СВАКА ТРЕЋА ПРИТУЖБА ОСНОВАНА: Народна банка Србије током прошле године разрешила 1.764 жалбе грађана
ЧАК 64 милиона динара спасено је захваљујући жалбама грађана на рад банака. Наиме, претходне године Народна банка Србије је наставила да разрешава жалбе корисника банака.
Према подацима НБС, до средине децембра решене су 1.764 притужбе корисника. Око трећине се испоставило да су клијенти имали право. За 70 одсто жалби испоставило се да су без основа.
Како у Народној банци кажу, највећи број притужби односио се на поступање банака - 994 притужбе. Од тог броја 36 процената било основано и решено у корист клијената банака.
- У овим поступцима, за кориснике је остварен директни финансијски ефекат од око 64 милиона динара - кажу у НБС. - Вредност закључених споразума у поступцима посредовања износи око пет милиона динара.
Како у саопштењу Централне банке стоји, отклањање неправилности по појединачним притужбама корисника у већини случајева подразумева да банке те неправилности отклањају и у односу на друге кориснике.
- У супротном, Народна банка Србије предузима даље мере у контролним поступцима - наводе у саопштењу које се односи на резултате рада претходне године. - У оквиру тих контролних поступака тренутни директни материјални ефекат је око 22 милиона динара, с тим да ће тај ефекат до краја године бити знатно већи, јер банке још увек предузимају активности на основу мера НБС из ове године.
Независно од контролних поступака, НБС предузимала је и мере код којих су ефекти вишегодишњи, а од којих су издвојили две.
- Прва је у случају једне банке где је на основу става НБС за кориснике те банке остварена уштеда од око 1,7 милиона евра годишње - кажу у НБС. - Друга мера се односи на све банке у вези с превременом отплатом кредита, чији је укупан ефекат за кориснике који превремено отплаћују кредит око пет милиона евра на годишњем нивоу.
За последње три године, у недавно објављеном извештају НБС, стоји да је решена 3.421 притужба, да је у 900 случајева неправилност отклоњена у току поступка по притужби. Донета су 33 решења и 75 налаза, а спроведена 21 контрола, написано девет писмених опомена и седам новчаних казни. У корист клијената враћено је 310 милиона динара.
ПРИМЕДБЕ
КАО и у ранијим извештајима, највећи број притужби на поступање банака по правилу се односио на платне услуге - више од половине. А највећи број на проблеме са платним картицама. Клијент се прво жали финансијској установи, која је дужна да размотри приговор и достави јасан одговор у року од 15 дана.
"СРАМ ТЕ БИЛО, ОАФЕ ШИЦЕ" Маск жестоко одговорио Шолцу због онога што је рекао у Давосу
АМЕРИЧКИ милијардер Илон Маск поручио је немачком канцелару Олафу Шолцу да треба да га буде срамота назвавши га "Оафом Шицом".
22. 01. 2025. у 08:22
"НЕМА ВИШЕ МИРА" Немачки генерал дао алармантну изјаву о рату са Русијом
ВИШЕ нема мира између Русије и Немачке, рекао је генерал Бундесвера Андре Бодеман у интервјуу за БР24, преноси РИА Новости.
20. 01. 2025. у 12:50
КО ЋЕ ЗАМЕНИТИ ЖИКУ ЈАКШИЋА? "Ја најбоље знам шта желим од тога"
"СИГУРАН сам да нико не може да задовољи моје захтеве и визију како ја то замишљам."
21. 01. 2025. у 19:19
Коментари (0)