ОВАКО ИЗГЛЕДА ПРВА ДЕОНИЦА МОРАВСКОГ КОРИДОРА КОЈУ ОТВАРА ВУЧИЋ: Шта вас очекује када скренете с ауто-пута код Појата? (ВИДЕО)
ОД тренутка када се код Појата скрене с ауто-пута Београд-Ниш, ступа се на прву деоницу Моравског коридора.
Од данас су у функцији поддеонице дужине 17 километра, које спајају Појате и насељено место Макрешане код Крушевца.
Изграђено је седам мостова укупне дужине 1.986 метара,као и три надвожњака дужине 232 метара. Ту си и две денивелисане раскрснице код Појата и код Ћићевца.
Одмах по скретању код Појата, са ауто-пута Београд-Ниш, путнике дочекује први мост, један од 10 колико ће их бити до краја прве деонице коридора. На другом километру од наплатне рампе је прва денивелисана раскрсница, која путницима омогућава да се искључе са првог дигиталног ауто-пута у Србији и скрену ка правцу Ћићевца и Варварина.
То је уједно и директна веза са државним путем другог А реда бр.2. Следећи „силазак“ са Моравског коридора ће се налазити на раскрсници Крушевац-исток, на 20.километру ауто-пута,као и 1,5 километар даље, на раскрсници Крушевац-запад.
Осим изградње 10 мостова на деоници Крушевац-Кошеви, предвиђено је подизање осам надвожњака и једног подвожњака,а већ је завршена градња седам мостова надвожњака, чија је укупна дужина 282 метра.
Саставни део пројекта су и радови на хидротехничком уређењу Западне Мораве. На овом потезу постоје два хидротехничка објекта: просек-ново корито у Мрзеници од 1,6 км, као и обалаутврда на 14.-ом км којом се осигурава стабилност пута.
И то су само неке од бројних предности, које доноси дуго сањани Моравски коридор.
На 13-ом километру је најдужи мост прве деонице који наткриљује Западну Мораву:дугачак је 596 метара и има 16 распона. Са леве стране возила прелази се на десну обалу Западне Мораве и те обале ће се држати и у наредних 13 километара.
Са најдужег моста прве деонице Моравског коридора види се јасно државни пут Крушевац-Краљево, као и кружни ток добро познат путницима који путују ка Поморављу или Копаонику. И то није једина тачка где ће се скоро "додиривати" државни пут првог Б реда бр. 23 са ауто-путем Појате-Прељина.
Изградња овог моста како су посведочили инжењери „Бехтел-Енке“,америчко-турског конзорцијума који је задужен за комплетан пројекат била је најзахтевнија и то услед постојања две кривине. Било је потребно да се задовољи цртеж и инжењерски прорачуни, центрифугална и центриопетална сила.
Моравски коридор је равничарски. Целом својој дужином практично је у долини Западне Мораве. Техничка регулација ове реке подразумева и изградњу 60 км хидротехничких објеката, 23 км потпуно новог корита, 12 км регулације постојећег, 4 км једностране обалоутврде и чак 22 км реконструкције постојећих и изградње нових одбрамбених насипа.
Коридор дужине 112,3 километра има три деонице: Појате-Крушевац (27,83км), Крушевац-Адрани (53,88км), Адрани-Прељина (30,66 км). Спаја „срце Србије“: Расински, Рашки и Моравички округ. Повезаће седам градова и општина(Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак), као и Коридор 10 на истоку са Коридором 11 на западу.
Како је раније предочено „Новостима“, чија је екипа пратила напредак радова од децембра 2019.године, када је званично и кренула градња, Моравски коридор имаће 135 објеката (78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака, 30-ак пропуста). По завршетку радова, од Појата до Прељине требали би да се стигне за свега један сат и 10 минута, чиме ће путовање, услед велике густине насељености и бројних саобраћајних препрека и путних ограничења, бити скраћено за најмање два сата!
АУТО-ПУТ КОЈИ КОМУНИЦИРА СА ВОЗАЧИМА
ДИГИТАЛНИ ауто-пут предвиђа систем у коме ће сви дигитални уређаји на траси бити међусобно повезани ради остваривања брзе и поуздане размене информација, а све са крајњим циљем омогућaвања безбедног и комфорног коришћења ауто-пута.Тако ће будући корисници бити у прилици да бесплатно користе бежични интернет, разне врсте садржаја на одмориштима и паркиралиштима, а оно што је најзначајније на измењивој саобраћајној сигнализацији добијаће информације и упозорења о евентуалним проблемима на самом ауто-путу и о ситуацији у саобраћају. Дигитализација се ради по деоницама и то су тзв. завршни радови у оквиру радова на изградњи.
Препоручујемо
НОВЕ СВЕТСКЕ СИЛЕ УКЉУЧИЛЕ СЕ У СУКОБ У УКРАЈИНИ: "Две на страни Путина, две жестоко против Руса"
СУМЊЕ у подршку САД Украјини у случају победе Доналда Трампа на председничким изборима мучиле су све оне којима је циљ да се Кијев обрани од руске агресије. Трамп је победио и тек треба видети у ком ће смеру кренути његова политика, али сва та дешавања засенила су други важан однос у том, ионако компликованом, односу.
22. 11. 2024. у 09:14
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СКАНДАЛ ТОКОМ ПОСЕТЕ Снимак Макронa: "Они су тотални кретени", рекао после повика да је "Француска одговорна за крвопролиће"
"ОНИ си потпуни кретени", рекао је француски председник Емануел Макрон о прелазном телу и додао да "никада нису смели да га смене".
22. 11. 2024. у 13:07 >> 13:17
Коментари (211)