачале притисак на Украјину и ојачале позицију Кремља у евентуалним преговорима о прекиду ватре. Према тврдњама агенције АП, аналитичари сматрају да би нова офанзива могла да траје од шест до девет месеци.

29. 03. 2025. у 18:11

АМЕРИКА СПРЕМА ВЕЛИКИ УДАР: Бомбардери убице циљају нуклеарне електране у Ирану (ФОТО)

АМЕРИКА СПРЕМА ВЕЛИКИ УДАР: Бомбардери "убице" циљају нуклеарне електране у Ирану (ФОТО)

Сједињене Државе су распоредиле стелт бомбардере Б-2 Спирит у војну базу Дијего Гарсија у Индијском океану, потез који би наводно могао бити повезан са припремама за потенцијални напад на иранску нуклеарну инфраструктуру.

29. 03. 2025. у 19:25

Коментари (0)

НЕ ИГРА СЕ: Отказан европски реванш Партизан - АЕК на Бањици! Рукомет добио шамар који ће дуго болети